Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Har egentlig ei veldig snill svigermor som kjøper klær og slikt veldig ofte. Innviterer oss på middag osv. MEN............ Når det gjelder påkledning og oppdragelse så kan hun irritere en stein. Hun legger seg oppi ALT. Hun var å kjøpte jenta vår på 1 år vinterjakke i aug fordi hun var redd hun skulle fryse. Å har mast siden da om at jeg måtte ta den på henne. Å d er når hun sitter i vogna me dyne og pledd på. Og har jo selvfølgelig jakke på men ikke ei tykk vinerjakke. Og jeg har sagt 100 ganger at selv om hun (svigermor) er en frostpinne så er jo ikke jenta vår det. Tvertimot. Hun er søkksvett hver gang jeg tar henne opp av vogna. Og da sier hun at d er bedre å svette enn å fryse. Jeg er jo ikke dum, jeg lar jo ikke jenta mi fryse, men jeg vet jo hva som er passe i klær så hun verken fryser eller svette. Og for å sette d litt på spissen så sa jeg til henne at mange av dem som dør i krybbedød dør pga overoppheiting, d er d værste før barna. Men hun tar d altså ikke. Hun er jo så redd for at hun skal bli syk... blææææ jenta vår har nettopp bynnt i barnehage, hun kommer til å være mye syk!!!! og dessuten blir man syk av virus og bakterier ikke av at d er litt kaldt ute. Og når d var 10 grader ute mente hun at jeg måtte ha med voksiposen i barnehagen.... HALLO hva skal jeg bruke når d blir 5 minus ute da?? Og i fjor vinter fikk hun sjokk når jeg hadde bare på henne inneklær i voksiposen. Hun mente jeg sku ha vinterdress på i tillegg. Gud altså alt jeg sier går inn d ene øret og ut d andre. Og så stapper hun i ungen vår alt av mat og snacks. Vi var på middag der her om dagen, (kl16.00) Og kl 18 så bynnte hun å lage henne kvelds... Å jeg har sagt at hun ikke spiser før rundt kl.19. Før hvis hun skal spise kvelds så tidig spiser hun så lite og så får jeg ikke i henne noe når vi kommer hjemme og i tillegg blir det så lang avstand mellom kvelds og leggetid. Da kan hun heller spise litt seinere og så kan jeg bare stelle og legge henne hjemme. Da legger hun bort kveldsen i FEM min før hun bynner å stappe i henne igjen. Og så får hun babysaft HVER gang vi er der.... jeg har sagt hun kan drikke vann. men d blir jo for trasig i hennes øyner. Og så disse saltstengene... D er greit hun får dem, men d finnes måte på. Spiser hun for mye, gulper hun (jeg tygger av saltet før jeg gir henne d, d gjør ikke sviger) Så sa jeg til jenta mi at nå får du ikke flere (hadde spist MANGE) så gikk hun bort til bestemora som satt med fire saltstenger i handa og da fikk hun to stk, Synes d er så respektløs. Og uannsett hva jeg sier så hjelper d ikke. Svigerfar sier at hun må slutte å gi henne så mye men d fnøser hun bare til. En vakker dag blir jeg å klikke fullstendig!!!
msola Skrevet 2. oktober 2008 #2 Skrevet 2. oktober 2008 Ikke så lett det der, nei. Du får tenke som så at hun vil barnets beste, og vær klar og tydelig på de områdene som du synes er viktig med hvordan dere vil ha det. Andre områder som ikke er så viktige, må du bare overhøre/overse/ bite i deg at hun har en annen tilnærming. Lykke til.
Moi 32 Skrevet 2. oktober 2008 #3 Skrevet 2. oktober 2008 Uff, føler med deg.. Jeg vil bare si at jeg støtter deg hvis du velger å sette henne GRUNDIG på plass! Tror jeg rett og slett ville tatt maten/drikken rett ut av hånda på henne og sagt "ellers takk, hun skal ikke ha" og gått ut på kjøkkenet og satt det på benken der eller noe. Og si om og om igjen det med krybbedød! Og så kan du si til henne at barn(og voksne) blir MYE lettere syke dersom man svetter ute i kulda(altså bløt i kulda!) enn om man skulle fryse bittelitt! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #4 Skrevet 2. oktober 2008 Glemte å si at hun sliter en del med angst og dep. Så blir jeg alt for kvass med henne, kan d gå veldig inn på henne. Og så er hun fæl til å komentere hva jeg har på henne i barnehagen... Jenta mi er VELDIG til å grise så jeg tar liksom ikke de fineste klære i bhg. bruker ofte arva klær da. Og da kan hun finne på å si: Gud, hvordan du ser ut/går kledd dette må jo være arva klær, for det er ikke noe mor ville ha kjøpt. Noen ganger irritere d meg at jeg så så "god" kontakt med henne. For hun sier eller gjør ikke slik til de andre svigerdøttrene sine. Hun e bare litt FØR ærlig.... Tar meg ikke så veldig nær av d hun sier, men når d er jenta mi d angår blir jeg forbanna. Tenker bare på når hun blir større og skjønner hva som foregår... HI
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2008 #5 Skrevet 2. oktober 2008 Skjønner godt at du sliter med dette - har det nøyaktig likedan og hadde det ikke vært for at jeg vet snuppa elsker dem så skulle jeg unngått de så mye jeg kunne.. Vil de skal ha et godt forhold, men hun respekterer jaggu ikke min og sambos måte å ville oppdra jenta på. Tør heller ikke å kommentere noe, for vil ikke at vesla skal merke hvor lite jeg syns om svigermor. Svigerfar har et par ganger bedt henne holde munn, men ikke ofte nok Må egentlig bare le litt av kommentaren hennes "bedre å svette enn å fryse"... TVERT IMOT.. Blir de svette så blir de kalde etterpå og så syke.. Heller for kaldt enn for varmt er det jeg har lest under oppveksten til vesla.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå