polarn & pyrene Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Noen her som bruker det og vill anbefalle det? Hvor mange bør jeg beregne?
PilleMille Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 Vi er fulltidsbrukere og er kjempefornøyd med det. Startet med papir, og rundt 3mnd alder gikk vi gradvis mer og mer over til tøybleier og ble plutselig aldri tom for de siste papirbeiene i pakken Det sies at en bør beregne ca24 stk. Jeg syns det høres mye ut. Jeg har 14stk onsize lommebleier som er "godbleiene" og en bunke brettebleier som jeg fester med snappi og har ullbukse til sperrelag som brukes om det er tomt for de andre, noe som skjer veeeldig skjelden, og vi vasker da hver 3. dag. Er så greit, for da hiver vi alle gulpekluter og vaskekluter og evt hånduker i samme vask etter kveldsstellet. Om det trengs flere når barnet blir eldre, og begynner i barnehage og slikt, får vi heller kjøpe fler når vi merker behovet. Må innrømme at jeg allerede klør litt etter å kjøpe fler, for det er så mye søte og stilige mønster å velge i i denne tøybleieverdenen Vil anbefale tettinntil forumet for en utømmelig kilde til informasjon om tøybleier, men en må melde seg inn for å få tilgang til tøybleie-avdelingen da. Absolutt verdt turen om en vil vite mer.
-Petrine- Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 vi bruker det og jeg vil absolutt anbefale det :-) Vi har ca 30 bleier, de fleste er lommebleier (Fuzzy Bunz og Bum Genius (Aio-bleie)). Også har vi noen formsydde med sprerrelag til nattbruk. Vi vasker hver tredje dag som regel. Har en egen skittentøyskurv på badet med en bleiepose oppi (fåes kjøpt for oppbevaring av brukte tøybleier). Her slenger vi også kluter som brukes ved bleieskift. Så slenger man bare hele sekken i maskina på 60 grader, kjempeenkelt! Det eneste jeg vil advare mot er at man blir hekta på bleier :-) Det er så utrolig mange morsomme bleier man får lyst til å kjøpe :-)
anette&tutta mari :) Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 vi bruker tøy og har gjort det siden første dag. er kjempefornøyd! vasker og oppbevarer de på samme måte som -Petrine- Har 12 Bum Genius lommebleier, 2 Fuzzy Bums lommebleier, masse, masse, masse brettebleier og prefolds og masse hjemmelagde formsydde. Bruker PUL eller kjøpt ull-sperrelag. Og ja - man blir hekta:) les denne: http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=1697 er lit tips der. og meld deg inn på tettinntil + sjekk ut: http://www.dinbaby.com/forum/messagelist/3080 tøy er best !!
ble mamma 1.juli 08 Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 vi bruker både engangs og tøy (brettebleier og hjemmestrikka sperrelag). men hadde på en måte håpt vi kom til å bruke mer tøy, men feks når hun har tøybleie om natta så blir hun så sår, og det troddce jeg ikke hun skulle bli. er det pga at det blir så fuktig inntil huden? jeg vil gjerne høre hva deres erfaringer er med det, dere andre som har svart på denne tråden!
Yo&La+spire Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 Vi er kjempefornoyd med toybleier:) Har 2 ullbukser og 5 bambus formsydde til nattbruk og 13 lommebleier + 1 AIO til dagbruk. Da vasker vi ca hver 3 dag...Mye mindre arbeid enn med engangs ihvertfall;) + at det lukter mindre, er mer miljovennlig, finere osv ble mamma 1.juli 08; har faktisk hort om flere babyer som blir saare av brettebleier....Kan vere det blir for fuktig? Lommebleiene vi bruker var noe fleece greier inni saa da er snuppa helt torr (i motsetning til engangsbleier som hun blir fuktig av) og med natt bleiene blir hun bare fuktig visst hun har tissa ekstremt mye, men aldri saar...Vil anbefale deg bambus da, det er veldig absorberende, miljovennlig og antibakterielt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå