tingeling123 Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 vårt problem er dårlig sædkvalitet hos mannen. det er nok svømmere, men de er fryktelig late, gidder altså ikke å svømme til egget. ikke engang når de blir plassert sammen i en kopp på lab`en ) nå er det ca 10 dager til uttak og vi prøver å forberede oss, slik at kvaliteten på egg, livmor og spermier blir best mulig. i går kveld leste jeg ett innlegg her fra pysekatten (som er gravid:) om hva kvinnen kan hamstre fra apoteket. så jeg har handlelista klar. men hva kan mannen min putte i seg? jeg har lest at sink skal være bra? noen som vet?? takknemelig for alt dere vet!!!
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 Hei tingeling:-))) Har lest her inne at multivitamin med sink og selen skal være bra for mannen. Mannen min har samme problem og vi brukte icsi. Lykke til:-))))
*-* Skrevet 2. oktober 2008 #3 Skrevet 2. oktober 2008 Vi har også samme problem og det har vært ICSI på oss alle tre ganger. Men mannen kan legge forholdene bedre til rette ved å sove godt, være uthvilt, ikke drikke mye alkohol eller kaffe, gå med luftige boksere og ikke blli syk! Ta febernedsettende hvis det er antydning til feber. I tillegg tror jeg det er bra og skifte ut bestanden relativt hyppig, og så spare de siste to-tre dagene. Men klart, vil de ikke svømme, så vil de ikke. Vi var ellers hos Ken Purvis nå før siste forsøket og mannen gikk på måneds hestekur med antibiotika og hormoner. Kan jo hende at det var det som gjorde det lille ekstra - vi måtte fortsatt ha ICSI, men denne gangen ble det et egg som klorte seg fast i alle fall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå