Gå til innhold

noen fra hedemark her?


Hege.A

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hei

Det er ikke umulig:) Det virker så lenge til... første steg er jordmortime og UL. Det blir spennende. Skal bli godt å få livstegn når en går her og er kvalm:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi venter nummer 2 og får i underkant av 20mnd mellom. Runder begge 29år nå i høst. Ut ifra eggløsning har jeg termin 13.april

 

Hører også til i Grue :) Sogner til Kongsvinger sjukehus og har vært der på tidlig UL to ganger og skal tilbake i slutten av måneden for den ordinære ultralyden. Regner med at dere andre i tråden også skal føde på Kongsvinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal føde i vinger ja (mannen min orker ikke kjøre helt til elverum... :-))

Hvordan er erfaringen med Kongsvinger sykehus da?

FIkk ekstra ultralyd i forrige uke pga sterke blødninger og titta meg litt rundt, men bortsett fra det vet jeg jo ingenting... Den første ble født i Fredrikstad og der var vi kjempefornøyde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var visst Namnå-Kongsvinger absolutt langt nok for mannen min. Vi sov på sjukehuset ei natt etter sjekk og natta etter dro vi avgårde igjen. Alt gikk så sakte framover så jeg var absolutt ikke stressa, måtte roe ned mannen som trådde hardt på gassen.

 

Personalet på føden er kjempetrivelig og vi fikk mye hjelp. I snitt har de under to fødsler i døgnet, men den dagen junior ble født hadde de minst to vanlige fødsler og 5 keisersnitt, inkludert oss. Damene løp i gangene men var alikevel blide og hjelpsomme. Så mye erfaring fra fødselssituasjonen har jeg ikke, for vi kom oss aldri lenger enn å tilbringe timesvis på ventestua. Føden har flere koselige familierom, vi sov på et slikt første turen vi hadde til sjukehuset. Jeg hadde besøk utenom visitttidene, men ingen som kommenterte det.

 

Det er tredje gang jeg er gravid og tredje gang med blødninger, føler vi har fått god oppfølging med tidlige ultralyder. Regner med at du er satt opp med ordinær UL hos jordmor Eli. Hun går for å være flink og er veldig trivelig. Kongsvinger har 3D-UL, litt ekstra moro :) Eli er også kommunejordmor i Grue, så du treffer henne igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To tette hos deg også da!

Regner med at det blir ei slitsom tid, men håper jo å få igjen for det med to barn som har godt selskap i hverandre. Her er det planlagt med to tette, men lurer innimellom på hva vi egentlig tenkte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Planlagt her også, men sliter med hyperemesis så det er litt slitsomt om dagen.. hehe:)

Slitsomt blir det nok med to tette små, men man kommer nok fort inn i det også! håper jeg da;) Dem vil nok ha god nytte og selskap av hverandre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, da må det være tøffe dager!!!

 

Selv er jeg bare utrolig sliten og inne i en ond sirkel av sliten-kvalm-null matlyst. Var også slik med førstemann, men da kunne jeg bare flate ut på sofaen når jeg kom hjem fra jobb. Nå er det en som krever oppfølging... Er så "heldig" at jeg er arbeidsledig, så vi har vårt tempo selv de tre dagene vi har barnehageplass. Men vi har ett stk ekstremt krevende barn og det er ikke akkurat avslapping :)

 

Blir vel bedre tider om sånn ca 6+12 mnd, he he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ikke godt å si. Er vel helt opp til oss selv egentlig :-)

Kanskje lettere når vi alle har fått mage som synes? Vanskelig å ta feil da... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...