Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #1 Del Skrevet 2. oktober 2008 *gråter* (har termin den 18December) Samboen og jag bor långt från våra førældrar, våra førældrar bor i Sverige.. I børjan av graviditeten så sade jag att jag inte ville ha något besøk førræn allt lugnat sig og jag børjat få rutiner med bebin. Jag kænde mig stark som sa ifrån att så vill jag ha det. Med besøk menas att dom BOR hos OSS en hel vecka. Vi pratar inte bara om en kopp kaffe og kake 1timme og hejdå.. Før någon uke sedan ringde sværmor og berættade att hela samboens familj, med hans syskon og barn kommer før att fira jul hos oss i Norge men att dom inte skulle bo hos oss utan hyra hytta. Fint tænkte jag, klart dom kan komma hit så længe dom inte ska bo hos oss. Idag ringde sværmor och berættade att alla kanske inte kunde komma med iallafall och att hon og sværfar då kunde bo hos oss istællet. Så jag sa som jag sagt innan att jag inte vet om jag orkar med massa spring hær hemma.. Å så bøt hon æmne og pratade vidare om annat.. Åkte og træffade min sambo og berættade och hoppades på att han skulle støtta mig, men han sa istællet att om det inte finns något alternativ så kan dom ju bo hos oss. Men det finns massa alternativ og pengar ær det ingen fråga om.. Blev så ledsen att han inte kan førstå mig, det ær vårt førsta barn og ingen av oss har en aning vad vi har att vænta. Dærfør vill jag ha mitt hem før mig sjælv så jag kan få vara i fred nær jag behøver det.. Men han førstår ingenting och tycker att det bara ær bra att vi kan få hjælp av hans Mor.. MEN JAG VILL INTE HA MASSA RÅD OG NÅGON SOM LÆGGER SIG I ALLT NÆR JAG INTE HAR LUST! Vem vet, kanske barnet inte kommit nær dom ær hær eller kommer medans dom ær hær... Huff jag vill bara inte.. Anledningen till att jag berættade hur jag ville ha det från børjan var før att jag skulle slippa denna oron.. men nu ær den dær iallafall.. Nær man væntar barn så har man ju inte kontroll øver något, nær barnet kommer, om det ær frisk m,m Men en sak vill jag ha kontroll over og det ær att mitt hem står till mitt eget førfogande. Og det trodde jag att jag hade men så snus allt oppned iallafall.. Om jag vill ha hjælp og avlastning så var meningen att jag kunde åka till dom på Hytta.. Huff snælla skriv vad ni tycker.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138818290-hj%C3%A6lp-problem-med-sv%C3%A6rmor-i-jula/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyst på nr3♥ Skrevet 2. oktober 2008 #2 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hei! Skjønner din frustasjon godt jeg!! Husk en ting : D er DU som går gravid, de er DU som føder og som blir sliten og klar etterpå, og trenger en tid på å komme deg.. og d er DERE to som foreldre som skal bruke tiden i nærmeste framtid på å bli kjent med nye familiemedlemmet og kose dere sammens!!! Synes det er dårlig gjort av din svigermor at hun ikke tenker mere på deg/dere når dere allerede har sagt ifra... men ikke gi deg! Vær hard og si ifra IGJEN når dette dukker opp som tema igjen... for d kommer det garantert til å gjøre... og da kan du jo heller si at de kan komme på nyttåret istede, når ting har fått roet seg og dere fått kommet dere litt og inn i rutiner med baby'en etc.... Dette burde også din samboer forstå... men som jeg alltid sier: MENN ER MENN!!! hehe.. Ta deg en prat med din kjære og forklar han dette, på en vennlig tone og at du gjerne tar de på besøk etter noen uker, men ikke med en gang eller under fødselen!! For ingen vet når du føder... det kan jo være alt fra uker før termin til 2 uker etter terminen... og ingen vet heller hvordan fødselen arter seg, alt fra noen få timer til flere dager.... og DA skal jeg love deg du IKKE GIDDER å ha noen hengende rundt deg å styre og stresse..... Håper dere for snakket sammen og bli enige, og at dere sier ifra til hans foreldre... og det synes jeg HAN skal gjøre da d ER hans foreldre og ikke dine... LYKKE TIL! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138818290-hj%C3%A6lp-problem-med-sv%C3%A6rmor-i-jula/#findComment-138818459 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #3 Del Skrevet 2. oktober 2008 Det ær precis så jag kænner! Nær jag sa det till honom så sa han -Ja men dom har ju stællt upp så mye ekonomiskt og hjælp oss med vårt nye hus JA MEN JAG HAR INTE TVINGAT DOM TILL DET! Anledningen till att han sa det var før att ge mig dåligt samvete vilket han mycket væl vet att jag får lætt. Hade det varit mina førældrar så hade hade han inte orkat har han sagt och jag sa att det hade jag respekterat och sagt till dom att det itne var aktuellt. Men detta behøver jag inte sæga till dom då jag ju redan sagt hur jag vill ha det.. Blir ledsen och arg på både sværmor som inte respekterat det jag sagt och min sambo som inte stæller upp. Vi ær faktiskt två i det hær och jag tycker att han ska stælla upp på mig och respektera hur jag kænner Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138818290-hj%C3%A6lp-problem-med-sv%C3%A6rmor-i-jula/#findComment-138818741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #4 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hei kjære deg.. Jeg støtter deg på alle måter. Det er ikke tvil om at man har behov for litt privatliv, om ikke under svangerskapet, men også etterpå. Jeg vil bare dele litt av min frustrasjon tilbake siden det også handler om svigers, men på en litt annen måte. Da jeg ble gravid hadde vi akkurat kjøpt leil og denne skulle pusses opp 100%. Vi valgte da og bo hos svigers en periode for og klare det økonomisk. Ikke lenge etter fant jeg to streker på testen, og svangerskapet var i gang. Dette er nå 6 mnd siden og jeg går fremdeles hjemme hos svigers med min store mage, hormoner og kun et rom der jeg kan være 100% privat. Noen ganger holder jeg på og gå på veggen, ikke fordi de er stygge med meg eller noe, for de er værdens snilleste. Men det er noe med at når man er i en sånn situasjon har man større behov enn noen sinne og kunne styre på akkurat som man vil. Det kan man ikke når der er andre familie medlemmer rundt seg. Nå er det kun snakk om jula for din del, men det kan være ille nokk. Jeg har flere ganger forsøkt og ta opp dette med min bedre halvdel om at det begynner og bli slitsomt og vi må komme inn til jul, Han sjønner ikke helt hvor problemet ligger dersom bebisen kommer før og at vi må ha den hos svigers første tiden.... Det kan jeg bare si deg, at det kommer ikke på tale. Jeg trenger som deg privatliv og finne ut av den lilles vaner på egenhånd, og ikke noen skal få komme og fortelle meg verken før eller etter hva som er riktig og galt.... Stå på ditt. Julen er hellig og det er din første tid med barnet også. Lykke til håper vi begge får det vi trenger, og at hormonene letter litt over nyttår:):) God jul:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138818290-hj%C3%A6lp-problem-med-sv%C3%A6rmor-i-jula/#findComment-138820057 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #5 Del Skrevet 2. oktober 2008 det hender vi har besøk av mine svigerforeldre flere dager i strekk i jula. men de er ganske slitsomme så jeg har mere enn nok med julebesøkene deres til vanlig. kort sagt så gjør de som de vil, og har null respekt for meg og mine meninger. noe som gir seg utslag i hvordan sønnen min respekterer meg mens de er her, og dagene etterpå. så i år har jeg sagt til mannen min at hvis de så mye som antyder at de har tenkt å komme denne jula så må han rope nei. jeg har sagt klart og tydelig at det kommer ikke på tale, og jeg kommer ikke til å vike en cm om de har aldri så lyst. da får de ordne seg overnatting et annet sted, og heller komme på et vanlig kaffebesøk for å se babyen slik som alle andre. jeg har såpass store problemer til vanlig når vi treffes, begynner å stivne i nakke og slikt flere dager før vi treffes, så det sliter såpass på meg at jeg tenker ikke utsette meg for det når jeg akkurat kommer hjem fra sykehuset iallefall. men jeg har heldigvis en mann som kommer til å ta mitt parti på denne, han ser hvordan jeg sliter med å omgås dem, og grunnene til det. men det tok han vel ca 10 år før han fikk opp øynene da:-)) nei stå på ditt, jeg hadde aldri klart å ha svigers boende hos meg i en slik situasjon som den vi får denne jula. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138818290-hj%C3%A6lp-problem-med-sv%C3%A6rmor-i-jula/#findComment-138822278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2008 #6 Del Skrevet 3. oktober 2008 God morgon allesammen Trådstartaren här... Tog upp detta med samboen när han kom hem från jobb igår og sa bara att detta vill inte jag gå och oroa mig eller tänka på mer utan få ur världen nu. Jaha svarade han, men om du redan har bestämt dig så finns det väl inget att prata om.. Så jag försökte förklara för honom att det var viktigt för mig att få ur mig allt jag tänkte istället för att hålla det innom mig. Han säger att han respekterar mitt beslut men att han inte har förståelse och inte tycker som jag. JÄVLA GUBBE! jag vill inte att han absolut ska tycka som jag, men att vi skall vara ett team i detta, det är ju jag som ska föda hans barn och då tycker jag att han minst kan stötta mig iallafall.. Det slutade med att jag satt å bölade og han blev arg.. Så i mina ögon ingen lösning men han det sista han sa var att detta är ju ingen idé att diskutera för du har ju redan bestämt dig.. Tyvär var situationen den att vi satt i bilen på väg till träning så det blev väldigt tyst sista biten fram, jag satt bara å grät.. Känns så himla trist alltihop.. Jag är absolut ingen långsint människa utan väldigt konflikträdd, men detta gör mig såå ledsen så detta kommer hålla sig friskt i minnet länge.. Stackars flickan i magen som känner hur jag mår.. får bita ihop för hennes skull och hoppas på att han förstår situationen bättre framöver.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138818290-hj%C3%A6lp-problem-med-sv%C3%A6rmor-i-jula/#findComment-138824200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkelig*** Skrevet 6. oktober 2008 #7 Del Skrevet 6. oktober 2008 Hei Hadde det samme problemet, heldigvis kom svigermor til fornuft og avlyste besøket. Men vi ble enige om at hvis hun kom og vi skulle føde måtte de dra til hotel og være der også etterpå. Huset skulle vi ha alene. Det kan jo være en løsning. At de er der så lenge du ikke har fødd, men skal du føde eller akkurat har gjort det så må de sove på hotel og ikke henge hos dere hele dagen! Kan ikke din mor prate med kjæresten din og forklare hvordan det er? Skjønner hvordan du har det....been there... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138818290-hj%C3%A6lp-problem-med-sv%C3%A6rmor-i-jula/#findComment-138842989 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest yrild Skrevet 6. oktober 2008 #8 Del Skrevet 6. oktober 2008 Hei :-) Jeg skjønner deg så utrolig godt!!! Hold på ditt... så får du bare leve med at sambo ikke er enig (eller mest er konfliktsky ifh. til sin mor?). Det aller viktigste er at du har det bra og at alt legges til rette for ro og fred for dere som foreldre og den lille :-) Min Mamma kommer til fødselen (hvis den er rundt el etter termin), men hun skal ikke bo hos oss og det har hun forståelse for ... jeg tror til syvende til sist det også er bedre for alle parter at ihvertfall hun er uthvilt på dagen! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138818290-hj%C3%A6lp-problem-med-sv%C3%A6rmor-i-jula/#findComment-138845384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2008 #9 Del Skrevet 6. oktober 2008 Trådstartaren här. Idag kom det fram att svärmor å svärfar inter kommer att bo hos oss, utan på hyttan som det var sagt från början.. Detta framkom dock inte fra min samboer.. han har inte nämnt något om det sedan jag tog upp det.. Stämningen är lite lättare, jag är absolut inte av den långsinta typen, men detta sitter kvar i minnet.. Men, Oavsett. Jag har stått på mig och kommer att stå på mig. Nu blev det precis som jag hade sagt fra början och det känns bra! =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138818290-hj%C3%A6lp-problem-med-sv%C3%A6rmor-i-jula/#findComment-138847957 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tordis Skrevet 9. oktober 2008 #10 Del Skrevet 9. oktober 2008 Si klart ifra en gang til. Denne tiden får du aldri tilbake og det er du som bestemmer over ditt eget hjem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138818290-hj%C3%A6lp-problem-med-sv%C3%A6rmor-i-jula/#findComment-138864857 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå