Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Har värt til legen og fått behandling, men det blir ikke bra. Har fortsatt et par dager igjen med tabletter, men ser at jeg nok kommer til å måtte slite med dette resten av oppholdet. Brystvorten har også blitt helt hvit :-( Jeg klarer ikke å amme på denne puppen, men håndmelker litt innimellom. Får vel bare holde ut til vi kommer hjem. Får jeg mere feber må jeg på sykehuset og få stoppet melken. Det tar både masse tid og koster mange penger som legen sa :-( Vesla er dessuten bare 4,5 mnd så vil gjerne amme litt lengre i alle fall. Noen som har noen gode råd på hvordan jeg kan holde det i sjakk mens vi er her nede?
lengter daler ned i skjul... Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 hold puppen varm.... dumt å bade og sånn hvis du blir kald kanskje? stå i dusjen med varmt vann og masser innifra og ut på puppen, der det er harde klumper. gjerne flere ganger om dagen. lettere hvis du masserer med litt olje. tøm puppen flere ganger om dageen hvis du klarer. hvit brysvorte kan tyde på sopp. vet at det er dødsvondt, men hold ut. god bedring! klem )
NormaJean Skrevet 4. oktober 2008 #3 Skrevet 4. oktober 2008 jeg er ingen ammeekspert, men har akkurat hatt brystbetennelse selv som ble behandlet med Diclocil. Det som hjalp meg var å holde puppene varme og pumpe den "syke" puppen med elektrisk pumpe. også masser brystet først og pass på å ikke klem/klype i puppen. bruk åpen hånd og gni. dette hjalp meg i allefall. jeg fikk sopp på brystvorten pga antibiotikaen, høres ut som om det er det du har fått. men tror du bør vente med å behandle dette til du kommer hjem, blir litt pes ellers tror jeg. lykke til da, har masse sympati med deg, vet nøyaktig hvordan det er.
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 5. oktober 2008 #4 Skrevet 5. oktober 2008 Jeg er bedre nå, men ikke helt bra og ferdig med penicilinkuren min. Da regner jeg med at et skal gå greit frem til vi kommer hjem på torsdag... Fikk vesla til å spise tom den i går og det var veldig godt, men samtidig fikk jeg veldig vondt (akkurat som om det var kniver som ble vridd rundt der inne). Jeg driver og håndmelker, men det er jo begrenset hvor mye jeg får ut desverre og det er ikke godt når den er helt full heller.... At det skal väre mulig å få noe slikt dritt i syden da, og jeg som ikke har badet en gang :-(
Expat Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 Hei! Typisk at slikt skjer når det ikke passer I norge er det standard at det begynner fredager sånn omtrent 16:30... Den veldige vondten er antakeligvis vasospasmer (ble det brune helt hvitt??) Unngå trekk så blir det minst mulig. Altså varmt-kaldt-varmt. Jobb med barnet og å få tømt det med henne. Spiser du hvitløk blir melken ekstra lekker og de spiser mer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå