Gå til innhold

KORT REGIME - noen som vil dele erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kanskje i gang med kort regime når mensen melder seg. Har 3 ICSI bak meg med 12, 18 og 8 egg ut - 4 på frys ved ICSI nr. 2. Har blitt gravid ved begge fryseforsøkene, men har endt med MA og SA.

Så nå ved neste forsøk blir det kanskje kort regime - ved sist forsøk utviklet jeg cyster, som gjorde at jeg måtte gå en uke ekstra på spray. Hadde over 20 eggposer ved UL før uttak, men det visste seg at mange var tomme - fikk ut 8 egg hvor 4 befruktet og 2 (4-delte) egg tilbakeført.

Brukte menopur ved sist forsøk - første gang. Vet at Menopur kan gi færre men bedre egg.

Jeg lurer på om noen der ute kan si litt om sin erfaringen med kort vs lang regime? Jeg har PCO, men har ikke blitt overstimulert og har hele tiden respondert godt på medisiner(bortsett fra sprayen sist gang da..hvor jeg utviklet cyster).

Takknemlig om noen vil dele sin erfaring med meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei kanskje i år :o)

Jeg har ikke hatt kort regime,så jeg har heller ingen erfaring å dele.

Men skal i gang med kort regime fra neste mandag som da for meg blir syklusdag 2.Når skal du i gang?

Jeg har også Pcos,og skal bruke en blanding av puregon og menopur.

Har også gått på p-piller i 3 mnd nå.

Hilsen

Skrevet

Venter mens om ca 2 uker. Skal og igang på mensdags 2. dersom det blir kort regime - har tittet litt på tidligere innlegg og jeg heller mer og mer mot å teste denne metoden. Vi får se.

Så bra du skal i gang igjen snart! Jeg får følge litt med deg for tips. Hvor hører du til? Her er det Aleris.

Skrevet

Vi er ved klinikk Hausken :o).

Er kjempespent og positiv til kort regime.

Ikke minst er jeg overlykkelig for å slippe spray !

Skrevet

Gikk leenge på spray sist - pga av sommerstengt + cyster som måtte punkteres, så ja - fristende å slippe spray. Ikke minst at hele forsøkstiden forkortes ned til ca. halvparten. Har lest at det alt i alt tar ca. 14 +/- dager fra start til innsetting - tenk!

Tvi tvi til deg :)

Skrevet

Hei,

Jeg er en av de utrolig heldige som lyktes med mitt første IVF-forsøk, så jeg har ingenting å sammenligne med, men deler gjerne min erfaring med kort regime.

Utviklingen av egg/eggposer var helt perfekt, og jeg fikk 15 egg ved uttak. Riktignok var det bare ett egg som overlevde delingen perfekt og som kunne settes inn, men det hadde ingenting med regimet å gjøre...

Det var fantastisk deilig å slippe bivirkningene som jeg skjønner at mange har i forbindelse med nedregulering, og behandlingsprosessen varte jo bare to knappe uker. Jeg fikk ingen bivirkninger av medisinene overhodet og levde helt som normalt både før uttak og etter innsetting. Jeg har ikke navnet på medisinene jeg fikk og doseringen for hånden, men kan gjerne sende det til deg over PM hvis du lurer. Dette vil vel uansett avhenge såpass mye fra pasient til pasient, så det er ikke sikkert det er så mye vits å sammenligne...

Nå er jeg halvveis i svangerskapet og alt ser riktig bra ut så langt :-)

Lykke til!

Skrevet

Gratulerer med graviditet! Så fint å høre om din erfaring - og ved 1. forsøk!

15 egg var jo mye - jeg har alt fra 12 til 18 egg ved uttak, så jeg håper at kort regime ikke endrer på gode egg. Antall har lite å si - det er kvaliteteten som teller :)

Send gjerne PM med medisin og dosering dersom du har mulighet - vil gjerne ha mest mulig info. Alt er individuelt som du sier, men vil helst være godt informert i forkant.

Tusen takk for svar Vilsågjerne og Krusemynte!!

Skrevet

Hei dere!

Kan bare slutte meg til det Krusemynte har skrevet her. Jeg har hatt 2 icsi-forsøk, begge med kort regime, og har termin nå om 14 dager:)

Hos oss er det mannen som har få svømmere, og det er ikke påvist problemer hos meg, det kan selvsagt ha noe å si. Jeg responderte "optimalt" på stimuleringen, fikk 8 egg på første og 14 på andre runde. Stimuleringen ble økt noe på andre forsøk.

Kvaliteten på eggene var etter det vi fikk info om veldig bra. Satte inn ett befrukta på første, som dessverre ikke gikk, og to på andre. Vi venter en baby da, og det er egentlig helt topp;)

Har igjen 6 befrukta egg på frys.

Hormonene jeg brukte var puregon (for å stimulere eggproduksjon) og orgalutran (for å hindre EL), også EL-sprøyta til slutt. Etter innsetting brukte jeg crinone på første, og progestan-kapsler andre gangen.

Hadde over hodet ikke bivirkninger, og hadde egguthenting på syklusdag 11 begge ganger. Sprøytestart på dag 2. Var veldig "enkelt og greit" opplegg, og gikk raskt når man kom i gang.

Håper virkelig det lykkes for dere også!!

Tvi tvi!

Skrevet

Så flott å høre om gode erfaringer :o)

Blir spennende dette "kanskje i år".

Du vet ikke sikkert om du får kort regime?

Hilsen

Skrevet

Vet noe mer når mensen dukker opp, men er veldig åpen for å prøve noe nytt. Blir ikke vanskelig å be Aleris om å sette i gang kort regime. Har snakket med legen, som var positiv til å prøve metoden, men ville avvente til mensen kom.Ordinær nedregulering vil mest sannsynnlig komme veldig tett på juleferien hvis man skal ta høyde for eventuelle forsinkelser og ekstra spray f.eks.

Takk for at dere deler erfaring med meg!

Lykke til med oppstart Vilsågjerne :)

Skrevet

Lykke til med fødsel og alt som følger med LilleVackreAnna!

Skrevet

Hallo

Mener ikke å legge en demper på stemningen, men mine erfaringer med kortregime er ikke så bra.

Har forsøkt 3 ganger og resultatene har vært dårlige.

Jeg trenger lang nedregulering.

Men kortregime er så ufattelig deilig ift langt regime. Jeg håper virkelig dette fungerer for deg......ønsker deg all verdens lykke til:-)

Skrevet

Hei, Emma*.

Kan du si noe om på hvilken måte resultatene har vært dårlige? Jeg synes også kortregime er fristende, men vil gjerne høre om både gode og mindre gode erfaringer...

Skrevet

Jeg ble ikke tilfredsstillende nedregulert og hadde lavt antall egg, dårlig befruktning og dårlig eggutvikling på de som ble befruktet.

Absolutt verdt å prøve fordi det er så raskt og enkelt, og noen fungerer dette veldig godt for :-)

Jeg blir veldig dårlig av hormonene og for med så var det som å komme til himmelen når jeg slapp å spraye

Skrevet

Uff da Emma* - dumt kortregime ikke ga resultater. Takk for at du deler din erfaring. Trenger alle synspunkter - ikke bare de gode. Det er som alt annet i dette gamet - veldig individuelt hvordan man responderer på forsøk - og det kan være store forskjeller mellom forsøkene.

Kortere behandlingstid frister veldig, men har også sagt til legen at jeg gjør det som er nødvendig. Blir heldigvis ikke kjempe dårlig av selve sprayen, men opplevde å måtte punktere cyster sist gang.

Skrevet

Da ser det ut som langt regime heller ikke har effekt på meg lenger. Tilfeldighetene råder.

Kjør på med kortregime...det er verdt å prøve!!!!!

Lykke til

Skrevet

Takk for det. Håper egget ditt klarer seg - det kun ett egg som skal til. Mange eksempler på det her.

Skrevet

Heisann!

Jeg har prøvd både langt og kort regime. Den første gangen med langt hadde jeg mye bivirkninger av sprayen. Hadde stimulering med 150 gonal-f. Fikk ut 8 egg, 2 befruktet og ingen utviklet seg, dvs ingen innsett og forsøket avbrutt. Den andre gangen hadde jeg kort regime, begynte med 150 gonal-f på dag 2. Fikk ut 12 egg, tror det var 10 i rett mondningsgrad, 6 befruktet, 1 inn og 3 på frys. Hadde lite bivirkninger og kunne jobbe.

Vi har icsi pga nedsatt sædkvalitet. Tror det kan være forskjellige årsaker hos kvinnen når det kanskje kan være best og gå på spray først, men det er kun sånn som jeg har lest her inne.

Har kun gode erfaringer med kort regime. Skal ha dette igjen i november. Trar et ferskt forsøk før jeg bruker av fryse-eggene. Blir jo snart 37!!!

Masse lykke til fremover.

Og gratulerer til dere gravide ovenfor:0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...