Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Er det normalt begynne med dobbel kur? Legen min har gitt meg beskjed om å ta 2tbl daglig i fem dager. Dette er min første kur med pergotime. Noen som har erfaring?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg har også nettopp startet med pergotime, og legen min skrev også ut 2 tabl daglig i 5 dager... Det er sikkert normalt det.. for legen sa til meg hvis jeg ikke ble gravid på første tabl.kur, skulle hun øke dosen..... Dette blir spennende!!! )
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg fikk enkel kur av min gyenkolog. Fikk beskjed at enkel kur var vanlig å starte opp med fordi man ønsker ikke overstimulering da det kan føre til at flere egg blir modne. Man ønsker å unngå flerlingfødsler. Fikk vite at hvis jeg ikke hadde god effekt av første kuren så ville det bli aktuelt å gi dobbel dose. I tillegg så er det begrenset for hvor mange Pergokurer man kan få. Tre til fire er normalen. Har man ikke blitt gravid innen da, så må man vurdere andre metoder. I tillegg så er det jo vanlig med oppfølging i form av enten blodprøver eller innvendig UL hos gynekologen for å se om man faktisk har noen virkning av pergotimekuren. Jeg har selv hatt innvendig UL og gynekologen fant et modent egg hos meg begge de gangene jeg ahr hatt kur nå. Første kuren som var enkel kur ble jeg gravid, men vi mistet i uke 9 + 5. Nå på andre enkel kur, og venter i spenning.
Busserull Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Hvor lenge har dere prøvd å bli gravide før dere ble satt på pergotime? Jeg sluttet på p-pillen for snart tre måneder siden,og har enda ikke fått menstruasjon. Har istedet utflod daglig. Er veldig usikker på hva dette kan skyldes. Har bestilt legetime nå. Lurer derfor på om det er sannsynlig at han gir meg provera,event pergotime itillegg. Takk for gode råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå