Madeleine85 Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Stakkars lille gutten min på 7 uker er blitt en helt annen baby. Fra rolig og blid til hyyyl skrik mye av dagen og hele kvelden. Virker også som han har innsovningsproblemer, eneste som får han rolig eller i søvn er å gå tur, kan det allikevel være kolikk..? Eller noen som har hatt det samme problemet?
MammaTilToSmå Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 Nå er gutten min 6,5 mnd, men når han var bare et par uker så begynte han å bli mer og mer urolig. Slet litt med magen også. Jeg tok han med til kiropraktor og hun fant at han hadde litt spenninger i ryggen og nakken. Jeg trodde jo kanskje han hadde kolikk, men det var ikke akkurat det. Men poenget mitt er at du kanskje kan ta en tur til en kiropraktor? Det skader iallefall ikke. Gutten min ble veldig mye bedre. Roligere og mer "tilfreds". Lykke til.
aragon Skrevet 2. oktober 2008 #3 Skrevet 2. oktober 2008 Gutten vår begynte også å bli urolig og skrek mye på kvelden etter de 6 første ukene. På de værste skrek han sammenhengende fra 20 - 02. Ingen ting hjalp for å roe ha, prøvde det meste. Vi bestemte oss for å gå til kiropraktor og etter noen behandlinger(hadde låsning i nakke/rygg) ble han mye bedre. Kanskje dere skulle prøve det?
MammaTilVerdensBesteGutt Skrevet 2. oktober 2008 #4 Skrevet 2. oktober 2008 Helt enig med hun andre som har svart her. Min gutt skrek ikke så mye, men var urolig hele dagen/ natten og sov omtrent ikke. Han var også veldig rolig, men mer og mer sutrete. Tok turen til kiropraktor og fikk en helt ny unge!
go'matræva og lillegutt Skrevet 2. oktober 2008 #5 Skrevet 2. oktober 2008 Sånn var lillegutt også, rolig og bedagelig de to første månedene, for så å skrike hele kvelden.. Begynte sånn i syv-tiden, og holdt det gående til tolv-tiden. Vi var også inn på kolikk, men han hadde ikke de typiske kolikk-tegnene, som å trekke beina opp under seg.. Vi fant til slutt ut, etter mange kvelder meg skriking, at gutten rett og slett var trøtt og ikke klarte å sovne på egenhånd. Jeg pratet med helsesøster om det, og hun sa at så små babyer skjønner ikke at de er trøtte, de bare får et ubehag i kroppen - og da skriker de! Akkurat som din gutt sovner vår bare når vi triller han, så nå triller vi frem og tilbake over dørstokken inn til kjøkkenet for å få han til å sove. Da humper vogna litt og lillegutt sovner på fem minutter! Kanskje en dum vane å venne han til, men det var enten det, eller gå rundt med han i armene og bysse til han tilslutt sovnet av utmattelse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå