Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har nå gått mer enn 2 mnd siden jeg sendte søknad om overgangssøknad til NAV.. Jeg er aleneforsørger. Har jobbet i 2 år nå som kontorlærling. Det siste halvåret var jeg vikar 100% sekretær. Har jobbet helt til i dag, altså er det 4 uker igjen til termin.

Trodde overgangsstønad var på 10 000 kr i mnd jeg?????

Men gjett hva jeg får i måneden??? 5002 kr!! :o

Hvordan skal jeg kunne overleve på det da?? Får jeg ingenting i tillegg til dette? :S

Og hvorfor skal jeg - som har jobbet til nå - få MINDRE enn om jeg ikke hadde jobbet overhodet i svangerskapet=??

Vær så snill og svar om noen vet....... :S

Er skikkelig fortvila nå, for får ikke disse 5000 kr inn på konto før 20. oktober stod det, og termin er 3 november.... 5000 kr dekker bare leie og strøm...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138829224-overgangsst%C3%B8nad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ettersom du har jobbet regner jeg med at du får foreldrepenger og disse regnes som inntekt. Når man har inntekt avkortes overgangsstønaden tilsvarende, dvs at dess mer man tjener dess mindre overgangsstønad.. Slik er reglene og det er jo nokså logisk at du ikke får like mye i stønad som en alenemor uten noen inntekt.. Du kan lese mer om overgangsstønad på aleneforeldre forumet på www.dinbaby.com og der skriver de også noe om hvordan du kan regne ut hvor mye overgangsstønad du får i forhold til hvor mye du tjener..

Så lenge du har hatt inntektsgivende arbeid 6 av de 10 siste mnd på over 1/2 G før du går ut i permisjon har du rett på foreldrepenger.(om ikke har du rett på engangsstønaden på 34 000 kr)

Men om du har jobbet så mye som du sier vil det nok lønne seg med foreldrepenger.

Dette må du søke om hos NAV. Du skulle nok ha sent inn søknaden allerede får å få pengene fra når permisjonen starter, men om du søker nå får du de etter hver og du får tilbakebetalt for hele perioden.

Viste du ikke om dette?

Her kan du lese mer om det og laste ned søknadsskjema. Om du ikke kan printe det ut selv kan du bare ringe ditt lokale NAV kontor og får de tilsendt.

http://www.nav.no/page?id=328

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...