Gå til innhold

Pumping etter ei veke. Noken med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noken som har pumpa seg i begynnelsen?

Babyen har en favorittpupp og brukar ofte lang tid til å få skikkelig tak på denne og. Har blitt anbefalt håndmelking, men ikkje heilt taket på dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

Pumpet masse jeg for babyen var ikke sterk nok for puppen i starten.

Anbefaler deg sterkt å kjøpe elektrisk pumpe med en gang!

En av de "investeringene" jeg er aller mest glad for.

Dersom du skal mate henne med den melken du har pumpet, så anbefaler jeg kopp for å få i gang ammingen skikkelig. Du kan bruke en du får kjøpt på apoteket, eller så er sånne medisinbegre som man får på sykehuset helt greie å bruke.

Lykke til!

PS! tror det er lurt å ikke gi deg med den minst favoriserte puppen. Ev. sjekke om babyen har et nakkeproblem dersom det vedvarer. (Snakk med helsestasjonen - de har fysioterapeut.

Skrevet

Jeg pumpet meg da han var rundt en uke slik at han kunne bli vant til flaske (forrige barnet nektet å ta flaske) og så far fikk ta litt del. Gikk kjempe greit.

Skrevet

Takk for svar:)

Korleis er koppane en får kjøpt på apoteket? ikkje noke tut på? berre som et vanlig beger?

Skrevet

Det er bare et mykt plastbeger som man lager "tut" med selv ved å klemme det sammen. Hva som helst av den sorten kan brukes.

Om de ikke har på apoteket:

Har du et sykehjem eller noe sånt i nærheten kan du sikkert gå innom å spørre om å få et pilleglass. Det er sikkert helt greit.

Om du vil prøve dette, så anbefaler jeg deg å ha melken du skal gi (som du pumpet i en flaske) i ett eller annet med varmt vann i (vannbad) som oppvarming og bare ta litt over i koppen av gangen. Slik ble det gjort på nyfødtintensiven...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...