Gå til innhold

Hvordan lager jeg tyrker shot??

Anbefalte innlegg

Skrevet

mannen min skal lage det nå :) hvor mye sprit og tyrker har dere oppi??

og kan vi ta å drikke det i kveld eller skal den ligge å "god gjøre seg"

hvordan knuser dere sukkertøya?? kan jeg bruke blender?

eller må jeg knuse de på annen måte (kjevle)

Fortsetter under...

Skrevet

1/2 l sprit og 2 poser tyrker. Jeg pleier å bruke blender. Det går fint ann å drikke den i dag

Skrevet

aldri tenkt over blandingsforholdet, men sånn passe med sprit, hehe. har pleid å smake til etterhvert jeg. Den er best når den får godtgjort seg litt ja, men noen timer i kjøleskap holder nok. jeg har brukt å putte dropsene i en frysepose og så hakket løs med kjevle, slått i bordkanten osv. knusinga tar litt tid da, skal jo bli rimelig knuste! Lykke til og kos dere=)

Skrevet

Går også an å knusedropsene, så ha dem i kokende vann ( ca 4-5dl og la dette smelte og koke inn til en tykk sirup, og så blande med en 1/2flaske sprit, da helst vodka...settes så kaldt.

Skrevet

jeg bruker denne oppskriften som jeg har fått av noen.

halvliters brusflaske, putt oppi en pakke tyrkisk pepper drops. Fyll i varmt vann, varier veldig hvor mye vann man skal ha ettersom hvor sterk man vil ha den.. Jeg har vann til ca midt på etiketten på en cola flaske.. så i vodka til det er like fullt som det er når det er brus i. Før du har i vodkaen, så rist godt slik at dropsene bli oppløst. Bruker varmt vann rett fra springen.. vet noen koker, men da kan flasken smelte..

jeg synes den er knallgod=D men den er jo ikke så sterk da, men vil man ha det sterkt, bruker man jo bare mindre vann.

Skrevet

takker for mange fine svar........nå har mannen min laget shot og det skal bli spennende å smake på den senere i kveld......tror ikke vi skal ta så mye hehe får besøk av svigeforeldre i morra kl 11 ! :)

Annonse

Skrevet

Jeg bruker å ha ett par poser oppi en kasserolle,så dekker jeg de med vann.To ss sukker pr pose tyrker.

Så rører jeg i dette til det smelter,og bare smaker til med vodka:)

Helt knall!!

Gleder meg til jeg kan begynne å drikke den igjen:P

Skrevet

Hmm.. hvorfor gjøre det så vanskelig når man får kjøpt det ferdig på polet??

Skrevet

for å være ærlig, så synes jeg den man kjøper på polet smaker død og fordervelse.. Den hjemmelagde derimot... mmmmmmm

Skrevet

mmmm...tyrker....plutselig gleder jeg meg veldig til vi skal ha Halloween fest om noen uker :)

Skrevet

vann i tyrker shot? kjedelig da. Her lages det bare av drops og sprit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...