Gå til innhold

Dobbel livmor og dobbel livmortapp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere "slitere" som har dobbel annlegg slik som meg?

Vi har nå prøvd i 2 år, uten noe hell.

Vente nu på kjikhulls operasjon for å se om det er noen skader på eggledere osv.

Selv om legene egentli er klar i sin beskjed at det er pga av det dobble annlegget mitt at vi ikke blir gravid igjen.

Har en liten gutt på 3 år, som jeg ble gravid med når jeg gikk på p.pillen.

De kaller det et mirakel at jeg ble gravid med han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.jeg har aldri hørt om dette.men det er jo flott at du har ett mirakel.går det ikke an å opperere bort noe da.lykke til på ferden og håper du får ett nytt mirakel.

Skrevet

Hei, nei de kan nok ikke operere bort noe..

Fordi da kan den andre bli skadet å da kommer vi i allefall ingen vei..

Men men, man må vel bare holde mote oppe kansje?

:)

Skrevet

hei igjen.prøv å hold hodet oppe du.vet det kan være vanskelig til tider.men vi på slitere r her for deg ,så hvis du har noe på hjertet så er det barå bruke oss.tenker på deg.klem

Skrevet

Hei Stina

Jeg har samme problem! Jeg har dobbel livmor, med duplikat av livmorhals og skjede... mao, 2 sett av alt!!

Har ikke gått inn 100 % for å bli gravid, men har ofte sex under eggeløsning, (nok til at det skal kunne skje befruktning) for det er da lysta er på topp. Fikk beskjed fra privat gynekolog at måtte prøve AKTIVT i 1 1/2 til 2 år før jeg kunne teste ut om jeg kunne bli gravid eller ikke.

Nå er det ikke så hast for meg foreløpig, men jeg synes det hadde vært veldig kjekt og vite litt mer om dette før vi gir 100 %. Det er jo faktisk en viss sjangs for oss med denne abnormaliteten at vi ikke kan bli gravide. Liten sjangs, men dog....

Skrevet

hei jente_80 :)

"kosli" å møte med andre med samme problematikk som meg..

Vi har prøvd aktivt over 2 år nu, uten hell.

Det jeg syntes er så utrulig trist og kjip er at det er veldig lite info om denne abnormalitenten, og har pratet med mange forskellig leger alle forteller oss forskellige ting, og det vi har funne av info på nette, står på legespråk,så det fatter vi nada av :P

jeg skal ha mensnes om ei uke,så er veldig spennt..

krysser fingra for at vi blir gravid på normal måte, men ser dårlig ut da..

Hvor i lande kommer dere fra da?

Vi bor i tromsø, å har vorre i lag i 6 år :)

klem

Skrevet

Lille fia :)

tusen takk for klemmen :)

Varmer veldig *smile*

Skrevet

Hei igjen, Stina2008!

Nå vet jeg ikke hvilken abnormalitet du har, men det kan jo tyde på at du har den samme som meg.

Sjekk denne lnken:

http://www.mayoclinic.com/health/double-uterus/DS00821

Her fant jeg litt iallefall, men ellers svært lite info på nett!

Synes det kunne ha vært greitt for min del å teste ut om jeg kan få barn eller ikke før vi starter prosessen når jeg har en slik abnormalitet, slik at jeg slipper å bli skuffet måned på måned. Men det funker vel ikke slik :) Så det er bare å klemme på å håpe på det beste.

Nå har du jo barn fra før, så rart at det ikke skal bli igjen. Men hvem vet... Om jeg var deg så hadde jeg villet pushet på legen litt for å få utredning.. evt. starte med mannen, da det er enklest å sjekke (sies det)

Vi er fra midt-norge og har vært sammen leeeeenge :) Men har ikke tenkt på barn før det siste året. Har EL for øyeblikket, eller deromkring, så da er det vel bare å glede seg til i kveld :)

Ha en fin dag!

Skrevet

Vi e starta på utredninga :)

Mannen var alt ok med, æ vente på lapraskopi.

Legan e vel eni me at æ ikke kan bli det på normal måte,å de skjønne faktisk ikke kordan vi klarte det forje gang.

Så vi etter lapraskopien så blir det å finne ut hvordan behandling vi skal ha :)))

Ja må "kose" dokk masse i kveld *hehe*

Æ skal ha mensnes om ca 5 daga, så e jo lov å krysse fingran for at den ikke kommer, selv om æ vet at den gjør d :P

Skrevet

oi!! såppass! lykke til på lapraskopi!! blir vel litt spennende også. Du får fortelle når du vet noe mer, da.

Nå er prøvetida vår over for denne gang, så da er det vel bare å vente på TR :)

Ha en fin dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...