Gå til innhold

Mannen min sier jeg er kald...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og jeg har et kjempe fint forhold og jeg elsker han veldig. Men han påstår at jeg er så kald mot han for øyeblikket, at jeg lar det gå utover han hvis jeg er stressa...

Vi har en gutt på tre år og fikk en liten en for knapt 3 uker siden. Jeg er selvfølgelig veldig opptatt av de begge små, og har mer enn nok med å være mamma .I tillegg har vi overnattingsbesøk av hans søster fra utlandet nå , noe som stresser meg ytterligere...

Jeg klarer ikke å være kjærlig kone for øyeblikket... Har prøvd å forklare at jeg trenger litt tid, slik at jeg finner rytmen med den nyfødte og at jeg får gitt gutten på tre nok oppmerksomhet. Er jeg slem som setter mannen min litt på sidelinja? Hvordan strekker dere til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det veldig ofte blir sånn.. Vi har riktignok bare èn liten på 6,5 mnd, men mannen kommer desverre på en andre- om ikke tredjeplass for meg nå. Jeg har nok med å være mamma og ta vare på huset og meg selv, så han føler seg ganske tilsidesatt. Prøver å ta meg i det og gi han oppmerksomhet, men det blir jo ikke som i "gammle dager" da det bare var oss to. Han sier at han savner å ha meg for seg selv, og det skjønner jeg jo.. Men er liksom ikke i "kjærestemodus" om du skjønner. Enkelte kvelder er man mer avslappet, og mini sover søtt, og da kan jeg slappe av og vi koser oss. Flyter noen dager på sånne kvelder :)

Det kommer seg gjerne etterhvert, og det må mannen din bare respektere. Det er du som går hjemme med 2(?) unger, og den ene kjenner du ikke ordentlig ennå! Og det tar tid å finne rytmen til den lille, bli kjent, og du er jo sikkert ikke hormonell i det hele tatt! :)

Du er midt i barseltiden, og hadde det vært meg hadde vi ikke hatt overnattingsbesøk nei !

Så.. ikke press deg til å være mer enn du klarer, da bare sliter du deg ut, og er da ikke til nytte hverken som mamma eller kone!

Klem fra meg =)

Og forresten.. GRATULERER med en liten en :)

Skrevet

Hei,

Gratulerer med bebis!!! ;o)

Kjente at jeg ble litt provosert da jeg leste innlegget ditt...

HerreMINhatt - det har jo, som du selv skriver, gått knappe 3 uker siden bittelille ble født ..!

Det tar jo litt tid før man "blir seg selv" igjen!

For min egen del tok det iallefall 6 uker før jeg hadde lyst at mannen skulle kose/ta på meg igjen.. tenk hva man går igjennom både fysisk & psykisk etter 9mnd. gravid + en fødsel!

Hils mannen din å si han må være tålmodig!

Mange klemmer fra meg :=)

Skrevet

Gosj. Herregud, mannen din er da vel VOKSEN? Nå må han skjerpe seg.... Det er ikke deg det er noe feil på, det er han som er kald om så er, som ikke skjønner at du har mer enn nok for øyebliket. Må bare si at det hadde ikke vært meg som hadde tatt imot besøk rett etter fødsel, forresten.. Nei, nå må du bruke tida på deg selv, babyen og veslemann - så ikke han bygger opp sjalusi mot den minste.

Har to barn selv på 5 og 3, og fikk en liten for snart seks uker siden. Gjett om mannen min er nedprioritert:) Men han klager da ikke.

Lykke til, og gratulerer med ny baby:)

Skrevet

trur det er veldig vanlig.

følte jeg var litt sånn selv. var så sliten de første ukene. Men min samboer klaget heldigvis ikke da

Skrevet

Åh, så godt å se det er flere som har det slik! Ikke at mannen min klager, men han merker at jeg ikke er like opptatt av ham som jeg var før vi fikk sønnen vår. Han har ved et par anledningr ytret at han er så smått "sjalu" på babyen som får så mye kos og oppmerksomhet fra meg. Men skjønner at det må være sånn en periode nå. Gleder meg til småtten er stor nok for barnevakt, da skal vi ha noen kvelder sammen bare mannen min og jeg. Men så lenge han har litt problemer med kolikk (det værste er heldigvis over!) så har vi ikke tenkt så langt ennå. Godt å høre vi ikke er alene om å ha det slik!

Skrevet

Takk for støtte! Godt å vite at det ikke er bare meg...

Det er ikke sex det er snakk om, han vil nok bare ha litt mer omsorg og tid med meg. Men ikke så lett når jeg sovner foran tv rett etter klokken 20 og ellers på døgnet de to andre tar all tid! Han mener ikke vondt med det han sier, tror han savner meg...

Ja, det med besøk var veldig dumt. Jeg lot meg overtale og vet at det gjør jeg ikke mere! Godt at svigermor ikke kommer før i november!(også til overnatting!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...