Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Guttungen har kommet hjem med røde flekker i ansiktet. Det ligner overhodet ikke på allergi av noe slag. Det er veldig rundt og helt flatt. Han har hvertfall forløpig ikke noe utslett på kroppen. Jeg trodde først det var svak rød tusj, men det går ikke an å vaske vekk, så det er det jo ikke. Dessuten ville det vært fargeforskjell og størrelsesforskjell, men alle prikkene ser like ut. Noen som kjenner igjen dette?
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 ikke sikker, men ble veldig nysgjerrig nå....er han vaksinert mot røde hunder? eller så er det jo disse fjerde og femte barnesykdommene da..
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Han har alle vaksinene han skulle hatt. Han er 4 år. Men med disse fjerde og femte barnesykdommen, så skulle han visst ha vært dårlig med feber før utslettet kom. Kan de få røde hunder til tross for vaksinen tro? Kan vannkopper begynne med røde flekker?
Trulte76 Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 da jente mi hadde melkeallergi, så fikk ut sånn rødflammete utslett i ansiktet, spesielt rundt munnen visst huden hadde kommet i kontakt med grøt(som inneholdt melkepulver)
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Faktisk holder jeg en knapp på den femte barnesykdom som en mulighet.... Har ei som hadde det før hun fylte 2år, men det utslettet var langvarig. Inge symptomer på forhånd, kun litt irritabel, merke ikke feber eller noe, men hun fikk rpde flekker i kinnene og faktisk kun på kinnene, ikke andre steder. Denne KAN være farlig for foster så hvsi dere har noen gravide i nærheten så unngå kontakt innen dere har vært hos lege å fått sjekket hva dette kan være.
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 Det er skjeldent andre symptomer ved den femte barnesykdom utover utsletter, er stort sett kun bar under 7år som får dette, men gravide må ha oppfølging hvis de har vært i kontakt med denne type smitte, så hvis du har kolleger, venner eller kontakt med andre som er gravid så varsle dem hvis det viser seg å være den femte barnesykdom, eller ved kraftig mistanke. Ei i familien fikk ekstre oppfølging etter at hennes datter fikk denne barnesykdommen.
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #7 Skrevet 3. oktober 2008 Takk for gode råd. Vi skal følge med og lese oss opp på denne sykdommen. Dette kan bli en spennende helg gitt....
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #9 Skrevet 3. oktober 2008 Nå vet jeg ikke hvordan knott-bitt ser ut, så det kan jeg ikke svare på. Det er en ikke sterk rød farge, veldig jevnt. Veldig sirkelformet og flatt. Hovedsaklig i panna, rundt øynene og øverst på kinn, nær nese.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå