lengter daler ned i skjul... Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 går det greit med amming? jeg har veldig store pupper, og synes det er vanskelig. må sørge for at babyen får puste gjennom nesa osv. hele puppen er liksom i veien. Hvordan ammer dere om natta? liggende? vi kløner litt om natta vi... ttips og råd mottas med stooor takknemlighet )
Mamma til en engel<3 Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 Dette sliter jeg også med.. må liksom sitte å holde på puppen konstant så den ikke tetter nesa på lillemann.. om natta her prøver vi liggende, men ender alltid med at jeg er halveis oppreist på sida på en merkelig måte.. ikke helt lett nei:-p
lengter daler ned i skjul... Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2008 nei natta er vanskelig. jeg gjør jo alt for at han skal få tak, og puste og alt dette. så det siste jeg tenker på er min egen stilling. har jo vondt i hele kroppen.
Muffemor og lille Ida <3 Skrevet 2. oktober 2008 #4 Skrevet 2. oktober 2008 Ja, sliter også med dette. Syntes det er veldig slitsomt med disse stor puppene - etter amming skal jeg hvertfall søke om reduksjon. Men når det gjelder amming så blir det sittene på dagen - hvor jeg holder snuppa med en arm, og holder puppen med den andre. På natten gjør vi det liggende - men med en pute under halve holdet mitt slik at jeg kan slappe litt av - dette er veldig effektvt for meg.legger henne litt lengre ned enn hva som er vanlig, slik at puppen ikke kommer i nesen hennes, også pute under litt av hodet :-) Men hvordan gjrø dere med amming ute? Føler jeg liksom drar frem hele puppen (selv om jeg ikke gjør det, og gjør det så diskre som mulig)
En snupp - og en knert i magen Skrevet 2. oktober 2008 #5 Skrevet 2. oktober 2008 Dette er nok ikke bare prblematisk for dere med store pupper Jeg har nå str. E og synes ikke jeg har så store egentlig... Men de første ukene sleit jeg for at hun ikke skulle få nesen for langt inn i puppen, løsningen ble å dra bena, baken og magen hennes ekstra godt inntil på motsatt side og amme henne mens hun hadde kroppen litt på skrå nedover. Liggende amming har vi aldri fått til, prøvde en gang og da holdt jeg på å kvele henne tror jeg, så her sitter vi på sengekanten
En snupp - og en knert i magen Skrevet 2. oktober 2008 #6 Skrevet 2. oktober 2008 Boob ammetopp (genialt, men dyrt) eller en singlet du enten klipper av stroppene på eller lar være å ta de på og drar genseren opp og singleten ned
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #7 Skrevet 3. oktober 2008 har e selv - i starten kunne jeg ikke stå på beina, så da ble det liggende - ikke helt enkelt med prematur, men det gikk da. (fikk hjelp til å legge til - for selv så liten hun var klarte jeg ikke å holde henne) Foretrekker å sitte for da blir det mindre rar stilling på kroppen.
simba>>>3gutter Skrevet 3. oktober 2008 #8 Skrevet 3. oktober 2008 Sliter også med srore pupper pluss at vorta sitter på undersiden. Jeg legger en klut under puppen slik at jeg får løftet den opp litt slik at han får bedre tak i vorta. Om natta ligger vi, jeg legger han langt ned slik at han må bøye hode bakover for å få ordentlig tak i vorta.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2008 #9 Skrevet 4. oktober 2008 Ammingen går helt fint nå, men trælet i starten. Cluet med liggende amming er å legge babyen langt nede slik at han må strekke hals! Prøv å amme fra den puppen som er øverst, det synes jeg var lettere i starten. Instruksjoner på ammehjelpen.no. Ammer jeg ute så har jeg singlet jeg drar ned og litt køs topp jeg drar opp, da viser jeg ikke en mm med hud
anette&tutta mari :) Skrevet 4. oktober 2008 #10 Skrevet 4. oktober 2008 jepp, har 2 boobs-topper som jeg veksler på å gå med, veldig genialt men fysj så dyre. har en genser og som jeg gleder meg til å bruke i vinter slet med liggende amming i starten her og, bruker 85E (geee, har blitt svære!), men det gikk seg til med litt øvelse jeg holder fortsatt puppen når hun ligger, liksom klemmer den litt sammen sånn at snuppa får puste med begge neseborene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå