lillebie på`n igjen Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 måtte starte en ny tråd med dette, for jeg ble litt redd/lei meg på UL i dag, gyn så bare et par egg på hver side, er på sprøytedag 4 i dag, sist hadde jeg mange fler og egga var allerede store og fine til sprøytedag 6... de vil ikke gå opp i dose (går på 75 ie gonal -f) da jeg ble innlagt med overstimulering forrige forsøk. så da skal jeg tilbake på mandag å se om det har skjedd noe mer.... da skulle Nordica vurdere om jeg måtte opp i dose...... er så redd at det ikke vil bli noe egg til uttak...eller at det bare er et par egg som kan tas ut og ingen overlever... huff noen som har noen oppmuntrende ord til meg...
LykkeligSomMamma Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Hei, fortvil ikke- mye som kan skje ennå. Hvor store var de han så? På mitt siste forsøk hadde jeg først 5 og ble sååå deppa. Fikk vite av nordica at jeg skulle gå noen dager til. Jeg hadde lyst til å gi opp hele greia. Og ved neste ul hadde jeg plutselig 8-9 så mye hadde skjedd og du er ennå tidlig i løypa og alle sykluser er ulike så mye kan skje til neste ul når kroppen får tid til å hoste opp fler egg. Håper du holder oss oppdatert:)
lillebie på`n igjen Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2008 det står slik: Høyre: 3=7 venstre 3=7 hva betyr det? så ikke akkurat ut som om det var tre egg på hver side som var 7 mm ! for hun målte ingen av eggene! og jeg prøvde å spørre hvor mange det var men fikk bare svar at : neei her var det ikke så mange nei...men det er fortsatt tidlig.... så vanskelig å vite altså... ok jeg trodde at det var sånn at det var kun de egga man så nå som små, som ville vokse seg store? ah får virkelig håpe det skjer mer over helgen!!
IVF-mammaer *venter nr.2og3* Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Hei, Lillebie Må minne deg på at vi kjørte samme løp som deg, med overstimulering først, og ingen egg ut første gang.. På andre forsøk var det ingen egg ved første sjekk på sprøytedag 5.. 3 dager etterpå (sprøytedag 8) var det kun 2 egg, og de var fremdeles små, 7-8 mm eller noe. Ved uttakk fikk de ut 3 egg, men kun 2 som var skikkelig modne. Men de var av ypperste kvalitet, for det er mye større sjans for det når man modner få egg. Alle 3 ble befruktet, og to av de var optimale ved innsetting Nå ligger lillegutt og sparker i magen til mammaen sin, og får SÅ dårlig samvittighet når jeg tenker på at vi holdt på å avbryte det forsøket... Som de andre er det fullt mulig at modner, og jeg er enig med at du ikke trenger å gå opp i dose enda. Du vil ikke risikere å få med masse småegg, noe som kan gå utover kvaliteten på de som allerede er begynt å modne, og i verste fall risikere overstimulering igjen!! Mange tror at det er dumt når eggene modner seint, og man må gå flere ekstra dager på sprøyter, men i følge gynekologen vår, er det bare bra, for kvaliteten blir bedre og slimhinna tykkere. Å, dette blir spennende lillebie, gleder meg til å høre fra deg igjen Er det sånn at du fikk det forrige forsøket omgjort til pakkeløsning? Lykke til
Ludviginne - mamma!! Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Ikke gi opp! Første uttak fikk jeg ut bare et egg. Det delte seg feil, så ble ikke noe innsetting. Andre gangen, møtte på første ultralyd, hvor legen ristet på hodet da han så på skjermen, og sa : Håpløst tilfelle. Ikke spesielt oppmuntrende. Men jeg fortsatte å stikke, de holdt nesten på å gi opp da posene ikke vokste. Men så, etter 17 dager (tror jeg det var) med sprøyter, så bestemte de seg for uttak. Fikk ut 18 egg, satte inn 1, har 3 på frys. Og har termin om 10 dager Ha troa på at det går bra!!!!! Lykke til!!!
MK73 Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 Jammen godt å høre disse historiene nå! Først:Lillebie, du er jo så tidlig i stimuleringen - det er faktisk riktig som de sier over her. Jeg har faktisk aldri vært på UL så tidlig (verken i offentlig eller privat regi), og det er jo fordi det ofte ikke er de helt store resultatene enda så tidlig. Opp med haka! Lykke til - du får holde oss oppdatert. Jeg er litt bekymra selv idag, er på sprøytedag 9 og har vært på UL. Hadde kun to fine follikler på den ene eggstokken, og 4 veldig små på den andre. Dette er første gang jeg bruker Menopur, og jeg har hørt at det er vanlig å måtte gå noen dager ekstra, men verken jeg eller legen var fornøyd med det der. Så nå blir det noen dager ekstra med Menopur for å få med de 4 miniputtene - og så SKAL jeg ha 6 flotte egg ut på uttaket. Vi må holde optimismen oppe, vet dere - ellers kan vi jo like godt legge oss ned og "leke død" med det samme..
lillebie på`n igjen Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. oktober 2008 takk for oppmuntrende ord :-) det blir liksom sånn at når egga var mange og store sist på stikkedag 6, så tror man liksom at det skal være sånn! jeg skal tro på dere ivf mammaer, hadde helt glemt jeg at dere ble gravid ett av de få eggene dere fikk, men jammen satt den ikke :-) ja jeg får bare smøre meg med tolmodighet, skal jo tilbake på mandag, bare dumt at blakstad reiser på ferie under denne runden også.....for vikaren som blakstad selv sa i dag : hun er ikke så rutinert, så om det ikke ser bra ut på mandag må du minne henne på at du kanskje skal opp i dose" "dette kan jo nesten du like godt som henne" ja veldig betryggende å høre..... jeg skal være fornøyd å få ett perfekt egg tilslutt som klorer seg fast og spirer til en liten baby :-D ja vi må holde oss positive MK73 (og alle andre også :-) man får bare stole på at klinikken/sykehuset vet hva de driver med :-)
lillebie på`n igjen Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. oktober 2008 glemte å svare på dette, ja vi fikk gjort om til en pakkeløsning )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå