Gå til innhold

Finnes det melk og soyafri smøreost eller annet smørepålegg for en melkeallergiker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har melkeproteinallergi, og for at hans skal spise skiven sin, må det være smørepålegg på. Nå går det i leverpostei, syltetøy, makrell i tomat og sjokade ( ja, fyfy...sjokade..). Lurer på om det finnes annet smørepålegg som han kan spise.

Fortsetter under...

Skrevet

Har også en melkeallergiker her, og hun spiser mye kaviar.

Ellers finnes det flere typer smøre ost som de kan spise, dette får du blant annet kjøpt på Meny, Ultra, Obs.

Det finnes også en type "smøreost" man kjøper på helsekost som heter Tartex eller noe sånt. Den finnes også i flere smaker.

Skrevet

Jada, du får smøre"ost" på helsekosten. Kaviar eller kaviarmix er og uten melk!

Og sjokade er uten melk-det visste jeg ikke - hurra!!!!

Skrevet

ooo nyttig info! :o)

takk for tips!

skulle nesten vært et forum her for oss med allergi/intoleranse og/eller barn med det.

Skrevet

peanøttsmør!

det har vi innført her hjemme..

ungene elsker det..

Skrevet

i sverige kommer de fleste kjøttpålegg uten melk...

Annonse

Skrevet

På www.melk.no finner du flere gode eksempler på mat uten melk, dog ikke alt som egner seg for små barn... Lille her er spesielt glad i den smøreosten fra Tofutti, den kommer i flere smaker i tillegg til naturell. Fåes kjøpt i de store matbutikkjedene, Obs, Ica, Maxi, Mega. Husk også at du kan kjøpe melkefri yoghurt hvis du vil variere inntaket litt ;)

Skrevet

Altså, er syk idag så får skylde på det...! Skulle selvfølgelig være:

ww.UTENMELK.no

Skrevet

Om han drikker havremelk så har Ica sitt eget merke i havremelk, som koster halvparten av Outley sin havremelk.

Skrevet

Tusen takk for tips ;-)

Skrevet

god mager leverpostei fra gilde er uten melk. i hadde en alergiker i barnehagen som alltid spiste det. =)

Skrevet

Værsegod, jeg bruker å hamstre ica sin havremelk, koster rundt 12,50; for literen og outley sin koster fra 24; -26; literen.

Skrevet

Ikke alle som tåler go og mager sin. siden den kan ha spor av melk i seg.

Annonse

Skrevet

outley melka kommer på omtrendt den prisen i sverige, om ikke litt billigere..

har dere prøvd vaniljesausen til outley? den er knallgod!

Skrevet

Ja jeg bruker den vaniliesausen er kjempegod, har du erfaring med oytley sin "krem"?

Har alltid problemer å få den til:-(

Når vi er i sverige hamstrer vi alt mulig rart av melkefrie produkter, spsiellt pølser, siden vi ikke kam bruke go og mager sin.

Skrevet

har ikke prøvd fløta.. men prøvde meg på pannekakerøra.. og den måtte jeg bare kaste.. blei altfor tynne pannekaker..

men vi kan kjøpe laktosefritt vi da.. så vi drikker og spiser kumelk..

har droppet alt annet etter at vi begynte med laktosefritt i stedet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...