Gå til innhold

HURRA! VI VENTER DESEMBER TRILLINGER!:D

Anbefalte innlegg

Jeg er fullkomment enig at det er noe bisarr ved denne termindatoen. Diplomatisk sagt kan jeg vel antyde at hun har en svært distrè lege - eventuelt at terminkalkulatoren her er moden for skraphaugen.

Angående flerlingersvangerskap for min del: Finnes ikke ett stakkars lite tvillingpar i noen av våre slekter, og da har jeg regnet helt fra Harald Hårfagres tid. Sjansen er med andre ord minimal for at jeg skal lykkes.

Jeg har lest at sjansen for flerlinger øker når:

*Moren er over 35 (det er jeg ikke)

*Moren er høyere og tyngre enn gj.kvinnen (1, 64 her...)

*Moren har flere barn fra før (nope)

*Moren er selv tvilling (niks, Steinbukk - mohaaaa)

Å finne navn er det minste problemet, jeg kunne glatt navngitt en ungeskokk på 16.

Fortsetter under...

Tvillinger hadde vært spennende ja, men trillinger er kanskje litt mye.

Man har liksom akkurat hender til tvillinger:)

Jeg vurderer å ta meg jobb i "navndepartementet"=P Så kan jeg bestemme navn på alle barn som ikke har fått navn etter de er 6 mnd. Det er min plan. Hihi.

Neida, vi får se om HI får summet seg etter hvert. Dette er jo tross alt bare nettet, så løgner og fanteri forekommer jo nokså ofte=)

Men uansett hadde jo vært spennende om hun faktisk var med trillinger....'

Gjest Siklerotte

Øh, det skal nå litt til å skrive at man skal ha desember-trillinger først, for så si juni eller juli eller hva det er, for så å endre det igjen. Mulig hele røkla her inne er naive til de grader, men det er jo igrunn bare søtt. En lege tar heller ikke så grundig feil når han faktisk klarer å påvise trillinger, så bør han da kunne utregne riktig termindato.

Og LilleTrille<3 - du får ikke velge så veldig mye. Barnet skal få mors mellomnavn om mor har mellomnavn, hvis ikke får det som oftest mors fornavn. Omvendt for gutter.

God ide Kajsa=P

og Siklerotte, jeg har hørt at de får et navn fra navntoppen året før jeg=P

Men uansett så er det nok ikke navnutvelging som blir min kariere framover, selvom det hadde vært aldri så gøy=)

Annonse

Gjest Siklerotte

Ifølge loven skal foreldrene kontaktes av folkeregistrert (eller de som har foreldreansvar) før det evt. skjer noe. Så det skal mye til for at folkeregistrert navngir et eventuelt barn. Etternavn gis automatisk som mors etternavn om ikke annet er opplyst. Nå skal jeg ikke påstå at det nødvendigvis er som jeg sier ang. fornavn, men det ble jeg i hvert fall fortalt av en som har jobbet med lignende greier - så jeg antar egentlig at det er slik navnene bestemmes. Dog, jeg tviler nesten på at det har vært tilfelle.

Gratulerer :)

Jeg har søskenbarn som er trillinger. De heter Heidi, Ida og Andreas :)

Du hadde mange fine forslag :)

Jeg likte:

Louise, Ellinor og Marie,

Helena, Julia og Anna

Sofie, Henny og Oda

Mathias, Noah og Christoffer

Oda, Henny og Fillip

Dette må jeg si var en smule snodig......... og jeg forstod lite eller ingeting av dette innlegget...............Men ok.

3 jenter:Andrea, Julia og Helena

3 gutter: Jonathan, Benjamin og Christoffer

2 jenter og 1 gutt: Helena, Sofie, Benjamin

2 gutter og 1 Jente: Noah, Fillip og Oda

Annonse

HURRA,HURRA!

Du kan jo gjøre det sånn at du får en i desember, en i april og en i juli. Kan være litt styr å få tre stykker helt samtidig. Da blir du vandt til dem etterhvert.

Du bør kalle dem

Hetti, Letti og Netti

eller

Ole, Dole og Doffen :)

Lykke til!!!!!!!

Himmel og hav.... tror dette må være det dummeste jeg har lest... Desember-trillinger... som blir Juli-trillinger og som ender som Juni-trillinger.... det er mulig du har tastet feil og at du aldri har brukt en terminkalkulater.... men, jeg nekter å tro at du som to-barns mamma er så grønn... det er jo bare å telle på fingrene så vet du hvilken måned det blir så får det så være med nøyaktig termindato og du slipper " forvirringen" med disse vanskelige kalkulatorene.

Hvis du er 9 uker på vei skal du ha barn i omkring 13. MAI.... og ikke juni eller juli.... (eller desember for den saks skyld)....

Sansynlig unnfangelse 15. september, selv om September har vært ?????? Den skjønte jeg ikke, men det er mulig du har blitt gravid i september, men da er du bare 5 uker med termin omkring 11. juni....

Men, men... fikk meg en god latter i dag i hvertfall... morsomme svar du fikk... :-)))

Slemme, egoistiske og spydige svar mener du vel?? Eller er du så grønn at du stokker om på bokstaven? HM? Hør her da, så kansje dere fårstår:

Helt siden Septhember har jeg vært gravid, men har valgt og vente en liten stund. Gledet meg veldig til og skrive dette innlegget, men det skulle jeg visst ikke ha gjort... uansett fikk jeg en ukorekt og feil dato av legen min: Han sa at jeg skulle få trillinger i juli. Så gikk jeg inn på denne termin kalkulatoren, tastet inn feil og trykket på en knapp som tydeligvis regner ut Fra siste gang jeg hadde mensen. Da sto det 1. Desember!!! Jeg tenkte ikke over det da, men ble skeptisk litt for sent.... så NÅ har jeg fått riktig av en annen lege: Jeg venter trillinger 13-17 mai!(:0) Det betyr at jeg sannsynligvis har termin mellom 13 og 17. mai! Herregud jenter! Sitter her nå, har gruet meg til og gå inn på siden og svare.... Petra ligger i vuggen sin, og når jeg er ferdig og skrive skal jeg sannelig hente Stine i barnehagen! Nå skal vi bli mange i familien, jeg gleder meg stort men regner ikke med noe glede her inne akuratt! Nå føler jeg VELDIG for og lage et nytt inlegg der det BARE skal komme forslag til navn! Vær så snill, hvis dere tror meg og heller fordyper dere i navn hadde jeg blitt veldig, veldig glad og kansje jeg blir kvitt klumpe i halsen... jeg som altid har anbefalt denne siden til venniner...jaja...

Mhv. En tobarns mamm som snart blir trilling mamma

For et oppstyr..

I allefall, de navna jeg syns du bør gå for av dine forslag er:

2J + 1G:

Andrea, Oda & Mathias

2G + 1J:

Mathias, Jonatan & Andrea

3G:

Mathias, Jonatan & Benjamin

3J:

Andrea, Lotta & Oda

Hvor naive er det mulig å bli, selv på et nettforum - tull og fjas alt som ett.. Ikke at det egentlig bryr meg hvorvidt denne personen er 14 eller 66, men kjære vene =p

Uansett, HI fikk i det minste god respons - og mange gode forslag - på trillingnavn.. Forhåpentligvis har hun mange katter, sikkert artig å navngi dem også, trillinger eller ei ;-D

Hadde jeg vært deg, og hadde jeg hatt et ønske om å bli trodd; ville jeg gjort to ting (annerledes):

- Lært meg at måneder på norsk ikke skrives med store bokstaver, og i alle fall ikke med septHember

- Rett og slett pugget ord som kansje (kanskje), inlegg (innlegg), altid (alltid - burde være greit for hvem som helst!), ukorekt (ukorrekt)

- Lært meg å skrive forkortelser (ellers unngår man dem) - heter strengt tatt MVH.

Og; Selv med ren logikk skjønte du vel at du umulig kan få trillinger i desember 2009!?

Hvis du venter disse trillingene, hvorfor kan du ikke bare glede deg over det da, i stede for å sitte å sutre over det noen jenter på nett sier?

Hadde det vært jeg som venta trillinger hadde jeg ikke hengt meg opp i det som blir sagt her, men heller gleda meg over de som skal komme..

Ditt valg.. Vil du heller sitte her å sutre over folk som ikke tror deg, jave,l det er opp til deg..

Ikke for å være kvalm mot deg, men du må faktisk tåle det meste når du setter deg på nett å skriver. Personlig bryr jeg meg ikke om du venter 2 eller 14 barn, jeg er kun interessert i å se på navna..

Btw. September skrives UTEN H ..

Ærlig talt folkens, så slemme dere er!!

LillePrinsesse+Stine og Petra:

Gratulerer så masse!! Jeg trodde på deg med en gang jeg leste innlegget, skjønte fort at det bare måtte være noe gærnt med datoen.

;-)

Men jeg fikk plutselig dårlig tid her, så jeg må svare deg angående navnene senere! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...