Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke brukt parfyme på leeeenge, for tenker at lillemor liker best hvis jeg lukter mamma og ikke en sterk parfyme. Ev. når begynte dere å bruke igjen? Kjenner det kunne vært deilig å lukte litt igjen.... Sikkert dumt spm men:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker det samme som deg så jeg har heller ikke brukt det så masse etter jeg fikk jentungen. Kun til spesielle anledninger eller på kvelden etter en dusj når hun har lakt seg.

Skrevet

Har jo ikke akkurat dynket meg i sterk lukt fra han var liten og hver dag, men gjør det ja. Litt på hver dag hvis jeg skal ut eller treffe noen. Det har jeg også gjort siden han var født og jeg ammet. Men bare lette søte parfymer, ikke veldig tunge. Og jeg har aldri brukt veldig mye.

Skrevet

Det har blitt lite... Leste at man ikke burde det i begynnelsen, og så har jeg helt glemt av det... :S

Men når jeg husker det, tar jeg på. Som regel bare en sprut på halsen.

Skrevet

Har ikke brukt parfyme siden jenta mi ble født for 11 dager siden, syns det er viktig at hun kjenner igjenn lukta av mamman sin:) Men kommer sikkert til å spraye på en dash hviss jeg skal ut på kino, midag ol :)

Skrevet

Jeg brukte ingenting de første månedene. Nå hender det jeg tar en sprut i lufta og "går gjennom" :) eller sprayer på underkroppen eller steder hvor jenta mi ikke er i dir. kontakt. Tørr fortsatt ikke spraye på halsen, siden jenta mi elsker å kose der:) hun er 9mndr...hehe...sikkert litt hysterisk, men min parfyme er ganske sterk, så vil ikke at hun skal puste rett i den..

Skrevet

Ja, det gjør jeg!!

Da jeg hadde født lille-jenta og skulle ta meg en duj etterpå fikk jeg klarsignal av jordmor om at parfyme kunne jeg bruke, såfremt det ikke var en tung og krevende lukt! Og siden har jeg brukt det hver dag, en liten dusj i luften som jeg går gjennom. Da blir ikke lukten så konsentrert på et område på kroppen!

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å IKKE bruke parfyme når jeg lå på barsel.

Måtte også steriliseres før jeg tok ks, fordi babyen skulle kjenne igjen lukten til mamma`n sin. Var visst veldig viktig.

Jeg brukte ikke parfyme (annet enn når jeg skulle ut uten babyen) det første året med førstemann, kommer til å holde meg unna parfyme det første året med snuppa også.

Selvfølgelig kommer det an på mengden og hvor sterk lukt osv. men husker selv når jeg var liten, hvor godt det var å kjenne lukten av mamma`n min (den naturlige lukten). Det var den beste lukten....haha.

Skrevet

Som de sa på homsepatruljen;

Spray - and walk away

Funker fint :)

Skrevet

Fikk beskjed på barsel å ikke bruke noe den første tiden.

Nå er jenta mi 8 mnd, og jeg bruker kun litt når det er noe spesielt.

Skrevet

Bruker parfyme når jeg skal ut av huset. går jeg bare hjemme en dag tenker jeg ikke over det engang, jeg lukter jo ikke parfymen selv uansett..:) litja er 3 mnd, men gjør samme som hun over skrev, spray and walk away ;)

Skrevet

Jeg ventet med å bruke parfyme til lillegutt var fem måneder , da begynte jeg å ta på litt når vi skulle ut av huset:) Orket ikke tanken på å ha på meg parfyme da han var nyfødt, da ville jeg være mest muig "ren" pluss at jeg fremdeles hadde litt for utviklet luktesans(hang igjen etter graviditeten) slik at alt luktet for sterkt for meg:)

Skrevet

Jeg bruker det av og til. Klarte ikke å bruke min egen parfyme da jeg gikk gravid....ble råkvalm!

Jenta mi sover hele natta, så når jeg har dusja/bada på kvelden hender det at jeg har på parfyme. Godt å lukte noe annet enn gulp og sur melk hehe ;-P

Skrevet

Poden er 4 mnd og jeg bruker ennå ikke parfyme. tror det er viktig å bare lukte meg. Det er nok det barn foretrekker.

Skrevet

Jeg hadde ikke lest noe ang dette før jeg fikk snuppa. Det var nok bare instinktene som sa meg at hun skulle bli kjent med min lukt. Jeg ville bare lukte melk og mamma, i allefall til hun ble litt større og kjente meg ordentlig. I starten kjenner de en vel bare på lukten?

Også syntes jeg at hennes deilige, naturlige babylukt var den beste lukten i hele verden og ville ikke ødelegge den med parfymebruk.

I starten var det jo amming og bæring nesten døgnet rundt, og jeg merket ofte at det luktet parfyme av henne når andre hadde holdt henne.

Da hun ble større begynte jeg å bruke litt parfyme igjen når jeg hadde lyst til deg. Men jeg sprayer den alltid bak i nakken for å ikke direkte gni den av på henne. Og jeg bruker ikke ofte eller mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...