2.gangs Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg trodde ikke barn under 1 år skulle ha kumelk, yoghurt og lignende, men ser i butikken at det finnes barnemat ned i 6 og 8 måneder som inneholder yoghurt og fløte. Feks blåbær med yoghurt, fløtestuet kalkun osv. Kan de spise dette når de er så små??
Anettemor82 Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 Det lurer jeg også på. Jeg har prøvd pære med youghurt til min gutt (uten at jeg tenkte på det med melkeprodukt). Han tok ikke skade av det som jeg kan se iallefall. men jeg lurer jeg også på om det ikke er så lurt i lengden.
LilleBanan blir storebror Skrevet 2. oktober 2008 #3 Skrevet 2. oktober 2008 Når det er barnemat fabrikanter som produserer dette så må det da være trygt, de har vel strenge rettningslinjer å forholde seg til. Kan da vel ikke selge noe som er skadeli får man tro Dette sto værtfall her inne på barnets første leveår....6måneder: Fra morsmelk til andre melkeproukter Når barnet er blitt et halvt år, kan det begynne å smake litt på yoghurt. Du trenger ikke å gi så mye, noen få teskjeer som en smaksprøve kan være en fin start. Yoghurt har en bra virkning dersom barnet har hard avføring.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 2. oktober 2008 #4 Skrevet 2. oktober 2008 Det er forskjell på ren kumelk og produkter basert på kumelk også. Det er jo kumelk i en del mme blant annet, så det skal nok ikke gjøre noe. Men man skal ikke bruke kumelk som drikke, men jeg husker faktisk ikke hvorfor...
Gunni_2 Skrevet 2. oktober 2008 #5 Skrevet 2. oktober 2008 Fra de er rundt 7-8 månederkan de få syrnede melkeprodukter slik som youghurt. En skal jo helst introdusere melkeprodukter mens en fortsatt ammer for å unngå allergier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå