Propellmamma til 2 Skrevet 4. oktober 2008 #1 Skrevet 4. oktober 2008 Gutten min sluttet med puppen først da han var 7 mnd, klarte å "overtale" han til morgenpupp i et par måneder til, men måtte da gi opp. Prøvde lenge å få han til å ta erstatning, men det var helt uaktuelt. Det eneste vi får i han er drikki (erstatning med ris og banan, selges som mellommåltid). Nå har han blitt ett år og vi prøver å gi han lettmelk hver dag, men han griner på nesa, rister på hodet og dytter bort koppen når han ser at innholdet er hvitt. Han lilker det ikke. Vi passer på å gi han ett grøtmåltid hver dag og ost på brødskiva, så han får jo i seg kalsium. Men er det nok? MÅ han ha melk? Og en ting til; hvor lenge må man vanne ut juicen til barna? Han elsker juice.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #2 Skrevet 4. oktober 2008 Sånn var det her også, ville ikkje ha lettmelk når han var 12 mnd, så gjikk noen uker uten melk,Nå er han 14 og koser seg med det:=) men som du sier er jo melk i grøten osv:) Vil de ikkje ha så vill de ikkje ha ikke noe å gjøre med det:) Mitt tips er å prøve av og til:) om du prøver i morgen og han ikkje vil ha kanskje om 1 uke, en dag vil han kanskje ha:)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #3 Skrevet 4. oktober 2008 melk er jo en viktig kilde til kalsium og ikke minst protein, så det er jo viktig, men det er jo andre ting som også inneholder det; ost, yoghurt osv. samt protein i andre matvarer (animalsk og vegetalsk). Helsestasjonen kan sikkert veilede og hjelpe deg med utregning i forhold dagsbehov.
Propellmamma til 2 Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. oktober 2008 Ja, kanskje jeg prøver for ofte (minst én gang om dagen). La han glemme det litt og prøve igjen....
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #5 Skrevet 4. oktober 2008 hehe samme gjore jeg også, opp til 2 ganger om dagen, Og det resulterte bare i masse bortkastet melk i tillegg:( hehe Men prøv det ja:) funket her, håper det funker hos deg og:D prøve deg frem om han kanskje vil ha kald melk i steden for varm eller omvendt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå