Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Tullemor. Lurer så veldig på hvordan det går med deg? Står alt bra til? Hvor langt har du kommet i svangerskapet? Håper du kan komme med en liten oppdatering:-)

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Ann-ch .o))) det var utrolig koselig å høre fra deg!! Ble helt rørt jeg.. er kommet til uke 24 og det går fremover men fryktelig tregt hehe

er sengeliggende og blir det til termin.. har kort livmorhals og de er redd for prematur fødsel :o(

Først lå jeg jo å kastet opp nesten i de 4 første mnd hehe så dette sv.skapet har vel ikke vært som ønsket men sånn er livet og jeg er bare sjeleglad jeg har lykkes og at babyen fremdeles er i magen.

Jeg er jo på sjekk hver eneste uke for å måle livmorhals og blir fulgt veldig bra opp. Så ser jeg jo også babyen hver uke og det er jo også veldig betryggende, den spreller og står i hehe morsomt.. vil ikke vite ennå hva det blir får se litt etterhvert, er jo mulig jeg ser det senere siden jeg er på ul hver uke.. Kjenner masse spark også og det er godt, nok bekymringer som det er.. og er glad for hver uke jeg får lov å være hjemme på sofan istedet for innleggelse. For den dagen kommer nok dessverre men får håpe den kommer om mange uker. Legen vil helst ha meg over til uke 30 og helst til 34.. så jeg kniper igjen og håper målingene ikke er blitt mindre for hver uke jeg er på undersøkelse.

Så jeg leser mye bøker, er på nett og ser på tv hehe har ligget nå i litt over 5 uker allerede, begynner å bli slapp hehe jeg som er vant å trene hver dag uff. men det får en ta igjen, jeg får vel også litt fysioterapi hjelp etterhvert. Men magen vokser og kiloene kommer hehe har gått opp 5 kg til nå.. men det er vel nå det renner på .o)

Men hvordan går det med deg??? fortell.. spennende.

Skrevet

Hei Tullemor, så koselig at du tar deg tid til å oppdatere meg:-)

Uke 24 alt, jammen går tiden fort. Men så trist at du må være sengeliggende da! Kan tenke meg at ukene bare snegler seg avgårde nå,huff. Også oppkast de 4 første mnd.... Litt av et svangerskap du har fått. Utrolig flott at du klarer å holde humøret oppe og du ser positivt på ting uansett. Tror det er bra for babyen også.

Bra at du blir fulgt skikkelig opp og tatt vare på. Er dette noe du visste på forhånd , at du har kort livmorhals eller kom det som en overraskelse? Eller er det noe som de ikke ser før en evnt. graviditet?

Utrolig at man skal slite så lenge på å bli gravid og når man endelig lykkes så er svangerskapet en utfordring også!

Kan tenke meg at du begynner å bli slapp etter å ha vært aktiv trener ja. Kan ikke være lett å bare ligge hele tiden. Beundringsverdig.

Jeg hadde jo mitt 5 og siste forsøk i sommer som ikke gikk, men fikk 2 egg på frys for første gang så er ikke helt ferdig ennå:-) Har nå tatt et års pause for å gå ferdig skolen også prøver jeg på fryseforsøk til våren. Så vi får se om 6 og siste forsøket kan gi positive resultater. Etter det er det definitivt slutt på forsøk!

Håper tiden går fort for deg og at du klarer å kose deg med sparkene og tanken på at det kommer noe utrolig fantastisk ut av det hele.

Stor klem fra meg.

Skrevet

Hei igjen du.. en liten oppdatering fra ul nå..

Ble målt til 2,5 i dag fra 2,8 sist men ingen problem og ingen tegn til åpning så det var bra.. så da er det bare å vente til neste fredag og ny ul, da er jeg uke 25..

Jeg visste at det kunne by på at jeg kunne føde litt tidligere det sa legen den første gangen jeg ble konisert.. men ikke sånn som nå i grunn, så for meg kanskje noen uker en mnd før. Men ikke sengeliggende fra uke 19 til 40 hehe det er litt drøyt!!!

Men hva gjør man ikke når gevinsten er så stor i den andre enden.. må bare være positiv!! .o))

Så du hadde ditt 5 forsøk ja hmm.. de sier jo det da at etter fylte 30 år er det gjennomsnitt 5 forsøk før man lykkes. Det roet meg når jeg mislykket på mitt 4 forsøk, og skulle igang med vårt 5, ble veldig rolig og ga helt faan i grunn.. jeg drakk og røyka igjen hehe så plutselig satt spiren der gitt.

Har ikke lyst at du skal gi opp jeg, men jeg skjønner at man blir sliten av dette her, både fysisk og psykisk og ikke bare det men også økonomisk. Men hvis man tenker som meg på slutten når jeg bare hadde lyst å gi opp så tenke jeg: for andre som får det til selv må jo ha masse sex, og kanskje i flere mnd osv osv for å lykkes, og vi må ha hjelp men så tenkte jeg: kun 4 ganger er jo ikke mye??!! Nei jeg kan ikke gi meg sa jeg til meg selv.. jeg tar disse 3 offentlige etter de 3 private i danmark så søker jeg hausken til slutt på tar 3 der også hvis jeg rekker, hvis ikke ta jeg et og et.. jeg gir meg fanden ikke.. sånn vilje hadde jeg på slutten!! jeg nektet å gi opp.. koste hva det koste vil, og den som gir seg har tapt sa jeg til meg selv hele tiden.. jeg ville oppleve jeg også å bli mamma, ville ikke være barnløs ikke før jeg hadde prøvd alt!!!!!!!!

Men dere har nok snakket masse om dette her og tatt et valg.. selv om jeg skulle så ønske dere fortsatte hvis du skjønner.. men jeg skal krysse alt jeg har for dere og be til høyere makter at fryse egget er gullegget!!

FOR DET FORTJENER DU snuppa....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...