Gå til innhold

Enkle pizzasnurrer.. Går det an å bruke sånn ferdig pizzadeig fra fjordland? Noen tips?

Anbefalte innlegg

Tenkte å servere en salat og pizzasnurrer på bursdagen til 4 åringen min i november. (salat for de voksne som vil ha). Lurer også på om det ser "rart ut" og servere dette sammen?

Jeg kommer til å ha 1,5mnd igjen til termin når hun skal feire dagen sin, så jeg vil gjøre ting enklest mulig. Derfor jeg lurer på om det blir fine pizzasnurrer om jeg bruker sånn ferdig pizzadeig for langpanne fra Fjordland? Og cirka hvor mange pizzasnurrer kan jeg regne med å få av denne deigen? Og hvor mange snurrer bør jeg beregne per barn og per voksen, når vi skal ha en salat med dressing ved siden av?

Kjempefint om noen har noen tips eller andre enkle løsninger.

(Vi pleier å servere ferdigsmurte rundstykker, men syns det er litt kjedelig + kjedelig å stå og smøre før gjestene kommer også).

Fortsetter under...

Noen gjør kanskje det, men har sett flest oppskrifter med pizzadeig. Jeg kan ikke helt tenke meg søte pizzasnurrer, men dette er jo hver sin smak ;)

Har lagd pizzasnurrer tidigere og lagd deigen fra bunnen av, og vet også at noen bruker sånn ferdig pizzadeig pose som skal blandes med vann etc, men jeg tenkte å kanskje gjøre det enda enklere.

Vi bruker vanlig pizzadeig til pizzasnurrer så jeg kan godt tenke meg at du kan bruke ferdigdeig. Synes imidlertid den ferdigdeigen smaker plastikk så da er det bedre med den posen man blander med vann. Jeg får ca 16-17 pizzasnurrer av en vanlig deig (8 dl hvetemel tror jeg). Tror du bør beregne rikelig for de går gjerne unna! Jenta mi på 5 kan f.eks godt spise 3 stk. God ide med salat til da, og enkelt og greit å lage til gjester da alt ordnes på forhånd.

Den der ferdigdeigen er ikke noe særlig god, og det er ikke mye deig i en pakke heller. Det er jo ganske enkelt å lage "vanlig pizzadeig" da, ha bare mel,gjær,litt salt, lunka vann og olje. Tar ti minutter og like lett å lage som posedeig.

Joda, det er enkelt å lage pizzadeig. Men da må man enten stå og elte for hånd eller dra frem en maskin. Og så bør deigen heves, og man må ha plass til å kjevle ut osv. Og så blir det fort litt søl av mel osv, oppvaskbenken fylles opp osv. Vi har ikke så stor plass, så vi pleier å rydde rent kjøkkenet før vi får gjester slik at de kan gå dit og forsyne seg selv, enkelt og greit. Derfor jeg tenkte å jukse meg til en enkel-variant som ikke krevde mye søl eller kjevling ;)

Annonse

Hvis du orker og har tid til det nå, så kan du jo bake de nå og legge de i fryseren frem til bursdagen?

De ferdigdeigene er IKKE spesielt gode på smak. Og det er egentlig ganske viktig at deigen er god i pizzasnurrer. Det blir liksom mer deig i forhold til fyll på disse... :o)

Har tenkt tanken på å fryse de. Lagde snurrer her en dag med hjemmelagd pizzadeig, og de ble jo veldig myke og gode da ;)

Men blir de like gode etter å ha vært fryst da? Hvordan varme de opp igjen da liksom? Bør de stekes litt kortere før de fryses?

Jeg elter aldri pizzadeigen, bare rører sammen ingrediensene, lar det heve og så kjevler jeg den ut.

Som regel lager jeg den så tynn at jeg ikke trenger kjevle heller, bare dytter den utover, men den deigen passer nok ikke til pizzasnurrer.

Et alternativ er jo å halvsteke dem for så å ferdigsteke de før bursdagen.

Tror også de holder seg gode dersom du steker de nå, fryser de ned straks de er avkjølt. Så kan du tine de opp på benken i et par timer før bursdagen og kanskje gi de 5 minutter i en varm ovn rett før de skal spises.

Jeg synes egentlig de er like gode kalde, men det er jo en smakssak.... ;o)

Tusen takk for tips i hvertfall :)

Jeg er ikke dreven på pizzasnurrer, har lagd det bare en gang, men det er populært for barna og smaker jo godt, så tenkte det var en grei ting å servere til bursdagen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...