Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Og hvor lenge hjalp kremen om den hjalp i det hele tatt? Gutten min har masse i fjeset under øynene og kinnene og i dag såg jeg at det var begynt på ryggen også Noen godt råd og tips?
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg hadde atopisk eksem da jeg var liten, og min mor brukte hvetekim olje fra helsekosten på meg. Hun smurte meg med det og hadde det i bade vannet..Funket veldig bra, både på meg og broren min. Et lite tips fra meg.. =)
spireliten Skrevet 2. oktober 2008 #3 Skrevet 2. oktober 2008 vi fikk beskjed fra legen om å kutte såpe i badevannet og kun bruke olje. Samt så holder vi oss unna matvarer som kan forverre eksem som sjokolade, sitrusfrukter, jordbær, osv. Kan være lurt å være forsiktig med ull inn mot kroppen.
Honningmelon Skrevet 2. oktober 2008 #4 Skrevet 2. oktober 2008 Brukte kun olje i badevannet, ikke bade så ofte, smøre med god krem flere ganger om dagen. Vi har brukt A-derma, A-creme + Lipikar. Når han var på det verste måtte vi bruke kortison for å holde det i sjakk. Da ble det selvsagt mye bedre.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Nå vet jeg ikke helt hva slags krem du bruker, så det kan jeg ikke svare på. Storebror er atopiker, vi har i flere år brukt Bruidiline (husker ikke hvordan det skrives) til vanlig, og så ulike styrker kortison når han har vært mer angrepet av eksem. Det ser ut til at han er i ferd med å vokse det av seg nå, 8 år gammel.
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. oktober 2008 #6 Skrevet 5. oktober 2008 Lillebror har atopisk eksem, og jeg bruker mild og sterk kortison krem. Bruker vel kremene 1-2 ganger i uka i sommerhalvåret og 3-5 ganger i uka i vinterhalvåret. I tillegg bruker jeg aderma og locobase repair en del. Er veldig fornøyd med kremene, men det er jo et styr med smøring og styring på en liten gutt. Lillebror fikk sitt første utslag da han var 3-4 uker og han så ikke ut. Nå når jeg behandler han og pleier han ser han ganske fin ut og jeg holder det i sjakk. Er han på overnatting i mer enn 1 natt, har jeg ekstra arbeid i ca 2 uker etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå