Gå til innhold

Barbert til fødselen?

Anbefalte innlegg

Men dere som har født, hadde dere barbert dere??

Vil helst være barbert til fødselen, men kansje det ser mer dumt ut?

Magen min er veldig i veien, så får ikke gjort det, og akkurat hatt blodpropp som ikke gjør dagligdagse ting lettere :S

Men når du ligger der å føder så kansje man ikke tenker på att man ikke har barbert seg der nede?? hmmmm... *Pinlig*

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138831908-barbert-til-f%C3%B8dselen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke bekymret meg for dette. Jordmødre er vant til det meste! Jeg ønsket å barbere meg littegranne før fødselen. Jeg kom jo ikke til pga magen, og så begynte fødselen før jeg fikk gjort noe dernede, så jeg kom dit på mitt mest hårete. Jordmor har sikkert sett det meste av hår og "frisyrer" dernede og selvfølgelig bryr ikke hun seg! Gynekologen min sier til og med at det beste er å være ubarbert pga soppinfeksjoner. Hår holder det rent, tro det eller ei :)

Hvorfor i alle dager tror dere at noen bryr seg om dette ved fødsel?

*klø seg i hodet*

Og om de brydde seg, og det var en person du så en eneste gang i livet, hvilken forskjell hadde det gjort?

Nei, dette er en fullstendig unødvendig bekymring, spør du meg. Barber vekk det du har lyst til eller klarer- eller la være- det er da ingen som er det minste interessert i hårveksten din uansett;-)

Hilsen firebarnsmamma

• 4 uker senere...

Annonse

Gjest elilun83

hehe..jeg barberte meg før fødselen. Jeg fikk 3 grads ruptur og måtte ha en lege for å sy..jeg spurte om d var bedre om man var barbert og hun svarte bare at d hadde ingen betydning.Jeg synes at det å være barbert var bedre fordi man blør jo mye etter fødselen, og en busk full av blod..nei!Ikke fikk jeg noen soppinfeksjon heller!

Lykke til:-)

Jeg for min del har nok med å holde unna på leggene og under armene, iallfall til festbruk. Hvem i verden skulle bry seg om hvor mye "busk" du har når du føder?

Nei, det får være grenser for forfengelighet. Vi er tross alt skapt sånn.

Godt gift og kapitulert

De anbefaler å IKKE barbere seg nedentil før fødselen, pga infeksjonsfare. Så da er det værtfall ingen grunn til å føle seg forlegen!! Jeg skal barbere legger og under armer, som vanlig, men lar det gro fritt der nede!! Hehe.

Dessuten tviiiler jeg sterkt på at man tenker på DET når man ligger der å har smerter og skal føde...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...