Gå til innhold

Noen med laktoseintoleranse eller melkeallergi??

Anbefalte innlegg

Jeg har laktoseintolarense og er nå i 9.uke....Jeg har hele tiden spist Kerutabs sammen med mat med laktose i. Da jeg var hos legen og fikk vite at jeg var gravid spurte jeg om disse var farlige...først sa hun nei...så sjekket hun med apoteket og apoteket sjekket med produsenten og de ville ikke gå god for om det verken var farlig eller ikke....!!

Men som legen sa; alt med måte og du har jo sikkert spist de fram til nå uten å vite at du er gravid....

Det står jo faktisk ikke på bruksanvisningen at de ikke skal brukes av gravide(står faktisk ingenting om det)og jeg har selvfølgelig prøvd å finne andre ting å spise enn mat med laktose...Men innimellom må man jo bare...!!

Er det flere her som har det samme "problemet"?Flere som laktoseintolanse eller melkeallergi?Hva er deres erfaringer i forhold til dette??

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har også laktoseintoleranse. Er forsiktig med inntak av melkeprodukter, men har pleid å ta kerutabs når jeg skal spise lasagne, fløtegratinerte poteter, middagsretter med mye fløte o.l. Den slags har jeg ikke hatt lyst på i det siste pga den veldige kvalmen - jeg orker bare knekkebrød, loff, gulrot og grønn te uten sukker - men har ikke tenkt gjennom hvordan jeg gjør det når kvalmen gir seg.

Jeg ville kanskje vært litt forsiktig med kerutabs siden det ikke er forsket nok på det. Kan spørre legen min på neste time i begynnelsen av november. :)

Jeg har forsåvidt tenkt over at jeg kanskje får i meg for lite kalsium. Tar du el andre kalsiumtabletter?

Ja det kanskje greit å la være kerutabs siden det ikke er forsket på!!Har faktisk klart å spise litt hvitost uten å få vondt i magen jeg da så....Og har tatt de tabl to ganger nå siden jeg fikk vite det....men er jo så innmari kvalm og kaster opp så da er det ikke noe mat som frister nesten!!

Legen min anbefalte meg å ta kalktabl....de som heter calcigran på apoteket!!De smaker forferdelig så jeg får de ikke ned pga kvalme og brekninger men da sa legen at jeg ikke trengte å stresse med de enda!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...