Gå til innhold

Tips? Råd? Hjelp?? ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først vil jeg bare si til alle dere som har klart å slutte: GRATULERER!! Jeg har hatt min første røykfrie dag idag, skal klare å slutte! Men....så lurer jeg på hva jeg har i vente?? Hvordan vil de neste dagene bli- eller, hvordan var dagene/ukene for deg?? Føler jeg ikke tenker på noe annet enn den røyken..

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sluttet å røyke flere ganger. De første gangene, så var jeg sånn som hadde problemer med å la være tanken på røyk. Det var ille i en uke og etter det, så gikk det bedre og bedre. Men nå siste gangen, kan jeg jo fortelle litt om. For jeg oppdaget at jeg var gravid da jeg var 25 uker på vei. Og da hadde jeg røykt jevnlig. Dette er ikke noe jeg er stolt av for å si det sånn. Heldigvis hadde jeg ikke drukket stort dette halvåret. En ting mindre å ha dårlig samvittighet for... Men så dro jeg selv på butikken for å handle og innom apoteket for å kjøpe en test som da var positiv. Og hva gjorde jeg? Joooda, jeg strenet rett ut for å ta meg en røyk og ringte samboer. Ha ha kan man si da? Senere den kvelden når vi var enig om at dette var noe vi ville, så fikk jeg en røyk til delt opp i to. Og etter det så sluttet jeg. På dette tidspunkt så visste vi jo heller ikke hvor langt vi var på vei...

Men så konklusjonen min: Det gikk helt fint! Jeg var ute når andre røykte og holdt de med selskap. Jeg holdt meg selvfløgelig unna røyken. Men det var noe av det lureste jeg gjorde tror jeg. At jeg ikke unngikk... Jeg holdt meg hele resten av det korte svangerskapet mitt. Men jeg kan si at det ble ti ganger verre når pojken kom ut og han hadde kolikk de tre første månedene. DA var jeg røyksugen da! Jeg har begynt å røyke igjen nå, vesentlig mindre enn før og aldri i nærheten av han/ta på eller puste på han rett etterpå. Det er mulig jeg har litt for noia, men...

Det gikk helt fint for meg, men det verste var som sagt etter fødselen:)

Skrevet

mulig dette høres teit ut for noen,men jeg skjønner ikke problemet egentli????!!!! jeg har røkt siden 14 års alderen og er nå 28 fikk mitt første barn da jeg var 17 og jeg sluttet på dagen da jeg tok testen og den var possitiv.begynte etter amming var over,da jeg ble på vei med nr 2 slutta jeg 2 dager før jeg tok testen,,kjente at det var noe som tydet på at det var en til på veg..men startet igjenn etter amming denn gang å:-) nå har jeg nr 3 i magen min og slutta dagen før testen:-) Grunnen til at jeg greier det er at jeg tenker på at den lille som ligger i min mage er det kjæreste som fins og da den ikke har det godt når mamma røyker så er det for meg en selvfølge at jeg slutter:-) Så til dere som sliter.....TENK PÅ BABYEN OG IKKE AT DERE MÅ HA DEN RØYKEN , så går det bra:-) lykker til med røykeslutt:-))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...