2 hjertegull :) Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg husker ikke nicket ditt, eller hvilket hovedinlegg du hadde svart på, så jeg finner det ikke igjen... Du skreiv i allefall at du nettopp hadde sluttet å amme og at babyen din er 7 mnd.. Hvorfor sluttet du? Jeg vurderer å bare slutte nå. Mia er 7 mnd, og spiser så mye annen mat.. Hun er ikke intressert i puppen på dagtid, men vil gjerne patte litt når hun skal sove.. Om natten vil hun også.. Det jeg lurer på da, er om du gir mme? Og hvordan du innførte det til babyen? Om h*n likte det, eller hva gjorde du? Lurer også på hvor mye de "skal" ha? Takk for svar! (hvis du vet "hvem du er") :-D
UpsyDaisy Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 Hei:o) Vet ikke om det er meg du mener, men svarer uansett for mini er 7 mnd og jeg har akkrat sluttet å amme. Jeg sluttet å amme for han hadde ikke tid til pupp på dagtid lenger. Holdt på morgen og kveld et par ukers tid, men så var han plutselig ikke interressert på morgenen lenger heller. Holdt så på bare på kveld i noen dager, men da fant jeg ut at jeg ikke gadd mere. Mini har fått MME på flaske innimellom siden han var 4-5 mnd når mammaen har vært borte, dette har gått veldig greit. MEN helt avhengig av malt ellers blir han fryktelig hard i magen. Når baby er 7 mnd skal de ha mellom 500 og 600ml melk i døgnet, dette er inkludert væsken i grøten. Så her får han MME bare to ganger om dagen. 240 ml til lunsj og ca 65 ml før leggetid. Ellers drikker han vann til måltidene. (2grøtmåltider og middag) ....så sånn er det her da;o)
2 hjertegull :) Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2008 Det var deg jeg mente ja Kjente igjen nicket ditt når jeg så det Takk for svaret.. Har gått til innkjøp av min første pakke med mme i dag.. Skal prøve å amme litt til, men jeg tror nok jeg skal prøve å gi henne litt mme, for å se om hun takler det, og liker det godt nok til å ville spise det.. I dag ville hun ikke spise noe som helst av fast føde.. Og drakk nesten ikke vann heller.. Så jeg ble ganske bekymret.. I tillegg har hun vært kjempe kosete og surkete.. Så jeg lurer på om det kan være tenner på gang, hun har ikke fått noen ennå så.. Det jeg tenker angående det med produksjonen og slikt, er at hvorfor skal jeg jobbe så knallhardt og pumpe og styre for å få opp produksjonen når hun ikke vil patte likevel? Nei, tror nok ikke vi holder på så mye lenger.. Igjen, takk for svaret, fikk svar på akkurat det jeg lurte på
anne* Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Hei - jeg har også akkurat slutta og mini er 7 mnd. Var heller ikke interessert lenger, og jeg var kjempefortvila. Ammehjelpen på helsestasjonen sa at det virka som hun var fornøyd og ferdig, og at jeg måtte huske på at jeg ammet for hennes del, og ikke min egen:-) (jeg tenkte som deg, å holde produksjonen oppe) MME har gått veldig fint her. Jeg lager ca 200ml på hvert måltid, så drikker hun det hun vil ha. Hun får 4 melkemåltider i døgnet nå, og spiser middag i sekstida. Har grøtpause for hun nekta å spise mer.... virker fornøyd med mme, så vi gjør det sånn ei stund framover. Veldig vanlig med dårlig matlyst når det er tenner på gang forresten! Det kan komme og gå litt har jeg blitt fortalt:)
2 hjertegull :) Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2008 Hei Anne Tusen takk for svaret ditt.. Spiser din om natten? Hvordan tok hun det å ikke få puppen mer? Hadde hun fått mme før du sluttet å amme? Det er jo mye kos, både for demmes del og vår egen... (hvertfall her, mye kos for min del:) Mia spiser mye annen mat også.. Hun spiser grøt til frokost og kvelds, 1/2 middagsglass, og litt brød til lunsj, men hun vil ikke ha så mye, så jeg tenkte å gjøre som "Hoderre", å gi mme til lunsj, og på kvelden før natta.. Men det er jo ikke sikkert Mia vil ha.. *sukk* jeg gruer meg egentlig veldig til dette.. Men vi får prøve å se hvordan det går... I hvertfall, takk for at du tok deg tid å svare
anne* Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 det er veldig koselig å amme ja! Kan skrive under på den, men flaske er også ganske koselig:-) Kommer litt an på hva du gjør det til! Jeg holder henne litt på samme måte jeg:) så setter hun seg opp selv når hun vil se litt mer. Hun virker faktisk mer fornøyd nå enn før:-) og pappaen synes det er veldig kjekt å mate henne. Vi ga litt mme av og til på kvelden før, så hun var ganske vant til det. Nå får hun ei flaske i 01 tida på natta. Den tar pappaen:-) Han synes det er så koselig hihi Får se hvor lenge det varer hehe Siden jenta di spiser så mye annen mat synes hun sikkert det er greit med mme også! Lykke til i alle fall:-) du kan jo prøve å gjøre som meg, å la flaskemåltidet bli så likt amming som mulig, Noen ganger kler vi av oss når hun skal mates også slik at det blir ekstra koselig og masse hudkontakt:)
lystige lerke Skrevet 3. oktober 2008 #7 Skrevet 3. oktober 2008 Åh, så utrolig glad jeg ble for å se denne tråden! Trodde det var bare her det var sånn... Vesla mi på sju måneder er et matvrak som spiser fire store måltider med fast føde hver dag, men pupp vil hun overhodet ikke ha! Bare når hun våkner om morgenen, eller om jeg vekker henne og legger henne til før hun har våknet ordentlig. Hun er egentlig en smørblid baby, men legger jeg henne til puppen så raser hun, selv om hun er både sulten og tørst. Er litt fortvilet over det, for jeg vil egentlig amme lenger, men hva gjør man når ungen ikke vil?!
2 hjertegull :) Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 3. oktober 2008 Hei du lystige lerke (kult nick) Man kan jo liksom ikke tvinge dem til å patte heller, hvertfall ikke nå når de er så store.. De får jo bare mer og mer egen vilje, og den er ganske så fremskreden her allerede Mia har nettopp begynt å spise fulle porsjoner grøt (etter det som står på pakken). Men hun vil ikke ha mme heller.. Har prøvd litt i går og litt i dag.. Ikke intressert.. Smaker, og griner på nesen :-D Hun patter gjerne litt når hun skal sove.. Hvis jeg legger meg sammen med henne når hun skal sove på dagtid, så leter hun fælt Også om natten da.. Men jeg tenker at jeg kan jo like godt slutte da... Så kan jeg prøve flere ganger å gi mme og se om hun vil ha.. Hvis jeg slutter, så slipper jeg å tenke på brystbetennelse, ammeinlegg, at det lekker om natten, osv osv... Hun har fått morsmelk lenger enn mange tenker jeg, og er stolt over å ha klart det så lenge (etter kraftige startproblemer!!!) Så når hun da ikke vil ha, så er jo saken grei egentlig, ikke sant? Min mor fortalte meg at hun sluttet å amme meg da jeg var 10 mnd, da gikk vi rett over på ku-melk Jeg fikk helmelk, for jeg var prematur og ikke så stor, mens min lillebror fikk lettmelk for han var en kraftig plugg *ler* Men poenget mitt med historien var at da hun sluttet å amme meg, så hadde hun nok ikke hatt spesiellt med melk på lenge.. Så jeg tenker at det er jo ikke krise om hun ikke vil ha mme heller.. Hva tror du? Når de spiser fulle porsjoner grøt, og får tran i tillegg, så tror ikke jeg det er noe problem hvertfall.. Men som jeg sier ganske ofte har jeg sett; vi får se hvordan det går
lystige lerke Skrevet 4. oktober 2008 #9 Skrevet 4. oktober 2008 Nei, tvinges kan de ikke! Men jeg er redd hun er tørst, selv om hun drikker mye vann, siden hun spiser så mye mat (grøt, middag og småååå brødbiter). MME vil hun heller ikke ha, men det tror jeg er fordi hun ikke har skjønt poenget med tåtesmokken enda. Tror jeg bare må gå over til å gi henne MME på dagtid, og så kan hun få pupp om morgenen så lenge hun synes det er ok. Eldste var to-tre måneder eldre da hun ikke ville ha pupp lenger, men da var hun allerede vant til å få litt mme, så det gikk så mye greiere. Men som du sier, vi får se hvordan det går, det ordner seg vel med våre små også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå