Gå til innhold

Guletenner av pensilin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har akkurat hatt skarlagensfeber. Har alltid syntes hun har hvite tenner, men i sykdomsperioden, syntes jeg tennene ble så gule. Kan det ha noe sammenheng?

Skrevet

Ja, det kan ha sammenheng. Husker eldste min fikk misfargede tenner i perioder ho gikk på peniclin. Over tid kan det også gi hull i tennene, det er mye sukker i penicilina. man kan få sukkerfri også, et tips tannlegen til lille ga oss..

• 2 uker senere...
Skrevet

Mine barn får også veldig gule tenner etter en penicillinkur. Dette er vanskelig å få pusset vekk etterpå,så jeg pleier å få en time hos tannpleier for å pusse det vekk. Tennene blir helt fine igjen etterpå.

• 2 uker senere...
Skrevet

Ja, jenta mi fikk også gule tenner av pensilin. Søkte litt på nettet da det skjedde og så at man ikke skulle gi barnet noe sukkerholdig etter medisineringen - vi hadde gitt druer som belønning etter hver gang.... Resultatet ble veldig gule tenner!! Heldigvis gikk det bort etter intens pussing - hun er fortsatt litt gul inni jekslene. Jeg tenkte ikke på at man kunne gå til tannlegen med det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...