Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen forslag til hva slags fisk man kan introdusere til en 8 måneder gammel baby?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte med kokt torsk og fiskeboller. Det var stor suksess. Senere har han fått fiskekaker (ikke suksess), sei og fiskegrateng (nam!).

Skrevet

jeg har lest at man bør vente med fisk og egg til etter 1år....stod ikke noe om hvorfor,men kanskje det har noe med allergier å gjøre....stod i brosjyren for Nutramigen....kunne godt tenkt meg å vite årsaken,for såvidt jeg vet fins det middagsglass fra 6 eller 8 mnd med fisk i...

det står også at man bør vente med nøtter til to årsalderen,men den er jo mer forståelig....kvelningsfare og allergi det vel....

Skrevet

Jeg også trodde man måtte vente til de var ett år, men leste litt igår og fant ut at dette gjaldt barn med høyrisiko for allergi. Og ingen i vår familie er allergiske. Og har tenkt at det kan være greit å begynne mens jeg fortsatt ammer. Han spiser så mye vanlig mat nå, at han ikke drikker så mye morsmelk lenger.

Skrevet

jeg ble anbefalt å vente med egg,fisk og sitrusfrukter til hun er over ett år,fordi hun er i høyrisiko-gruppen. nutramigen er jo mme for babyer med melkeallergi,og da har de jo allerede fått en allergi og kommer vel da i høyrisiko-gruppen. Sikkert derfor det stod i pakningsvedlegget:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...