myboylollypop Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 ..har nettopp fått diagnosen astma for lillegutt og lurer på hvilke erfaringer dere har med dette.......har vært to innleggelser på to uker her,så er ganske så sliten kan man si..........
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Gullet mitt har astma. Han fikk det før sommeren,så har ikke hatt det så lenge. Vi er på nivå 1 det meste av tida,men blir han snufsete og småhostete så går vi opp til nivå 2 i en uke. Han HAAAAAAAAAAATER å få medisinen,så det er jo ett helsikke hver gang..
Moi 32 Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Gutten min har nok astma. Han er 15mnd. Vært spm om hva som feiler han i 1år. Nå har han gått på flutide en uke, og han hadde umiddelbart meget god effekt! Men altså ikke kommet så langt at vi faktisk har fått noen diagnose her. Pumpen min HATER også sprayen. Det hele startet med at jeg prøvde å få han til å ikke protestere for mye, men det endte i kjempekrangler med han hvor han bare ble mer og mer sinna og vi til slutt gråt begge to. Han får leke med det instrumentet og vi driver å roper hallo inn i det og leker det er en telefon mm slik at han i hvert fall er trygg på at den ikke er farlig. Så holder jeg han bestemt, han protester høylydt, men nekter ikke helt, og så får han litt eplejuice blandet ut med litt vann etterpå. Finner fram koppen med eplejuice sammen med medisinen og sier han skal få eplejuice, men må ta medisin først. Roser han opp i skyene når han har fått medisinen, uansett hvor mye han har vræla! Og så har vi gjerne en kosestund med en bok etterpå også. Slik håper jeg at han etterhvert vil forbinde medisinen med noe godt og positivt... Håper.... Hvor gammel er deres barn? Hvor gammel ved diagnose? Hvilken medisin bruker dere?
Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Gullet er snart 15mnd. Han fikk diagnosen når han var 11mnd på dagen faktisk... Han får flutide til vanlig og hvis vi må trappe opp får han den + ventoline.
Lady81¤Alexander¤Tobias Skrevet 4. oktober 2008 #5 Skrevet 4. oktober 2008 Hei Jeg har også nettopp fått diagnosen astma på sønnen min. han er snart 1,5 år. Går fast på flutide. Har vært flere mnd i uvisshet, før han han fikk diagnosen
Bridy og lille øks med umbrako Skrevet 4. oktober 2008 #6 Skrevet 4. oktober 2008 Hei gutten min er mye plaget, blir lagt inn ca 2 ganger i mnd og trenger adrenalin for og få puste. Han blir tung pusta med en gang han blir forkjøla eller snørrete. På sykehuset gir dem forstøvning annen hver time dag og natt. Nå skal vi snart få sånn forstøver apparat hjemme med ventolin å adrenalin, så vi slipper å dra så ofte på sykehuset. Vi hyar nå sånn kolbe med flutide og ventolin som han tar to ganger daglig (et styr å få i han). Disse medisinene har ingen virking når han blir tett. Gleder meg til og få forsøver apparat hjemme, kansje dere også kan få det?
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 6. oktober 2008 #7 Skrevet 6. oktober 2008 Noen som vil si litt om symptomene til astma-barna?
Moi 32 Skrevet 6. oktober 2008 #8 Skrevet 6. oktober 2008 Grunnen til at det har tatt så lang tid før vi har prøvd ut astmamedisin på gutten min er fordi han ikke er trøtt/slapp/sliten som jo er vanlig med astma. Han er full av energi, men hoster hele natten og har ikke vært glad i å sove og sovet alt for lite helt fram til nylig. Da han var 4mnd sov han 8-9t per døgn... I tillegg hadde han kolikk som liten.
Kanutte og prinsen Skrevet 6. oktober 2008 #9 Skrevet 6. oktober 2008 Gutten vår har også astma. Han blir ofte forkjøla - og da skikkelig tett og surklete i brystet. Om natten piper det i brystet, og han kan slite med å puste skikkelig. Han har blitt raskt tungpust helt siden han var bae noen mnd gammel, men først nå vi fikk beskjed om at det nok var barneastma. Faren har også astma, så hadde en misstanke! Gutten vår har fått Ventoline, og vi bruker nå det hver kveld i en begynnerfase. Virker som det har kjempeeffekt!! Han sover i alle fall myyyye bedre, og våkner ikke og gisper etter luft. Han trenger imidlertid ikke å bruke medisin hver dag nå etterhvert, men skal bruke det når han er forkjølt, eller ellers når han blir tett. Han er nok ikke så veldig hardt angrepet, men får virkelig håpe han vokser det av seg etter hvert. Helt forferdelig å se og høre at barnet ditt strever med å få nok luft!!
Moi 32 Skrevet 7. oktober 2008 #10 Skrevet 7. oktober 2008 Jo, takk.. Sønnen vår har de siste par månedene før han fikk Flutide sittet rett opp og ned ved middagsbordet og det surkler og piper i brystet hans! Helt grusomt å høre på! Og om natta hadde han flere hosteanfall, flinke gutten snudde seg bare rundt og førsøkte å sove videre uten å tilkalle oss, men når hosteanfallene nattestid varte på det verste helt opptil 2t ble han fryktelig sliten og lei seg til slutt stakkar! Uff, sånt gjør vondt i mammas hjerte.. Men nå er alt hedigvis myyye bedre! Han har gått på medisin i 3uker nå og hoster ikke lengre, hverken dag eller natt.. :oD Det var forresten jeg som skrev om tipset med å la han leke med den inhaleringstingen, og å gi han eplejuice og skryte masse etterpå. Nå tar han medisinen nesten uten å prostere, det går kjempefint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå