Ralla34 Skrevet 4. oktober 2008 #1 Del Skrevet 4. oktober 2008 Jeg hadde morkakeløsning i uke 32. Det var en veldig dramatisk opplevelese, og lillegutt kom ut med hastekeisersnitt. Det var så vidt han overlevde... Jeg håper viskelig jeg slipper å oppleve det samme denne gangen. Jeg vet at det dessverre er en liten økt sjangse for at det skal skje, når jeg har hatt det en gan gfør...( Jeg er bare 6 uker på vei, men begynner allerede å tenke på dette. vet noen hva slags oppfølging jeg kan vente meg dette svangeskapet? Jeg vet jeg skal få tettere oppfølging fra Ullevår - men hva vil det egentlig si? hadde vært veldig glad om noen kunne gi meg noen erfaringer med dette, og kanskje noen oppløftende ord...;o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138833164-noen-som-hadde-morkakel%C3%B8sning-eller-andre-alvorlige-komplikasjoner-i-forrige-svangerskap/
Tullamoredew Skrevet 8. november 2008 #2 Del Skrevet 8. november 2008 Jeg ar opplevd omtrent eksakt det samme som du, og har lett etter noen si samme situasjon. Jeg hadde et barn i magen (min nr. 2) som vokste litt lite, og jeg var på kontroll på sykehuset. På venterommet løsnet morkaka helt, og jeg blødde ut over gulvet og løp for å finne en lege. Det tok 10 min så var ungen ute med akutt keisersnitt. Hun ble forløst i uke 32-33. Prematur og dysmatur. I dag er hun fire år og frisk, men det var så vidt vi overlevde begge to. Vi fikk en utrolig har start, og de rakk ikke vaske før de skar, så jeg fikk infeksjon i såret og masse blodkoagler i livmora. hadde mye vondt, sleit med amminga etc, men klarte det til slutt. Og nå er jeg som deg gravid gjen, og livredd! Jeg klarer ikke kose meg og tenker mest på at jeg håper jeg mister, selv om jeg innerst inne kanskje ikke mener det, men vil leve t normalt liv uten denne evige angsten for at alt skal gå galt, jeg er redd for å leve normalt. Har hatt en blødning nå i uke 9, så får se hvordan dette utvikler seg. Jeg angrer på at jeg blei gravid, føler egentlig at legen sier, "ja men det er så liten sjanse for at dette skjer igjen", ok, den var omtrent på 4 promille i utgangspunktet, og keisersnitt øker faren, samt at det har skjedd før, i tillegg hadde jeg svangerskapsforgiftning sist, dette øker også risikoen. Jeg er redd jeg har satt meg i en umulig situasjon, og føler at ingen virkelig forstår hva jeg sliter med. Tankene som plager meg hver dag. jeg har hatt et normalt svangerskap før dette fatale skjedde, så jeg vet at kroppen min kan om den vil, da gikk fødselen også helt flott, bare 4 timer og jeg var førstegangsfødende. Jeg vil gjerne høre mer om din historie, kanskje vi kan støtte hverandre gjennom dette? Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138833164-noen-som-hadde-morkakel%C3%B8sning-eller-andre-alvorlige-komplikasjoner-i-forrige-svangerskap/#findComment-139068573
Pellerina Skrevet 8. november 2008 #3 Del Skrevet 8. november 2008 Hei. Det samme skjedde med meg, har skrevet om det i dette forumet. Er ikke gravid, men har hatt møte på riksen for å gjennomgå hva som skjer om jeg blir gravid igjen. Har fått beskjed om å ta kontakt snarest, skal få albyl-e + tett oppfølging, særlig mellom uke 18 og 36. Ca 5 % høyere sjanse enn hos andre for at det skal skje igjen. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138833164-noen-som-hadde-morkakel%C3%B8sning-eller-andre-alvorlige-komplikasjoner-i-forrige-svangerskap/#findComment-139071129
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå