Gå til innhold

Middag til babyer 7mnd +

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser deres små til middag?

Hvilke av barnemat glassene er best og evt lager dere noe mat selv og i så fall hva?

Her er det nemlig lite som faller i smak - kun lapskaus - og det blir jo litt kjedelig å få kun det.

Og til dere som har begynt å gi brødskive- hva kan de ha på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillegutt elsker HIPP middagsglassene, Pasta Penne, og den med nudler, skinke og grønnsaker. Synes også selv det er mye bedre smak på HIPP enn Nestle sine. Han likte også godt lapskausen fra Småfolk.

Vi har ikke begynt med brødskive, men prøvde en gang med smør og leverpostei (den rundte gule boksen), han likte det godt, men klarte ikke helt å svelge dem, så får prøve igjen snart. Speltbrød skal visst være anbefalt til småttiser.

Skrevet

Har prøvd å lage litt mat selv, men da spydde han.

Mors hjemmelagede var ikke noen suksess, hehe...

Han liker kjempegodt Hipp sine glass, samme typene som "mamman til lillegutt".

Han spiser litt skive, liker både leverpostei og kaviar. (den milde typen)

Skrevet

Vi bruker også HIPP:) Mia er 7 mnd og en uke, og jeg prøvde her om dagen å gi henne de som er merket 8 mnd fordi 6 mnd går så fint, men de ville hun ikke ha i det hele tatt.. Så derfor har ikke vi så mange å velge mellom.. Butikken vår har bare tre typer merket 6 mnd..

Hun spiser ca en halv skive brød til lunsj (+ fruktmos), og da har vi på leverpostei, prim, jordbær syltetøy, eller skinkeost... :)

Jeg tenkte at kaviar er for sterkt, men tenkte ikke på at det finnes en mild type :-D *ler*

Kunne godt tenkt meg å gi henne mer av vår middag, men jeg er så redd for dette med salt.. Og vet ikke helt hva jeg skal lage..

Skrevet

Takk for svar alle sammen..

Da må jeg nok ut og lete etter Hipp da..

Har prøvd å lage de oppskriftene som finnes her inne og på barnemat.no, men hjemmelaget var ikke noe særlig her heller =)

Hva er egentlig forskjellen på 6 og 8 mnd glassene? Er det kun konsistensen?

Skrevet

vi har begynt å teste brødskive nå. Jeg har hatt fruktmos på jeg, slik at de blir litt bløte nå i starten:-)

Vesla liker veldig godt det glasset fra Hipp med gulrot, mais og kalv. Det smaker faktisk godt synes jeg. Potet og brokkolimos er også en slager! Tror det også er Hipp.

Skrevet

Mini her lik INGENTING av middag,har prøvd masse,glass,middagen vårres osv... MEN pizza grandiosa ferdigtyggd det e nam,nam =) =) haha! Så mini her får en banan te middag =)

Skrevet

Hehe, den var bra!! Ser for meg seansen med tilbereding av grandis til knerten:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...