storebror og junibaby=) Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Ser du har vært igjennom saltvannsundersøkelse av livmoren. Hadde du hatt lyst/tid til å si noe om det?Jeg skal på det etter endt pergo kur i neste syklus.Gruer meg masse :S
MK73 Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Hei, sjokoladedyret! Selvsagt skal jeg svare deg så godt jeg kan. Da jeg var gjennom utredning opprinnelig (våren 2006) hadde jeg kontrastundersøkelse og lap for å sjekke livmor etc. I høst har vi gått over til ny klinikk og gjorde dermed deler av utredningen på nytt - blodprøver, sædprøve, og jeg måtte gjennom denne saltvannsundersøkelsen. Da vi snakket om det spurte jeg rett ut om hvor smertefullt det kunne være og sa at jeg i så fall håpet at de pumpet meg full av smertestillende.. Da sa legen at "det der er jo ingenting", og forsikret meg om at det skulle være veldig greit og gå fort. Grunnen til at jeg var bekymret var at det var beskjeden jeg fikk da jeg hadde kontrastundersøkelse. Det skulle ta 10 minutter, tok til slutt ca 45 min pga problemer underveis og jeg lå der og kaldsvettet og ble kvalm av smertene :-( Ikke vanlig at det skjer, heldigvis. Uansett - saltvannsundersøkelsen hadde jeg for noen uker siden - og legen hadde helt rett :-) For sikkerhets skyld hadde jeg tatt to paracet på forhånd, men det var fort overstått, og ikke veldig vondt. Ubehagelig når ballongen settes på plass, det er vel rundt/inni livmorhalsen - mulig de også satte på noen klemmer der. For meg hjelper det å få forklart på forhånd hva som skal gjøres samt få beskjed underveis om hva de gjør. Det er ikke godt, men det er ikke noe å grue seg veldig til!! Og denne undersøkelsen tok bokstavelig talt 5 minutter - jeg tuller ikke :-) Lykke til.
storebror og junibaby=) Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2008 Tusen takk for svar=) HØrtes jo ikke så ille ut det da:) Noe ubehag må en vel regne med i denne prosessen,men gruer seg fryktelig til slike ting.... Men da kan jeg senke skuldrene noe ihvertfall=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå