Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Lillejenta her i huset er helt opphengt i tv`n, og uansett hvor hun er når den står på ruller hun hodet rundt for å se på den... Prøver jeg å ta henne unna gråter hun... Tydeligvis ganske morsomt det der, men må skru av tv`n når hun er på stua... Kan ikke være bra for dem å se på tv? Hva gjør dere?
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg lar min lille gutt kikke litt på tv på morgenen, altså på barne tv. Ligger på matten med leker mens tv står på. Han kikker litt og leker litt, mens jeg dusjer og ordner meg. Blir ikke vrang når jeg slår det av da heldigvis, virker som han var mer interessert før.
<3Lykkelig<3 Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Ja litt, hun ser på barne tv i ca 30 min, hun liker å se på Drømmehagen.
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. oktober 2008 Lar henne se på barnetv jeg også Mannen sa det her en dag, at det var for galt at vi voksne måtte se på disney-kanale fordi babyen på 2,5 mnd skulle se tv;)
Kjukka Skrevet 4. oktober 2008 #5 Skrevet 4. oktober 2008 Ja, når jenta vår var liten... sånn 1 - 4 mnd. så elska hun tv`en. Alt fra barnetv til debattprogram, samme for henne! Tror det er fargene og fargespillet de er mest opptatt av. Og jeg spurte øyelegen min om det, og han sa at det faktisk bare var bra å la de små se litt på tv, for de måtte da aktivt bruke øynene og flytte blikket inni mellom.
Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #6 Skrevet 4. oktober 2008 Vi er gangske bevisste på å ikke sette på tven før snuppa har lagt seg, bortsett fra litt barnetv eller tegnefilm. Jeg synes det er viktig at de lærer å underholde seg selv også, ikke bare bli mata med inntrykk fra tven. Vi har en nevø, nå 10 år, som har blitt satt foran tven siden dag 1. Eneste han liker å gjøre er å se på tv eller spille dataspill, og det har han hgjort siden han lærte å snakke....han gidder faktisk ikke å gjøre annet!! Vi var å aka med han for noen år siden, han ble utslitt av å dra akebrettet sitt!!! men dette er selvsagt ekstremeksempelet...:-) Alt med måte:-)
Bunnies by night Skrevet 4. oktober 2008 #7 Skrevet 4. oktober 2008 Liker ikke at lillegutt ser på tv nei... men han er UTROLIG fasinert... så vi har kjøpt baby einstein musikk festival dvd - den varer 30 minutter - og den får han se på tre - fire ganger i uken - mens han ligger på lekematten:) Han er veldig flink til å leke selv, så tror ikke det skader:)
detbesteiverden Skrevet 4. oktober 2008 #8 Skrevet 4. oktober 2008 Har ikke tv på noe særlig mens han er våken. Han er 10 mnd. Men litt av og til ser han. Problemet er bare at han skal stå helt oppi tven. Kan vel umulig være bra for øynene hans?
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 4. oktober 2008 #9 Skrevet 4. oktober 2008 Ja, Jonas har likt å se tv lenge. Men er ikke så lenge av gangen, 30-60 minutt så stopper tålmodigheten det...
mamma'n til knerten Skrevet 4. oktober 2008 #10 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg lar ikke knerten min se på tv. Hun er 11 mnd. Har tven av på dagtid og gjerne frem til hun har lagt seg.
Gjest Skrevet 4. oktober 2008 #12 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg liker og ha på tv for bakgrunnstøy, blir så stille i huset hvis den er av... men jeg lar ikke jenta sitte forran tv og titte, hun snur seg når hun ligger på leke matten, selv om jeg legger henne i motsatt retning.. men synes ikke det er krise om hun ligger å ser litt, jeg snur henne bare andre veien igjen nå jeg merker at hun har snudd seg... hun er veldig facinert av fargene og bildene
Galskapens overhode Skrevet 4. oktober 2008 #13 Skrevet 4. oktober 2008 Her står tv på fra jeg strå opp til familien kommer hjem, hvis ikkeblir jeg fort husredd.. Minsten er derimot ikke interessert i tv.. hender han gløtter bort på den om han kryper forbi eller rsier seg under den, men har ikke ro nok yil å sitte rolig å se på han.. 8,5 mndr
Mamma med spire Skrevet 4. oktober 2008 #14 Skrevet 4. oktober 2008 Lillegutt bruker å se på barnetv om morgenen! Han syns de "supersnuserne" med tigergutt og ole brumm som går på disney channel er så gøy:) Flirer masse når det kommer! Ellers så ser han ikke så mye på tv, titter av og til bort om han ligger på teppet på gulvet. Å han blir ikke sur om jeg skrur av tvn:)
Dina1 Skrevet 5. oktober 2008 #15 Skrevet 5. oktober 2008 30 -60 minutt? Ligg han i ro så længe å ser tv? Wow... forøvrig blir det sju tima i uka gitt:) Hehe, kom bare til å tenke på en undersøkelse der man sku svare på kor mye man så på tv i uka, å eg kunne se et par - tre tima forskj program, det blei over 20 tima foran kassen i uka det! Blei litt flau da...
Spetakkelet Skrevet 5. oktober 2008 #16 Skrevet 5. oktober 2008 Har en gutt på 6 måneder. Han får lov til å se litt tv, ser på barnetv på NRK. Han er sjelden interessert lenge av gangen. Når han begynner å bli litt grinete før han skal sove om morgenen så ser vi 10/15min på tv sammen før han skal sove, da er det mye lettere å roe ham. Jeg tror ikke han har vondt av å se på TV, men det er jo i tillegg til at vi leker sammen, leser litt bok osv. Når jeg har ligget en time på gulvet så er det deilig med litt hjelp til å underholde ham! Hvis man er lei barnetv synes jeg simpsons er et godt alternativ;)
mamiladi Skrevet 5. oktober 2008 #17 Skrevet 5. oktober 2008 Gutten vår på 6mnd elsker fotball :-D sikkert pga fargene og bevegelsene. Men han blir ikke satt foran tven for at han skal se på tv....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå