Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Gutten min er 3 mnd og 1 uke og får mme. Han spiser godt og er stort sett blid å fornøyd. Men på 3 mnd kontroll forrige uke hadde han gått opp lite lite i vekt, og ligger litt under gjennomsnittet i forhold til lengde. Han er en stor gutt, 6900 ca og 66 lang. Helsesøster sa vi kanskje kunne begynne med velling eller grøt på kvelden om et par uker hvis han fremdeles gikk lite opp i vekt, men de siste nettene har han begynt å våkne på natta i 4 tiden og vil ha mat (han har sovet fra 19-06 uten mat siden han var 6-7 uker) Helsesøster sa at det ofte var tegnet på at de trengte mer. Jeg syntes jo han er litt liten enda for fast føde, men lurte på om det er noen andre som har begynt litt tidlig? Tenkte kanskje å prøve med et par skjeer grøt på kvelden oppi mme for å se om det hjelper litt? Han er vel snart oppi 1 liter mme i døgnet og nå! Hva mener dere?
lille sprelle Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 har overhode ikke samme problemstilling som deg, men velling er bare litt tykk mme i konsistens omtrent..... Har kjøpt i sverige. Der har de også sånne 200 ml bokser ferdigblandet a la mme-boksene. går visst å lage selv ut fra grøt har jeg hørt, men har ikke prøvd. Snuppa er 6,5 mnd, så det er en uaktuell problemstilling for oss - skal jo over til litt grøt snart uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå