Gå til innhold

Når får man babyen inn til seg etter ks og hvordangår det med ammingen?? Please noen som kan svare dere som har har ks før????

Anbefalte innlegg

Når får man babyen inn til deg etter ett ks og hvordan går det med ammingen?? Hvordan får dere til å amme?? Kan dere sitte å amme??

Ble noen spørsmål her :)

Fortsetter under...

Jeg fikk babyen oppå meg med en gang hun var ute. Hadde planlagt ks. Lå der en liten stund, så tok pappen henne med ut mens jeg ble sydd igjen. Så kom de begge til meg på oppvåkningsavd.

Amminga var ikkeno problem. Jeg satt sånn halveis i senga, eller lå på siden. Fikk full melkeproduksjon på 3 dagen! Man kan helt fint sitte etter ks. Bare spør hvis du lurer på no mer.

Tusen takk for tilbakemelding. Blir en del spørsmål som man lurer på under sånne forhold :)

Ble du fort bra igjen?

Har du høy smerteterskel?

Jeg er superfonøyd med mitt ks. Kunne ikke ha gått bedre. Jeg hadde lite smerter etterpå. Var oppe i gikk 5-6 timer etter ks og klarte meg uten smertestillende etter et par dager. Dro hjem fra sykehuset etter 3 dager.

Høy smerteterskel?! Hmmm... vet ikke helt! Men det var ikke halvparten så vondt som jeg hadde trodd etter ks! Hadde forbered meg på DET helvete, men herregud.... ingenting å snakke om!!! Det er ikke vondt eller ubehagelig så lenge man er i ro. Da kjenner man ingenting. det er litt ømt og stramt på en måte men det merkes bare når man er i bevegelse. Hvis du er like heldig som jeg var kan du bare glede deg.

Etter 2 uker var jeg meg selv igjen. Ingen plager av noe slag i etterkant og arret syns ikke lenger, 15 mnd etter ks! :-)

Ammingen gikk over all forventning. Melken kom med en gang. Du kan FINT sitte å amme. Det er å strekke seg som kanskje er BITTELITT ubehagelig første dagen. Men seriøst. Keisersnittet mitt gjorde overhode ikke vondt. Hilsen fra Pingla

Hjertlig takk for alle svar :) Setter stor pris på at dere tok dere tid til å svare :) må si at jeg gruer meg litt hvis det blir ks, men har ikke lyst å gå med de plagene jeg hadde etter en vanlig fødsel. Så jeg satser på at det blir ks her. Og da vil jeg forberede meg mest mulig på ting som kan komme og spørre masse. Både fysisk og psykisk ;) Hvis dere forstår ;) hehe...

Masse lykke til dere også ;)

Annonse

Ikke for å skremme deg eller noe, men jeg syns jeg hadde ganske vondt den første dagen etter ks. Måtte seriøst ha hjelp til å snu meg i sengen. Jeg føler nå at de overså meg litt på barsel, for man skal jo opp å gå så fort som mulig etterpå pga blodproppfaren. Det visste jeg ikke da, så jeg stressa ikke med å måtte stå opp heller fordi jeg var rimelig sliten etter en tøff tørn før det ble ks. Men jeg ble liggende i den sengen i over et døgn før de hjalp meg opp. Jeg klarte ikke å snu meg alene.

Men det kan jo hende det var så vondt pga at jeg ikke fikk god nok smertelindring. Det var hastesnitt, og jeg var overhodet ikke forberedt på at fødselen skulle ende med det. Så jeg visste liksom ikke hva jeg skulle "kreve" eller forvente at de gjorde for meg heller.

Denne gangen, med planlagt, regner jeg med at ting skal bli litt bedre egentlig. Jeg kommer meg sikkert opp på egenhånd, fordi jeg ikke er utslitt på forhånd. Og jeg vet litt hva jeg går til på en måte. Eneste jeg gruer litt for nå er fastinga på forhånd, og det å være våken.

Lykke til med ks! Det går nok bra! Og jeg tror det er himmelvid forskjell på et planlagt snitt og et hastesnitt!!

Men ammingen gikk som bare det. Jeg fikk babyen inn til meg på oppvåkningen. Da ble jeg spurt om jeg ville prøve å amme med en gang. Jeg lå i sengen, mulig litt på siden. -husker ikke-

Men det gikk ihvertfall veldig bra. Har hørt at det kan være litt problem å komme igang med ammingen når kroppen ikke har vært i fødsel på forhånd, for den er ikke forberedt liksom.

Så det kan være greit for deg å være forberedt på at det kanskje ikke går helt "automatisk", men at du må jobbe litt for det noen dager. Ikke gi opp for det, for det skal som regel gå seg til etter noen dager. Det hjelper de deg helt sikkert med på barsel også ;)

Jeg takker for alle råd dere har gitt meg :) Regner med det kommer til å gå veldig fint :)

Er litt nervøs, men jeg vet det kommer til å gå på ett vis ;) hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...