Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! er det noen der som har erfaring med bruk av provera, for å sette i gang menstruasjon? Jeg har begynt på en 12 dagers kur og etter endt kur skulle jeg få en blødning og deretter begynne på pergotime fra og med 4. blødningsdag. Nå har jeg kommet til dag 6 på provera og har begynt å blø litt. Noen som vet om jeg må fullføre med 12 dager før jeg begynner på pergotime? eller kan jeg begynne på 4.blødningsdag nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil helt klart tro at du skal begynne på pergo på 4.blødningsdag, likt som andre gjør på pergo som naturlig får mensen. Men jeg ville tatt en rask tlf til legen min i morgen tidlig for sikkerhetsskyld. Slik jeg har forstått det er det mange ulike prosedyrer fra legene når det gjelder bruk/start på pergo.

Selv starter jeg i morgen på min 3.mnd med pergo:)

Ønsker deg all lykke til med pergo- håper spiren sitter snart!!

Skrevet

hei på deg,jeg fikk primolut før jeg fikk pergo,det går vel ut på det samme tenker jeg.ja,nå er du på en spennende ferd.lykke til og la oss vite hvordan det går med deg.klem

Skrevet

hei.enkelte gyn mener du kan begynne med pergo uten mens,men det tryggeste er jo å begynne med pego under syklusen.den første kuren jeg fikk med pergo så fikk jeg en enkel kur som jeg skulle begynne fra første dag rød men,denne gangen var det en trippel kur og skulle begynne fra dag fire.så det er lit forskjellig.derfor er det veldig viktig å ta prøver underveis,så legen..gun vet hva du trenger og om du har hatt eggløsning den mnd.jeg fikk primolut til å sette i gang men.så første gang med pergo så hadde jeg ikke eggløsning.hvis du har fått blødning nå så er det det du skal regne med å da trenger du ikke provera..lykke til my my.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...