Gå til innhold

skal dere skrive brev?

Anbefalte innlegg

Skal dere skrive brev til fødeavdelingen?

Jeg gjorde det sist, og kommer sikkert til å gjøre det denne gangen også.

I et slikt brev (som blir liggene med journalen din) kan man skrive ting man ønsker under fødselen osv.

F.eks: Akupunktur, badekar, bedøvelse osv...

Når du da ringer og sier du kommer (fødelen er i gang) kan de lese dette før du kommer.

Du kan også ha skrevet om det er noe du er engstelig for osv...

Bare et tips :)

JM anbefalte meg å gjøre det denne gangen også.

Jeg hadde styrtfødsel sist, så min ønsker ble ikke oppfylt, men da kan jeg skrive det i dette brevet, at jeg sist hadde styrtfødsel osv....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138823092-skal-dere-skrive-brev/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bestemt meg for å ikke planlegge noe som helst. Tar heller alt som det kommer. Viss jeg f.eks har lyst å prøve badekar, så er det ikke sikkert dette frister når jeg kommer til stykket o.l viss du skjønner hva jeg mener.

Syns det er dumt med disse førstegangs som sier at de for alt i verden ikke skal ha noen form for smertestillende.. hallo.. de vet jo ikke hva de går til, hvordan kan de vite at de klarer det uten smertestillende? ;)

Nei.. feil innstilling mener jeg.

Men klart, sikkert greit å skrive fødebrev, hvis man har spesielle ønsker underveis og slik.

Eneste ønsket jeg har er at de tørker av ungen før jeg får den oppå meg, hehe.. men det klarer jeg sikkert å si fra om selv;)

Ellers ønsker jeg og ta alt som det kommer.

Hilsen førstegangs...

Jeg gjorde det ikke sist gang og tror ikke jeg skal gjøre det denne gangen heller. Hadde ettpar ting som jeg gav klar beskjed om når vi kom på sykehuset...og heldigvis så slapp vi vaktskifte mens fødselen pågikk. Jordmoren tok hensyn... :-)

Nå husker jeg faktisk ikke alt, men ett av tingene var at jeg hadde fått for meg at jeg ville bade når vi kom til sykehuset. Har en venninne som har født to barn i badekar og hadde oppfordret meg til å gjøre det fordi det var sååå godt. For min del ble det hel annerledes og jeg holdt ikke ut noe særlig lenge nede i vannet før jeg måtte opp igjen. Det viser jo bare at det ikke er alt som kan planlegges men heller må tas som det kommer.

To andre ting jeg hadde bestemt var at jeg IKKE ville ha noen turnuskandidater tilstede (kun så lite folk som mulig) og det andre var at jeg ikke hadde noe interesse av å se morkaken etter fødselen. Det er visst mange som ønsker å se den...

Gleder meg SÅ utrolig til å få det lille nurket lagt på brystet mitt. Herregud for en fantastisk og ubeskrivelig opplevelse... :-) Kjærlighet ved første blikk!!

Lykke til alle sammen!

Jeg kommer til å skrive brev... Blir oppfordret av JM, og tror det kan være med på å roe nærvene litt hvis de vet hva jeg ønsker på forhånd. Er jo ikke sikkert jeg trenger eller fortsatt vil det når det kommer til stykket, men det er de nok vant til på fødeavdelingen :) Jeg ønsker å prøve badekar, men er slettes ikke sikker på om jeg ønsker å føde i det... Hvis ikke det blir fødsel i vann ønsker jeg at de bruker olje og varme kluter, ingen anelse om det hjelper, men greit at de vet det når jeg kommer! Styrtfødsel ligger i familien, så jeg vil være mest mulig forberedt... kanskje det hjelper litt på sykehusskrekken også, at ting ikke blir såååå usikkert! Er nok av ting jeg skal tenke på og kjenne på, og tror ikke pappan trenger mas om mine ønsker midt oppe i det hele, stakkars mann har vel nok å tenke på med meg ;) Men det er jo opp til hver enkelt selvfølgelig :)

Ja, det gjorde jeg sist med nr 2 og kommer nok til å gjøre det denne gangen også. Det er klart at alt ikke kan planlegges, men sjansene er jo ganske store for at alt går rolig for seg og da går det an å ta hensyn til ens ønsker.

Ser ikke helt for meg mannen når han skal si at jeg på det tidspnktet ønsker aku eller på et annet varme omslag :) Han vet jo ikke hva jeg føler, om han så skulle ønske.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...