Gå til innhold

21 mnd og bare tuller når han legger seg!!! Blir gal!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han nekter å sove.. men griner ikke eller noe ( eller bitte litt i dag) men har ikke gjort det de andre dagene.. klatrer over senga og kommer ut i gangen å står der og roper på oss.. i går sovna han halv ni.. og dagen før halv ti.. Bare tuller .. i dag gråter han litt også.. sitter i trappa ( ved trappegrinda og sutrer).. kommer vi opp så løper han inn i senga.. er kjempe blid og sier natta.. også går vi ut.. opp igjen...

Han pleier å være kjempe enkel å legge.. legger seg syv.. og ligger da der til han sovner selv.. hender han kommer ut en gang.. men ikke 15..

han er ikke syk, utrygg eller noe sånt..

hm.. *klør seg i hodet*... slitsomt.. virker jo trøtt nå.. pleier å begynne å gråte når han blir trøtt..

kan vel ikke være på tide å slutte med luren på dagen allerede...? Vekte han etter 1,5 time i dag..

Skrevet

syns han sover veldig lenge på daen, kutt ned. Snuppa mi ble akkurat to, og har akkurat slutta med dagsoving - og kveldene er såååå mye enklere.

Ellers fant jeg opp denne metoden med eldste (god, gammel hundeped.):

Her lagde vi en ordning med at i stedet for at jeg (sur og sint) måtte bære en hylende toåring i seng gang etter gang, vel vitende om at jeg kom til å høre lyden av fotsåler som slo i gulvet før jeg hadde kommet meg ut av døra igjen, så skulle poden ligge og vente på at mamma skulle komme og kose litt.

Den første gangen sa jeg "vent, mamma kommer snart", gikk ut, gikk inn med en gang, og roste masse, ga ham en stor klem, og gjentok. Veldig kort ventetid den første kvelden, men litt lenger for hver gang. Det ble en lek. Han smilte og syns det var morsomt. Den første kvelden var jeg inne 30 ganger. Den andre kvelden bare tre! Nå er jeg som regel innom en gang eller to, men mange kvelder ikke i det hele tatt.

Etter dette er det sjelden vi har problemer, jeg sier bare at vil han ha kos, må han gå og legge seg, så kommer jeg snart. Og han skjønner som regel at det er det lureste. Han måtte ha vokseseng ved 18mnds alder, da kom han seg ut av sprinkelsenga.

Skrevet

Han kan ikke være overtrøtt da? Er noe som heter "søvn avler søvn", men det funker kanskje ikke på såpass store barn?

Ser bare på lillemor her viss hun ikke får nok søvn på dagen, så er hun vanskelig å få i seng, men hun er jo bare 14 mnd da.

Bare en tanke som slo meg

Skrevet

det kan hende han trenger litt mindre søvn på dagtid eller ingen søvn på dagtid..

jeg leser at han klatrer over senga, kanskje på tide med juniorseng? =) det har hjulpet noen..

Skrevet

en ting til, jeg så på nannyhjelpen på tv en dag om dette

der så gikk mamma og pappa inn og ut av rommet og snakket til barnet hver gang..

barnet kom oxo ut i stua osv..

det de begynte med var å gi alt barnet maste om når han hadde lagt seg ha før han skulle sove.. drikke osv..

da barnet kom i stua sa f.eks "nå er det natta" og fulgte han inn igjen.. han kom ut og neste gang sa hun "det er natta"

neste gang sa hun "natta" og la han i sengen igjen.. hun sa ingenting mer ennnatta til barnet hver gang og det funket etterhvert

Skrevet

mormor tralle tone troll; han sov 2,5 time på mandag.. og sover hele natta fra syv til syv vanligvis.. så tviler på at han er overtrøtt...hm..

Skrevet

ja, bør vel kutte ned.. har fått juniorseng han her også.. klatra ut.. ;)

Skrevet

christine og lille emiliemor; ja, bør vel prøve å kutte ned.. har fått juniorseng ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...