mamma24 Skrevet 4. oktober 2008 #1 Skrevet 4. oktober 2008 Eg har prøvd å bli gravid i to år no. På tirsdag fekk eg endelig bli lagt inn på fertilitetsklinikken i Haugesund etter mykje venting. De tok ein kikkhulls operasjon og fant ein polypp og at venste eggleder er tett. Det eg syntes var rart er at de ikkje har åpna den. De meinte at det ikkje var vits. Så no står eg i kø igjen for prøverør,men fikk beskjed om å prøve mens eg venta. Eg kan visst bli gravid annenhver mnd... Ganske lei etterhvert. Har så lyst å bli gravid. Har eggløsning no,men veit ikkje om det er på den venst¨re eller høyre siden :S Noken som har noken oppmuntrende ord?
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 hei mamma24!:)først må jeg si at jeg heller ikke skjønner hvorfor de ikke åpnet den..? vi har prøvd i 1 år nå og ble utredet hvor de fant ut at begge eggl var tette! tok røntgen av de og fikk igjennom kontrastvæske etter mye venting og prøving, men de fikk åpnet den ene 100 prosent:) så går rundt med bare en jeg også og det er en mulighet for at den ikke fungrer også pga betennelse engang:(men fikk beskjed at det var mulig å bli gravid hver mnd... av spesialst i kvinnesykdommer...så jeg velger å høre på henne:) og for å øke sjansene våre hver mnd har jeg fått pergotime for å evt bedre kvailteten på eggene mine:)har de nevnt noe om at du kan få det?det ville jeg hørt om....skal få e kur til så er det prøverør neste... vet ikke om jeg oppmuntret så fryktelig men du er ikke alene ihvertfall!skjønner utrolig godt at du er lei!! dritt forbaska lei jeg også men vi må tro at det skal gå:)lykke til..klem fra meg
mamma24 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2008 Takk for innlegget. Kjekt å høre andres erfaringer. Har hørt fra andre eg også at det går ann å bli gravid hver mnd fordet om du bare har ein eggleder som virker. Får tru på det da Eg ringte spesialisten i går. Eg skulle ringe tilbake igjen når eg har fått mensen. Så for første gang så gleder meg meg til mensen. syntes det var veldig rart eg også at de ikkje åpna den egglederen,er jo det beste for alle at eg blir gravid på naturlig måte. Det er flaut å spør,men ka er egentlig pergotime? Håper eg slipper å vente så lenge på evt prøverørsforsøk. Er dritlei av å vente.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 7. oktober 2008 #4 Skrevet 7. oktober 2008 pergotime er tabletter som gis til kvinner som ikke får el av seg selv og de som er uforklarlig barnløs og/eller for å få litt fart på sakene som gyn.min sa:) og bedre kvaliteten på eggene man evt har:)
mamma24 Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. oktober 2008 Ok Eg har jo eggløsning da. trur det bare er den tette egglederen som er problemet. Men det kan kanskj hjelpe fordet? Må eg gå til fastlegen min da eller?
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 8. oktober 2008 #6 Skrevet 8. oktober 2008 Hei.. lenge siden jeg har vært her inne nå. Jeg vil bare fortelle min historie.. Jeg har prøvd å bli gravid i over 11 år og har hatt 4 ivf forsøk siden det ble kjent at jeg hadde tette eggledere begge sider og ikke kunne få barn på egenhånd. Rett før vi skulle i gang med vårt 5 forsøk, kom ikke mensen og tok test, og har nå blitt gravid på egenhånd, noe ikke legen skjønner noen ting av hihi... så det er håp, selv med at begge to er tette!! Ønsker deg masse lykke til..
mamma24 Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. oktober 2008 Så godt å høre! Har vert deprimert i to dager no. og går bare rundt å griner. Fikk vite at eg har visst veldig liten sjans å bli gravid... og at eg bare måtte gå for prøverør. Er så utrulig urettferdig at dette skulle skje meg. Men fikk meir håp no. Håper på ett mirakel
ella -76 Skrevet 12. oktober 2008 #8 Skrevet 12. oktober 2008 Hei Selv måtte jeg fjerne ene eggstokken med eggleder kirurgisk for en del år siden. Jeg fikk da beskjed om at den gjenværende eggstokken ville ta over jobben for den som var borte. Etter en god del strev har vi nå lyktes med å bli gravide :-).
mamma24 Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 13. oktober 2008 Hei! Slike historier er alltid godt å få høre om. Eg er satt opp på hormonkur no. Orker ikkje vente lenger,så det blir prøverør i desember
ella -76 Skrevet 13. oktober 2008 #10 Skrevet 13. oktober 2008 Så bra! Vi trengte litt hjelp på veien før det ordnet seg for oss også. Selv om behandlingene var slitsomme kjentes det bra å kunne gjøre noe aktivt for å få det til det store ønsket. Lykke til :-).
anka1979 Skrevet 18. oktober 2008 #11 Skrevet 18. oktober 2008 hei :-) fatt mot! Etter flere år med prøving blei jeg plutselig gravid. Ante fred og ingen fare, heilt til en dag jeg fikk store smerter i magen, kvalm og svimmel, klarte verken stå eller gå.Bor langt fra sykehuset, så tok lang tid før jeg kom dit , med ambulanse. Fikk konstantert exu og blei operert i all hast. Mistet over to liter med blod, og måtte fjerne ene egglederen. Fikk beskjed om at vi kunne få hjelp til å bli gravide, siden det nå var mye mindre sjangse for å bli gravid, særlig ettersom vi hadde prøvd lenge (2-3 år) Skulle giftet meg ti dager etter!!! Prøvde å skifte litt fokus og bare komme meg på beina igjen raskt .Tror det hjalp meg veldig med å få ting litt på avstand, sjøl om jeg følte meg litt grønn da jeg gikk opp kirkegulvet. Etter bryllupet ga vi vel egentlig litt opp og ville bare se tida litt an, Så jeg bestemte meg for å begynne i ny jobb . Tre måneder etter exu, etter bare en mens, blei jeg gravid igjen :-) denne gangen gikk alt helt fint :-) fikk ei nydelig og velskapt jente 10 dager over termin. Har nå ammet i over ett år. Fikk mensen tilbake for litt over en mnd siden, har altså hatt bare en mens. Men til vår STORE overraskelse, er jeg nå gravid igjen. Nå skal jeg til tidlig ul for å sjekke at det er på rett plass, for er veldig nervøs og redd for at det skal bli så dramatisk som det var tidligere. Så dystre spådommer til skamme :-) Ikke gi opp! Det går ann! Plutselig skjer det deg :-) Masse lykke til :-)
huldretufsa Skrevet 20. oktober 2008 #12 Skrevet 20. oktober 2008 Hei! Kjenner meg igjen i beskrivelsen din der...du kan lese innlegget mitt jeg skrev 18. oktober "Det er mulig...!" så kan du se hvordan det gikk med oss. Bør være litt oppmuntrende iallefall og vi hadde flere "feller" underveis ;-) Så ønsker jeg deg selvsagt veldig lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå