Gå til innhold

Isoporkuler vs krøyerkuler i saccosekk - hva er forskjellen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg skal pusse opp rommet til lille gutten vår som brått ikke er baby lenger ... Jeg har funnet ut hvordan jeg skal innrede det, og jeg ser at det blir plass til et lesehjørne/kose-/pute-/bamsekrok. I stedet for vanlig teppe på gulvet i denne kroken har jeg tenkt å lage en slags saccosekk-madrass. Den vil bli ca. 120x150cm og 15 cm høy. Nå har jeg undersøk litt på nettet, og jeg ser at det er vanlig å fylle saccosekker/-stoler med enten isoporkuler (slik min egen saccosekk var på 80-tallet) eller *krøyerkuler*. Har vært inne på noen barnehagebutikk-sider med utstyr til bgh, og der er ting ofte fylt med krøyerkuler. Jeg klarer imidlertid ikke å finne noe mer ut om egenskapene til denne typen kuler. Er de varmeisolerende, slik som isoporkuler? Er de lettere/tyngre? Hardere/mykere? Blir de klemt flate etter en tid, slik som isoporkulene?

Noen som vet?

Skrevet

*Dytt!*

Ingen som jobber i f.eks. bhg her som vet noe om denne typen fyll?

Skrevet

Eneste jeg fant ut er at de var brannhemmende. Ellers går det kanskje an å ringe noen som forhandler bl.a fatboy- produktrer, for de er fyllt med slike kuler. Hvor får du kjøpt kulene ?

Skrevet

Jepp, jeg fant også ut at de var brannhemmende. Det kom opp som beskrivelse på et produkt ved et google-søk.

Her finner du kulene for salg: http://www.cchobby.no/product/11058-2524-85631/Kr%C3%B8yerkuler,-100-ltr..html

De ser jo veldig ut som isoporkuler, og de kan egentlig umulig være særlig tunge. Ut fra linken ovenfor la jeg fire sekker à 100 i handlekurven, og frakten kommer ikke på mer enn kr. 75,- ... Hm.

Men - blir det lunt og varmt å sitte på, sånn som isoporkuler, tro?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...