Gå til innhold

Røde prikker rundt munnen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan se ut som mange bittesmå kviser på en måte.. Men ser rødt og irritert ut..

Noen som aner hva dette kan være?

Kan det bety at hun reagerer på noe? Prøver å tenke om hun har spist noe utenom det vanlige, men kommer ikke på noe.. Kan det være noe jeg har spist? Hun ammes ennå litt.. (7mnd)

Det er jo sikkert ingenting, men jeg har merket at etter jeg fikk henne er jeg så redd for at noe skal være galt, at hun skal bli syk eller noe..

Det er vel dette morsinstinktet! :-D

Så noe om at hvis de fikk hudblødninger kunne det være hjernehinnebetennelse.. Men da skal de vel ha det over hele kroppen, pluss nakkestivhet?

Blir takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, så jo nå at det var en lignende tråd.. Men der nevner noen hormonutslett.. Men Mia er jo 7 mnd, er ikke det litt seint da, eller kan de få det hele tiden?

Skrevet

Gutten vår hadde sikle-/smokkutslett rundt munnen da han var ca 7 mnd. Det så ut omtrent som dette: http://www.tettinntil.no/forumet/showthread.php?t=59242

Vi kjøpte en vannavstøtende krem på apoteket som heter Ceridal lipogel, og den hjalp veldig. Synes det du beskriver kan høres ut som det samme, så jeg anbefaler deg å prøve den kremen!

Hvis det ikke hjelper, og utslettet vedvarer, ville jeg tatt en tur til legen eller spurt på helsestasjonen. Kan også være atopisk eksem.

Vet ikke noe om hjernehinnebetennelse, men jeg tror nok at det er lite sannsynlig hvis det eneste symptomet er utslett rundt munnen.

Lykke til! Håper dere finner ut av det!

Skrevet

min lille får også dette noen ganger. lurer på om det kan komme av fuktighet etter mye smokkebruk av og til? vet ikke om det kan være tilfelle hos dere? ellers er det jo mange som får røde prikker rundt munnen hvis de reagerer på noe. nylig introdusert for kumelk?

kjenner igjen dette med å bekymre seg.. hadde aldri trodd jeg skulle bli sånn høne mor. men det er vel instinktet kanskje ja.. slitsomt!! jeg får løs mage til å være alle slags allergier feks.. men måte på hvor mye jeg skal tro hun reagerer på da;)

'

hvis det hadde vært hjernehinnebetennelse ville jeg trodd det hadde vært andre steder enn rundt munnen ja. men du kan jo lett teste det ved å ta et glass på utslettet;) klemme mot å se om det blir borte. nesten alt slags utslett blir borte hvis en klemmer mot sånn. blir det ikke borte skal det sjekkes hos lege;)

Skrevet

Tusen takk for svar raindance og vimsa :)

Jeg skal prøve den kremen, for hun har begynt å sikle mye, samtidig som hun er ganske "surkete" (tror det kommer tenner) og derfor trøster hun seg selv med smokken.. Hehe, hun har noen liggende og finner dem lett selv :)

Hun er ikke introdusert for kumelk ennå.. Så jeg tror egentlig ikke det er noe hun reagerer på, men måtte bare spørre.. Regner med det er på grunn av siklet da.. Og da er det jo i det minste ikke noe "farlig" ;)

Det ordner seg nok, bare godt å få spurt noen som har vært borti det samme :) (prøvde forresten glasstesten, bare for å ha gjort det, så det er ikke hudblødninger..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...