akicha Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Her er en til! -Hvertfall snart håper vi :-) Dette innlegget ble ved en feil lagt på "Bli gravid". Gikk inn der av gammel vane.. :-S Men, men... Søknaden ble sendt i midten av september, og like etter fikk jeg et standardbrev med rettigheter og div (datert 18.09 tror jeg..). Jeg nå leter jeg i posten HVER dag! -Etter innkalling til samtale... Jeg vet jeg er helt håpløs, det kan jo hende jeg må vente LENGE før jeg får noe innkalling! Jeg sier til meg selv at det kan hende jeg må vente til over jul før jeg hører noe mer..., men likevel klarer jeg ikke å la være å gå og vente... Ventetiden skal jo i følge nettsidene ikke være så lang... Dere da? Hvor i prosessen er dere? Hvor lang tid tok det før dere ble innkalt? Jeg er jo så utålmodig!
*stjernebaby ønskes* Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 hei er rimelig fersk på riksen jeg også Har akkurat vært gjennom Aih, har pco men har fått eggløsning av medisinene og d, så er spent på resultatet Etter det første brevet at søknaden var mottat så tok det ikke lang tid før jeg fikk brev med time om samtale, Så du får det nok snart skal du se hehe, men mulig d er endel å gjøre der for tia, spørs jo litt hva du skal gjøre da?? hva er din historie?
akicha Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2008 Her er min historie: Vi begynte å prøve for halvannet år siden tenker jeg. Trodde jeg skulle bli gravid med en gang og var full av entusiasme..., men mnd gikk og ingenting skjedde... Jeg har hatt ustabil syklus, så derfor gikk jeg til lege allerede før vi hadde prøvd i 12 mnd- rett og slett fordi jeg trodde det var noe galt med meg! Syklusene kunne variere fra 17 til over 40 dager. Før legen min ville jeg skulle ta kontakt med gynekolog så ønsket han at kjæresten min skulle ta en sædprøve- noe han også gjorde. Og jeg ble ganske så overrasket når resultatet var ganske nedslående. Der var liv, men lite... Kjæresten ble satt på penicilin og pergo og har etterhvert fått bedre kvalitet, stadig stigende og ligger nå like under normalverdier. -Jeg er frisk som en fisk og hadde superfine hormonverdier som viser tydelig eggløsning. Syklusen min har også stabilisert seg sånn nogenlunde etterhvert. Varierer nå stort sett mellom 27 og 34 dager, og ligger stort sett på ca 29 -en stor forbedring! -Men likevel ingen baby :-S I september var vi hos gynekologen som skrev søknad/henvisning til riksen, og samtidig fikk jeg resept på pergo (bare for å ha prøvd det som hun sa...). Jeg venter mensen om noen dager, og da henter jeg ut pergo og prøver det neste syklus. Håper INDERLIG jeg blir gravid da- da jeg veldig gjerne skulle sluppet alt styret med ass. befruktning... Jeg vet ikke hva som er mest aktuelt for oss AIH eller ISCI (eller noe sånt..? Er ikke så god på termene enda). Jeg prøvde å spørre gynekologen, men hun ville ikke svare og gav passivt uttrykk for at hun syntes jeg stilte håpløse spørsmål som jeg burde skjønne at hun ikke kunne svare på! -Jeg var nokså forbanna etter den timen. Men, men.. Det er ikke HUN som skal behandle oss på sykehuset heldigvis :-) Det virker som at "alle" rundt meg blir gravide. -Og det oppleves rett og slett ganske urettferdig! I forhold til jobb også så haster det egentlig veldig! -Jeg holder den snart ikke ut, og planen var å holde på den til jeg går ut i permisjon. Det har vært planen i to år nå... Grunnen til at jeg ikke har sagt opp er rett og slett bare at den betaler relativt godt... Jeg har klart å la være å tenke så mye "baby" siste par mnd., men nå er det visst på'n igjen- og når jeg gikk til jobb i dag så gikk jeg tilogmed og tenkte på hva jeg skal kalle babyen i magen når magen begynner å vokse! Det er vel å foreta begivenhetenes gang, men samtidig så er det jo bra at jeg er optimistisk og ikke har mistet motet ;-) Hva er AIH egentlig? Første forsøk? Hvilke undersøkelser gjorde riksen? Hvordan har det gått? Når skal du teste?
*stjernebaby ønskes* Skrevet 2. oktober 2008 #4 Skrevet 2. oktober 2008 hei hei hm ikke lett det her da hehe for meg så får jeg det for meg at dere kommer til å icis, sia svømmerne er dårlige, eller kanskje ivf for å ha testa d??? er ikke så lett å vite da hva de tenker på riksen, hehe. hehe hun gynekologen du var hos virka jo "grei" hehe men er jo greit at hun ikke svarer på noe hun ikke kan da kjenner helt klart til den følelsen av at ALLE blir eller er gravide eller har fått unge....får håpe d blir oss snart hehe aih = inseminasjon , dette er første for oss, så litt spent. ved samtalen så var d bare snakk og utdeling av resept og hva som skjedde fremover. hadde vel trudd at de skulle ta en undersøkelse, så blei litt overaska når det ikke var noe. det har gått ganske bra hittil, skal ta en blodprøve imarra, men får vel svar på mandag tenker jeg, sia prøven skal sendes til riksen. håper at dette funker så slipper jeg flere, er andre som har hatt velykkede aih så da er jo motet større blir spennende å se hva som skjer med dere da
akicha Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. oktober 2008 Ingen flere ferskinger på riksen...?
Har_lyst_på Skrevet 4. oktober 2008 #6 Skrevet 4. oktober 2008 Var hos legen i 10. sept og hun skulle sende henvisning til sykehus. Jeg har ikke hørt noe enda..... Noen som vet hvor lang tid før jeg kan regne med å høre noe? Ser at akicha fikk kjapt et brev fra sykehuset. JEg vet ikke om vi blir kalt inn hos riksen eller ullevål. Venter!!!!!
akicha Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. oktober 2008 Ja, det standardbrevet fikk jeg etter bare en uke ca..., men siden da har jeg ikke hørt noe mer. Begynner å nærme seg en mnd siden... Leter i postkassa HVER DAG! Har du hørt noe siden lørdag eller? Vet du ikke om henvisningen ble sendt til riksen eller ullevål? Gynekologen min vurderte ikke andre en gang, men spurte oss i tilfelle vi hadde noen preferanser. Men vi bare stolte på henne vi :-)
Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #8 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg er fersiking på Riksen men ikke så fersk i situasjonen. Vi brukte en annen klinikk før. Byttet da avstanden ble for stor. Fikk avlag fra Riksen for et par år siden på overvekt. Hadde store problemer å slanke meg. Endelig begynne kiloene og forsvinne og vi ble godtatt av Riksen. Lykke til alle sammen!
Lillekatt2ivf:-( Skrevet 10. oktober 2008 #9 Skrevet 10. oktober 2008 Vi er ferste på Riksen! Var på samtale der 1. oktober, skal ringe inn neste mens (rundt 1.november) og så får vi kanskje første forsøket i desember.
akicha Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 11. oktober 2008 Så spennende! Hvordan var veien fram til dit dere er nå? Når ble henvisning sendt? Hva inneholdte første samtale? Måtte dere gjennom noe mer før dere var klar for å starte? Hvorfor er det bare kanskje at dere får første forsøket i desember? Jeg er spent på når jeg får høre fra riksen og hva som skjer videre. Har hatt det litt på avstand noen dager nå, men kjente jeg ble veldig spent på dine vegne nå :-) Lykke til!
Lillekatt2ivf:-( Skrevet 12. oktober 2008 #11 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg sluttet på pillen i des 05, men hadde mine tanker om at det kom til å bli et problem, gikk nemlig ikke på noe prev i flere år med min tidligere samboer. Men uansett, sluttet i des. 05, men gikk vel ikke inn for forsøkene før sommeren 06 eller noe... Jeg har vært flere ganger på legevakta med blødninger ol.underveis, men utenom det har jeg inntil sommeren 07 kun hatt oppfølging av fastlegen min, som har tatt mye blodprøver ol. Så var vi inn og ut av Ahus mange ganger på undersøkelser igjen, og jeg hadde lap jan 07. Det gikk skikkelig til helvete, og jeg skulle egentlig ha operasjon to uker etter for å forsøke å blokke ut livmorhalsen, men ved en ultralyd fant de ut at det kunne de ikke ta sjansjen på pga risikoen for blødninger osv. Så da var det inn og ut av Ahus en god stund til, med eksperter fra Sverige og nye metoder og ditt og datt, før vi sendte søknad i juni/juli 08, fikk svar slutten av juli, og ble kalt inn da 1. oktober. Første samtale der for oss var bare å lære om medisiner og få omvisning ol., samt time hos lege som bare tok ultralyd av meg og satte doseringen for hvor mye jeg skal ha i sprøytene. Men vi har jo vært gjennom mye rart på Ahus, så det er mulig vi kunne hoppe over noe nå, litt usikker på det. Det blir forsøk tidligst i desember fordi de ike har plass/det er kø. Og i og med at jeg får mens rundt 1. des, kan det hende at det fortsatt er mange foran meg i køen. Vi får se....
akicha Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 12. oktober 2008 Hm.. Spennede :-) Jeg bare suger til meg info og erfaringer nå mens jeg venter og "regner ut" når jeg KANSKJE kommer inn til første samtale. Søknaden ble sendt i midten av september, så jeg kan jo håpe på at vi KANSKJE kommer inn rett før jul...?! Gynekologen min sa forøvrig at det ikke var så lang ventetid nå, og på hjemmesidene til riksen står det at det nesten ikke er noe ventetid utenom den tekniske ventetiden. Hm.. Mye å tenke på om dagen. Prøver å begynne å glde meg til jul snart i steden ;-)
Lillekatt2ivf:-( Skrevet 13. oktober 2008 #13 Skrevet 13. oktober 2008 Ja, det er lov å håpe vettu ;-) Det er mye mindre ventetid enn før ja, men det var visst ekstra pågang nå før jul, derfor litt venting.... Men men, en måned fra eller til får man vel heller tåle.... Oh, ja, gleder meg til jul!!! Jeg er eeeekstremt julete, og dette blir første jula i vårt "nye"(les: halv-oppussede hus fra 1963), så jeg kommer sikkert til å ta helt av med pyntingen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå