lengter daler ned i skjul... Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 hvor ofte ammer dere? hva er vanlig? gutten min er 5 dager, og han vil gjerne ha pupp minst annenhver time, eller oftere... er det greit tro? han gulper endel, men vil ha mere mat alikevel.... er det vanlig? bør man prøve å få 3 timer mellom hver amming når de er så små, eller er det bare å slenge frem puppen hver gang han har lyst på?
mamma til to skjønnel :-) Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 tilby puppen så ofte han vil ha! I begynnelsen er det ikke sikkert de har helt dreisen på dette og klarer ikke få i seg nok. Dessuten er magesekken vannvittig liten så de blir fort sultne/tørste igjen. Dessuten er det mye nærhet og kos også. Jeg prøvde å ha styr på når jeg ammet førstemann, men det ble styr og han klagde endel og var misfornøyd. Med andremann lot jeg henne styre dette selv og det har vært mye enklere.
Labambie Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 La han få så ofte han vil ha! Den 3.time regelen er død.. Da mister du melka di etterhvert. Sånn i starten er det omtrent ut med puppen hele tiden. Økedøgn, osv osv... Etter 5 dager er ikke produksjonen kommet helt hundre i gang heller. Så jo mer han suger jo bedre er det! :-) Gratulerer med baby forresten.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. oktober 2008 takk for svar dere ) ja det er mye pupping, men dete r jo litt kos da. har en gutt på 14 mnd og, og han fikk aldri til amminga, så nå er det litt stas å få det til ) virker som at jeg er en av de heldige som har masse melk. men han gulper mye da... nesten etter hvert måltid, ofte mitt i måltidet, men han vil alikevel ha mere da..... hehe! normalt det og tenker jeg....?
Isabella12 Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Bare gi ham mat så ofte han vil, altså "hele tiden". Gulping er helt normalt; det eneste som tar skade av det er sofaer og klær, heldigvis lukter det ikke så mye av mm-gulp
Trulte76 Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 oj annen hver time? Min ville ha pupp hele tiden han. Først nå som han er 6 uker det kan gå 1 time eller 2 i mellom hver gang jeg ammer. Når man ammer kan man amme så mye man vil. Så bare sleng frem puppen når han vil ha pupp du I begynnelsen er det veldig vanlig å amme ofte.
Trulte76 Skrevet 3. oktober 2008 #7 Skrevet 3. oktober 2008 Bare så jeg ikke ble misforstått her..var ikke noe negativt med oj annen hver time Heller mottsatt Var veldig slitsomt de første ukene da han ikke gjorde noe annet enn å henge i puppen. Så nå synes jeg det er mye bedre at det kan gå 1time eller 2 mellom hver gang jeg ammer
lille sprelle Skrevet 3. oktober 2008 #8 Skrevet 3. oktober 2008 spørs litt hva du mener med annenvher time også da - er det det fra start til start? vi hadde 3 timer fra start til start lenge og har vel stort sett det fremdeles. OM kvelden var det hele tiden frem til hun var ca 5,5 mnd, men jeg har prematur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå