Januarsnuppe Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Tenker å gå for Sofie, men er redd for at det er for poppis. Ligger nr 10. på navnestatistikken, men har ikke inntrykk av at så mange døpes bare Sofie (virker som de fleste bruker Sofie i dobbelnavn). Vurderer å endre til Sofia som er mindre brukt. Er det dumt å tenke slik? Synspunkt på Sofia som alternativ til Sofie? Veldig interessert i å høre andres syn på dette:)
Castho Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg synes ikke det er for brukt. Hører mange dobbeltnavn med Sofie men veldig få her hvor jeg bor som heter bare Sofie. Synes Sofie er mye finere enn Sofia. Selv har jeg ett skikkelig poppis navn som var det både når jeg ble født og nå, har aldri brydd meg om at folk rundt meg heter det samme. Man skal velge det man liker synes jeg.
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg er helt enig med innlegger over meg. jeg er også oppvokst med det ultimate poppis navn, men det har aldri plaget meg. Jeg er glad i navnet mitt for det var det fineste navnet mine foreldre visste. Derfor velg et navn som dere liker og tenk ikke så mye på om det er pop eller ikke. Uannsett så er det ikke slik som før, nå er det mye mer variasjon i navnene så det skal godt gjøres at flere i klassen heter det samme. I min datters klasse er det et navn som absolutt ikke lå på noe topp liste som to heter det samme.
prebs Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Sofie er så klassisk og pent at det blir liksom ikke som mange andre poppisnavn - en døgnflue. Sofie er kommet for å bli og har vært her lenge. Gå for Sofie - jeg synes det er mye finere enn Sofia!
Millima Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg er helt enig med svarene over meg. Hvis du liker Sofie så go for it! Lykke til=)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 4. oktober 2008 #6 Skrevet 4. oktober 2008 Sofie er kjempe fint navn! Jeg bryr meg ikke ett dugg om det er poppisnavn, så lenge jeg liker navnet! I disse dager så er jo Leah o.l poppisnavn..
sonne Skrevet 4. oktober 2008 #7 Skrevet 4. oktober 2008 Sofie er jo ganske populært, men sånn som deg har jeg inntrykk av at det brukes mest som mellomnavn. Jeg synes både Sofie og Sofia er kjempefine navn. Jeg ville nok gått for Sofie jeg da, men Sofia er jo et helt greit alternativ.
Vannmann35 Skrevet 4. oktober 2008 #8 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg kjenner ingen Sofie, hverken små eller store, dvs. vet om ei som har Sofie til mellomnavn... Synes Sofie er pent, klassisk og tidløst - bruk det!
Januarsnuppe Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 6. oktober 2008 Takkk for gode tilbakemeldinger. Tydelig at det er litt ulike syn på saken. Vi går nok for Sofie hvis det da ikke er noen naboer, slektninger eller vennepar som kommer oss i forkjøpet og "stjeler" navnet. Sofia er tydeligvis ikke like populært her inne..
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #11 Skrevet 6. oktober 2008 Sofie er bare verdens vakreste navn Det er ikke så populært, uansett er det så klassisk at det ikke gjør noe Ville uten tvil gått for Sofie!
Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #12 Skrevet 6. oktober 2008 Poppis eller ei, SOFIE ER NYDELIG! Blir aldri lei det liksom det er så vakkert og koselig:D Kunne gjerne kalt en datter Sofie:) SofiA er også veldig pent, det er ikke så vanlig og det er fint på engelsk:) Men hvis dere ikke liker SofiA bedre enn Sofie ville jeg uten tvil gått for Sofie!!
Cornelianelia Skrevet 7. oktober 2008 #13 Skrevet 7. oktober 2008 Synes både Sofie og Sofia er nydelige navn. Tror det er det eneste jentenavnet på topp 20 jeg faktisk liker. Datteren vår har et litt uvanlig navn og jeg vurderer også Sofie/Sofia til en nummer to hvis det blir jente, men lurer og på om jeg synes det blir for poppis sammen med storesøsters mer uvanlige navn. Men jeg kjenner faktisk heller ingen som heter Sofie verken små eller store. Liker dere Sofie så gå for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå