Gå til innhold

vinterdress til små..(ikke diskusjon om merke!) :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stort er behovet første leveår?

Jenta mi er 6, 5 mnd, blir jo 1 år før vintern er ferdig, usikker på om det er vits å kjøpe det dyreste av det dyre første sesongen hennes? :) Hun krabber allerede så vi kommer sikkert til å være litt ute etterhvert men..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at det ikke er noen hensikt å kjøpe dyr dress. Er jo ikke lenge de er ute av vogna av gangen når de er så små.

Skrevet

Nå har jo ikke jeg helt peiling da, men hva med en billig,varm dress, og heller ta en regnbukse utnpå om hun skal krabbe/gå litt i sneen/søla/sandkassen? Bare tenkte siden de vokser så fort, og siden hun ikke er eldre når vinteren er der...

Skrevet

I fjor var sønnen min under et år (ble et år i februar). Jeg kjøpte en billig dress på Cubus som var mer enn god nok. Sønnen min satt for det meste i vogna, ble bært osv.

Er du lur kjøper du vinterdress til neste vinter på salget etter jul. Da får du en god dress for en billig penge. Angre på at jeg ikke gjorde det, man vet jo omtrent str.

Skrevet

jeg har kjøpt reima dress til minsten... han er nå 5 mnd. den passer ikke helt enda... har tenkt at i desember/januar så kan han nok sitte vil jeg tro og kanskje krype. siden han her har en storesøster som er 2 år eldre så vil jeg tro at han kommer til å bli satt i sandkassen og snøen osv mye tidligere enn henne.. vimå jo ut å leke med henne liksom..

Skrevet

jeg ville kjøpt en dress som er litt tynnere men som er vind og vanntett, og ha godt med ull under. Da er det lettere for jenta di å krabbe rundt i snøen om hun vil det uten å fryse :) er ikke lett å bevege seg med en tykk dress på. Reima og Refleks dressene er tynne og gode, Troll dressene og har jeg hørt.. men er sikkert mange på markedet som er gode! :D

Skrevet

fikk bladet foreldre og barn i går og der er det test av park dresser. dressen på COOP til 549,- fikk topp score sammen med reima!

Skrevet

Hvis du vet at du kommer til å ha dressen på jenta når dere er ute og leker og ikke bare til "vogndress", ville jeg gått for en som har følgende egenskaper:

-Vindtett

-Vanntett

-Varm

-Ikke for stiv

Min erfaring er at de fleste billige dresser jeg har sett på er veldig stive og det tar jo bort en god del av bevegelsesgleden til de minste - ofte får de jo ikke til å bevege seg i det hele tatt. Jeg vet at det ikke skulle være en diskusjon om merker, men jeg kan ikke dy meg for å anbefale Reimatec vinterdress likevel.

Skrevet

Vi har en gutt på snart 8 mnd, og tenkte å kjøpe vinterdress nå snart.

Prøvde Reima, men den var jo så tykk at han såvidt klarte å krype..!

Jeg kommer heller til å gå for en som er litt tynnere, så kan jeg ha to lag under, ull og ull eller ull og fleece.

Men ikke spør meg om hvilken, har ikke funnet den enda, hehe...

Skrevet

Jeg har en dyr dress til eldste, som er en aktiv frøken, men kommer til å kjøpe noe rimelig til minste som blir et år i mars. Hun skal bare ut og leke sammen med oss foreldre uansett, og vi har anledning til å følge med om hun er vår eller kald, og kan ta henne inn i så fall. Hadde vært annerledes om hun skulle ha være i barnehage, der har de mindre mulighet til å følge opp like godt pluss at så små barn ikke selv sier fra om de er våte eller kalde.

Skrevet

Hei

Ettersom din er 6,5 md. nå går jeg ut fra at hun/han ikke fyller 1 år før i slutten av mars/beg. av april.

Da har du neppe bruk for en vinterdress så fremt du ikke bor ett sted det er fryktelig kaldt om vinteren.

Snuppa mi fylte 1. år i beg av februar sin første vinter.

Hadde aldri bruk for en skikkelig vintrerdress, det vi hadde var en tynn alleværsdress som både er vind og regn tett.

Hadde da deilig hjemmestrikket ull under dressen når hun var ute på lekeplassen.

I vogna brukte vi ull og en tynn vindttett jakke eller vi snørte bare vognposen sammen opp til ansiktet og da satt hun og hadde det passe godt og varmt.

Skrevet

sønnen min blir ett år 26 desember, og jeg har bare kjøpt en billig dress fra obs til han. (kosta 200kr på tilbud)

han krabber, men det er begrenset hvor lenge han kommer til å være ute om gangen uansett. Han skal være hos dagmamma, og de skal være ute rundt huset der de bor. min sønn og 2 andre barn. jeg er helt sikker på at denne "billigdressen" i bevernylon er helt ok for første vinteren. Kjøper heller reima til neste høst når han skal starte i barnehagen.

Skrevet

Ville kanskje kjøpt reflex sin vår/høstdress(kr 399) i litt stor størrelse slik at den er passe til våren igjen. I vinter kan man jo bare bruke ull og kanskje en fleecedress når de er ute.Vi har iallefall kjøpt den til gutten vår på 9mnd. Vi begynte å la gutten vår krabbe rundt på bakken fra han var 7,5mnd og da trenger de faktisk noe vanntett og litt slitesterkt. De har godt av å oppleve og utforske også utendørs!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...