Gå til innhold

"Meny" babyer 6 mnd ++??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe?

Snuppa er 6 mnd og spiser ett måltid grøt til kvelds (noe hun har gjort siden ca 5 mnd). Ellers mm.

Hun er ikke såå interessert i pupp lengre, og jeg har endel mindre melk nå som hun ikke spiser mellom 20-06

Hva spiser deres små iløpet av en dag, og når?

Takkknemlig for svar=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillegutt på seks og en halv måned viser liten interesse for pupp gitt - litt småtrist for meg faktisk - da jeg har storkost meg med amming og jeg har vært en av de heldige hvor det ikke har vært så mye som en sår brystvorte engang! Lillegutt får mm i 06.30 tiden, brødbiter rundt 08.30, grøt 11.00-12.00tiden, middag ca 15.00, grøt 18.00 og så mm. Han får pupp etter hvert måltid - sliter med vann... det synes han ikke er noe interessant...men håper det løser seg snart:)

Skrevet

6-7.00 tiden pupp

9.30 Grøt

12-13 Frukt

15.00 Middag

18.00 Grøt

19.00 Flase med mme

Får flaser med mme innimellom på dagen + vann

Pupper ca 1-2 ( varierer litt) iløpet av natta

Vil skjelden ha pupp på dagen, bare vrir seg unna. Hender hun tar vis hun er veldig kosette og trøtt, men har også fått veldig lite melk etter hun begynte å ikke ville ha så ofte, gjorde alt jeg kunn får å holde produksjonen oppe men gikk ikke. Veldig trist for jeg hadde virkelig lyst til å amme mere en det jeg gjør nå.Fikkf råd å begynne med fast føde istede for å gi mme. Men så etter vært at hun måtte få det også, ble alt for lite melk per dag ellers.

Skrevet

Er ikke det veldig mange måltider for en 6mnd?

Her må jeg nærmest vekke henne for å få i henne det femte måltidet...

Hmm,mulig ungen min får for lite hun da....

Skrevet

Det kommer vel litt an på hvordan innføring av mat går tror jeg:) Jeg hadde ikke tenkt å innføre så mange måltider kjapt, men helsesøster anbefalte det, da junior veier over 9kg og er en relativt stor gutt:) Og han viste mindre og mindre interesse for puppen, men desto mer interesser for det vi puttet i munnen. Jeg hadde i hvert fall tenkt å vente med brødmåltided til han var 7mnd, men putselig en dag jeg satt og spise brød, ble han helt vill og ville smake - og ja - det synes han jo bare var helt toppers;)

Men så sier andre ernæringseksperter at det fremdeles bør være morsmelk som er det dominerende i kostholdet til en 6mnd baby, så de lærde strides;)

Skrevet

Hehe du sier noe der...

Tuppa mi er rimelig sped men lang hu da,og sånn har alle babyene vært i hele familien omtrent...

Men tenker plutselig at det er på høy tid og introdusere mer fast føde...

Har gitt tuppa en porsjon grøt i 1 mnd og hun er litt over fem mnd nå,

så har hun fått mme siden hun var to og en halv uke gammel da...

Men jeg har fått streng beskjed at brød MÅ man vente med....Skjønte ikke hvorfor men det var ihvertfall ikke snakk om...

MEN som du sier; de blir liksom aldri enige på hva som er bra eller ikke.

Møtte ei på fredag som jobber på en helsestasjon,hun sa det at hun brøt ALLE regler hun gir til alle andre....

Skrevet

Skal vi se.

ca.07.00 mm

ca.09.30 mm

ca.12.00 mm

ca. 13.00 øver vi på bruk av flaske med velling noe hun enda ikke har forstått. Det blir som regel bare 15- 20 ml, men en gang helt opp i 70 ml velling

ca.14.30 mm

ca.17.00 mm

ca.18.30 grøt mellom 1/4 og 1/2 porsjon. Har hold på i 1,5 mnd med grøten.

ca.20.00 mm

ca.22.00 mm

ca.02.00 mm

ca.04.30 mm

Skrevet

ja, jeg hører på rådene jeg får - og samsvarer de ikke med hverandre så gjør jeg det som passer vår situasjon best:) Mamma holdt på dåne da hun hørte at jeg hadde fått beskjed om å gi brødbiter når han var seks måneder - hehehehehe - den første gangen han fikk det likte han det ikke, så da tenkte jeg at jeg skulle avvente til han i hvert fall ble syv måneder. Men som sagt så ble han ellevill da jeg satt og spiste brød en dag og etter har det blitt fast måltid:) Lønner seg å holde tunga rett i munnen i jungelen av ulike råd og anbefalinger;)

Skrevet

Lillegutt er nå 7 mnd blitt.

0900 - En posjon grøt

1200 - mme

1500 - Ett glass middag

1800 - En posjon grøt

19:30 - bittelitt mme ved leggetid

en gang mellom 00 og 04 - 180 ml mme

Er veldig lite interessert i mme på dagen, men på natten må han ha:-)

Skrevet

Småen er 6mnd og får følgende:

ca 0730-0800 (1 time etter han har våknet) - 1 posjon grøt

ca 1100-1200 (3-4timer etter frokost) - mme og frukt

ca 1500 - Middagsglass

ca 1800-1830 - kveldsmat 1 porsjon grøt før stell og mme etter:)

Spiser ikke på natta

Skrevet

Jenta vår er 6 mnd og 4 dager begynte med fast føde når hun var 4,5 mnd.

ved 6 tiden får hun 200ml mme

ved 10-11 tiden får hun 200 ml mme

ved 14 tiden får hun et middagsglass

ved 17 -18 tiden får hun en posjon grøtt

ved leggetid i 20 tiden får hun 200 ml mme

Sover da til 6 om morgenen.

Skrevet

Sønn min får

06.30-07.00 drikker han ca 150 ml mme

11.00-11.130 en god porsjon grøt og så drikker han ca 60/70 mme

15.30-16.00- middagslass, fruktpure og mme

19.30-20.00 en god porsjon grøt og mme.

legger han rett etter kvelds, etter stell og da sover han til 06.30-07.00

Skrevet

Hei,

har en gutt på 6 måneder og 8kg. Han fikk kun morsmelk frem til 4 måneder så litt smaker og nå er det som følger:

6-7: pupp

ca 11: grøt og pupp

15-16: pupp

17-17.30 middag (grønnsaksmos enten hjemmelaget eller fra glass og sviskemos er veldig populært)

19. pupp

22.30: pupp

For 3 uker siden droppet vi et nattmåltidet i 2-3 tiden som er veldig deilig for hele familien! han liker i alle fall godt at det er litt færre store måltider enn mange små som vi har prøvd før. De siste 4 ukene har faren vært hjemme som har vært veldig fint mhp å få ned antall måltider og få bort nattmåltidet;)

Skrevet

Frøkna er 6 mnd og en uke. Alle tidene er veldig ca, men antall måltider er det samme hver dag.

0730: mm

1030: grøt og mm

1330: mm

1500: begynt med litt middagsinnføring (grønnsaksmosen, 4mnd)

1730: grøt

1830: mm

i seng kl 19

22-tida: mm

02-03 tida: mm

+ noen ganger mm i 05-06-tida.

står opp mellom 06 og 07 en gang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...