Gå til innhold

Det har snudd! Kortduppene er et tilbakelagt stadium:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skrevet noen innlegg om akkurat dette tidligere... Gutten vår har aldri sovet mye på dagtid, som regel 3x30 min.

Litt frustrerende med slike kortdupper, man får jo ikke gjort noenting!

Nå er han 7 1/2 mnd, og vi har begynt med to dupper istedenfor tre.

Han er våken lenger før hver dupp, og nå sover han minimum 1 time pr dupp! Som regel 1 1/2 time, noen ganger 2.

Husker det var flere som hadde det slik, så til alle dere, det er håp!!! Hehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra :) Jenta vår har endelig kommet tilbake til slik det var før så nå er duppen som en stund kun har vært på 30 min, økt til 2.5 time!!!

Hun er mye blidere og har det bedre nå som hun sover lengre:)

Skrevet

noen triks?

har selv ei tuppe på 6 mnd som bare sover korte strekk om dagen som regel. Har en mistanke om at det er noen vondter som gjør at hun våkner, men vet ikke.

Sover hele natten (så jeg skal kanskje ikke klage)

Skrevet

Tror egentlig at det er noe som går seg til når de blir litt eldre. Nå kan vi holde ham våken i 3 timer før han sover, det kunne i ikke før.

Og de blir mer aktive = mer sliten...

Skrevet

så bra!!

her har vi også som regel tre korte dupper, men innimellom i det siste er det blitt to lengre, så håper vi er på vei ... ;-)

Men hvor sover han om dagen, Sunniva?

Mi sover kun korte dupper om det er i vogn eller i bilen, men kan sove lenge om hun ligger i senga og det er stille rundt henne ... Så blir jo litt lite fleksibelt, men prøver nå å holde meg mest mulig hjemme når det er tid for lur ;-)

Skrevet

Han sover begge duppene i vogna ute på verandaen.

Den funker fint, men kan være litt var på lyder, spesielt om det går forbi barn som hyler og skråler.

Før var det da umulig å bysse ham i søvn igjen, men nå går det også an:-)

Det er mange som opplever at barna sover bedre i vogna på vinteren, for da er de så godt innpakket, og det er så lunt og varmt.

Så du kan jo kanskje prøve det litt fremover? For det er veldig deilig å ikke måtte være hjemme når han skal sove ja... Skjønner at du blir litt bundet opp!

Skrevet

kjenner jeg blir en smule misunnlig.. men takk for oppmuntringen;) vår lille på 8,5 mnd har sovet 3x45 i dag.. men slår av og til til med litt lengre hun også nå.. men føler det er så ustabilt!! her på fredag sov hun 2x 1 t og 20 min så det er vel håp.. men blir så dritt lei, hele dagene blir ødelagt når hun ikke sover, for hun blir så grinete...

Skrevet

og ikke minst, GRATULERER!!!!;) så deilig for dere;)

Skrevet

Takk! Hehe...

Du har prøvd å holde henne våken litt lengre da?

Før la vi han med det samme han viste trøtthetstegn, nå tyner vi det litt lengre. Han sovner med det samme vi har satt ut vogna.

I dag måtte vi faktisk vekke han på andre duppen!

Liker ikke å vekke et sovende barn, men sover han etter klokka 16 kan vi glemme å legge ham 19...

Skrevet

jepp, prøvd å holde henne våkeni tre timer og lenger, men virker som det ikke har noe effekt her i gården.. kan gå greit andre duppen men den første er oftest vanskligst.. pleier å være omvendt har jeg hørt..

men sover hun bra på den første så sover hun ofte bra på den andre og..

men hun blir så fort trøtt på morgenen.. sliter med å holde henne våken mer enn to t..

noen tips og erfaringer i forhold til dette?

Skrevet

Hmm, nei jeg har dessverre ingen gode tips...

Men gutten vår er også trøttere før første duppen. Prøver å finne på noe når han begynner å bli trøtt etter ca to timer. Går på rommet hans og leker der istedenfor stuen, tar han med meg på kjøkkenet mens jeg rydder, og lar ham holde på med skuffen der vi har sleiver etc... Når han kommer "over" den første trøttheten holder han en time til.

Lykke til, det går seg nok til skal du se!!!

Skrevet

Heisann, må bare si at det samme har skjedd her!!!Jippi!! ikke hver dag, men oftere og oftere. Nå som jenta mi er over 9mnd og sover to ganger så sover hun som regel 1-2timer (stortsett 1-1,5t) to ganger om dagen. Er helt topp!!!! Min begynte med dette for ca en halv måned siden da nattavvenningen var i boks (ikke sikkert det har noe med saken å gjøre, men....?) Før sov hun alt fra 10min-45min tre ganger om dagen... Hun sover forretsen bedre ute på balkongen i vogna på den første duppen (før sov hun inne) og ute når jeg triller på den andre duppen (samme som før) Hun får ikke sovne ved puppen, som hun gjorde før, så da gjør vi det sånn;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...